fbpx

«Καμπανάκι» από τους διασώστες του ΕΚΑΒ-2

0

Τριπλασιάσθηκε ο χρόνος διακομιδής ασθενών στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης λόγω των εργασιών για το FlyOver.

Σοβαρά προβλήματα στη διακομιδή ασθενών προς τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης έχουν προκαλέσει οι εργασίες για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, γνωστής και ως FlyOver. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται, τόσο στην περιφερειακή όσο και στους βασικούς οδικούς άξονες, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, δημιουργεί τεράστιες καθυστερήσεις στα ασθενοφόρα που θα μπορούσαν να αποβούν μοιραίες ακόμη και για τη ζωή των ασθενών.

Οι διασώστες του ΕΚΑΒ-2 έχουν κρούσει τον «κώδωνα του κινδύνου», εδώ και τρεις μήνες, με επιστολές τους τόσο προς την εισαγγελία Θεσσαλονίκης όσο και προς τους φορείς και τους βουλευτές του νομού, ζητώντας τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να μην φθάσουμε στο σημείο να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.

«Ο χρόνος διακομιδής, κυρίως τις ώρες αιχμής, δηλαδή το πρωί και το απόγευμα, έχει σχεδόν τριπλασιασθεί» εξηγεί στην One Voice ο Κοσμάς Τερζίδης, πρόεδρος εργαζομένων ΕΚΑΒ-2 Θεσσαλονίκης. «Καταλαβαίνετε ότι, από τη στιγμή που έχουν απομείνει μόνο δύο λωρίδες, οι οδηγοί εγκλωβίζονται και δεν μπορούν να κινηθούν ούτε δεξιά ούτε αριστερά για να περάσει το ασθενοφόρο. Γιατί, δυστυχώς, δεν έχει προβλεφθεί η παραχώρηση ούτε… μισής λωρίδας έκτακτης ανάγκης».

«Ελπίζω να μην βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να πω “σας τα έλεγα”»

Το θέμα είναι ότι, τα ασθενοφόρα χρησιμοποιούν την περιφερειακή για να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς τεσσάρων μεγάλων νοσοκομειακών ιδρυμάτων της Θεσσαλονίκης, όπως είναι το «Παπαγεωργίου», το «Παπανικολάου», ο «Άγιος Παύλος» στον Φοίνικα και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.

Οι επιπτώσεις, όμως, από τη σχεδόν βεβιασμένη έναρξη των εργασιών του FlyOver, πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό και δίχως να υπάρξει σοβαρή μέριμνα για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής όχλησης, είναι πλέον ορατές παρά το γεγονός ότι τα έργα δεν είναι ακόμη σε πλήρη ανάπτυξη.

«Σκεφθείτε ότι, μέσα στο ασθενοφόρο ο ένας διασώστης προσπαθεί να κάνει ελιγμούς για να αποφύγει την κίνηση και πίσω ο άλλος παλεύει να παράσχει τις πρώτες βοήθειες» επισημαίνει ο κ. Τερζίδης. «Προσωπικά, υπήρξε μέρα που αναγκάστηκα να καλέσω την τροχαία για να καταφέρει να μου ανοίξει δρόμο, γιατί είχα εγκλωβισθεί με επείγον περιστατικό. Ευτυχώς, μέχρι σήμερα ήμασταν τυχεροί και δεν είχαμε μοιραία κατάληξη, λόγω του κυκλοφοριακού. Ποιος εγγυάται, όμως, για το μέλλον; Ελπίζω να μην βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να πω “σας τα έλεγα εγώ” γιατί τότε θα είναι αργά».

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, εξάλλου, είναι η πρόσβαση σε έκτακτα περιστατικά ή τροχαία. Από τις 6.00-6.30 το πρωί -καθώς οι ώρες αιχμής έχουν επιμηκυνθεί, αφού ολοένα και περισσότεροι πολίτες ξεκινούν αναγκαστικά νωρίτερα για τη δουλειά τους- η περιφερειακή είναι πλήρως μποτιλιαρισμένη, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτική την πρόσβαση σε περίπτωση ανάγκης.

«Όταν λόγω μποτιλιαρίσματος, τις ώρες αιχμής, μπορεί να απαιτηθούν ακόμη και 1,5-2 ώρες για να πας από το Κορδελιό στον Φοίνικα, φανταστείτε πώς θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε σε περίπτωση που γίνει ένα μεγάλο τροχαίο στον περιφερειακό» υπογραμμίζει ο κ. Τερζίδης. «Τότε, που κάθε δευτερόλεπτο μετράει, η άμεση πρόσβαση είναι ζωτικής σημασίας γιατί μπορεί να υπάρξει ακόμη και θάνατος από ακατάσχετη αιμορραγία, αν δεν αντιμετωπισθεί έγκαιρα το περιστατικό».

Περιμένουν τη δημιουργία των νέων «βάσεων»

Η δημιουργία δύο νέων σταθμών βάσης προκειμένου να περιορισθούν οι καθυστερήσεις, αν και εγκρίθηκε, δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. 

Πρόκειται για τη βάση στο γήπεδο του Κεραυνού στον Άγιο Παύλο, στην περιοχή των Συκεών, όπου θα σταθμεύουν δύο μοτοσικλέτες και ένα ασθενοφόρο που, όμως, δεν λειτουργεί γιατί δεν είναι έτοιμος ο χώρος.

Επίσης αναμένεται η υλοποίηση της μεταφοράς της κινητής μονάδας από την Πυλαία στα κτήρια του παλιού Στρατιωτικού Νοσοκομείου 424, ώστε να αποφεύγεται η κίνηση της περιφερειακής.

Επιτακτική ανάγκη οι προσλήψεις

Με δεδομένα τα τεράστια αυτά προβλήματα, οι ίδιοι οι διασώστες θεωρούν επιτακτική την ανάγκη για ενίσχυσή τους, τόσο με προσωπικό όσο και με ασθενοφόρα, για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο έργο τους. 

Στο ΕΚΑΒ-2 Κεντρικής Μακεδονίας, όπως αναφέρουν σε επίσημη καταγγελία τους οι εργαζόμενοι, επιχειρούν 220 άτομα, συμπεριλαμβανομένων και των 95 επικουρικών που προστέθηκαν από το 2020 μέχρι σήμερα, όταν το 1990 απασχολούνταν 167 και το 2016 ήταν 249 άτομα χωρίς, μάλιστα, να υπάρχουν τότε επικουρικοί εργαζόμενοι.

Προσλήψεις έχουν να γίνουν από το 2004, εκτός από 5 άτομα που προσελήφθησαν το 2010, παρά το γεγονός ότι, από το 2020 μέχρι σήμερα αποχώρησαν, λόγω συνταξιοδότησης, 35 άτομα ενώ 25 άτομα μετακινήθηκαν, λόγω προβλημάτων υγείας, από την κίνηση σε άλλα καθήκοντα, καθώς αποτελούν το πιο «γερασμένο» παράρτημα, με μέσο όριο ηλικίας των ενεργών διασωστών τα 56 με 57 έτη και με πολλούς από τους ενεργούς, να αποχωρούν προς τη σύνταξη το αμέσως επόμενο διάστημα.

Επίσης επισημαίνουν ότι, το 2022 υπήρξε προκήρυξη για πρόσληψη επικουρικών στην Αθήνα αλλά δεν υπήρξε συμμετοχή και δεν καλύφθηκαν οι θέσεις. Το καλοκαίρι του 2023 ανακοινώθηκε η πρόσληψη άλλων 250 επικουρικών συναδέλφων τους, πάλι στην Αθήνα και καμία στη Θεσσαλονίκη. Στην προκήρυξη αυτή καλύφθηκαν μόλις οι 100 από τις 250 θέσεις στην Αθήνα και μόνο μετά από πιέσεις τους κατάφεραν, ύστερα από 4 μήνες, να έρθουν στη Θεσσαλονίκη 11 από τα 150 άτομα που ήταν αδιάθετα.

Η εκτίμηση η δική τους είναι ότι, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, λόγω και του FlyOver, απαιτείται η άμεση πρόσληψη τουλάχιστον 60 διασωστών για το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα υπογραμμίζουν ότι, η λύση που είχε επιλεγεί το καλοκαίρι -για την κάλυψη της έλλειψης προσωπικού σε παραθεριστικές περιοχές με άτομα από τον στρατό ή την Πυροσβεστική- δεν λειτούργησε γιατί δεν διέθεταν τις εξειδικευμένες γνώσεις που χρειάζονται. Έτσι προτείνουν να χρησιμοποιηθούν οι σπουδαστές του ΙΕΚ-ΕΚΑΒ, οι οποίοι για να λάβουν την πιστοποίηση πρέπει να κάνουν εξάμηνη πρακτική άσκηση. Οι σπουδαστές αυτοί, όπως εκτιμάται, μπορούν να εργαστούν ως «δεύτεροι» στα ασθενοφόρα της κίνησης για ένα εξάμηνο, ασκώντας την πρακτική τους, με την προϋπόθεση να αμείβονται και να υπάρξει ρύθμιση για τη μοριοδότησή τους, σε ενδεχόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ.

ΠΗΓΗ: εφημερίδα OneVoice

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra