Κρι Κρι: Τι μέρισμα δίνει στους μετόχους
Tην ώρα που οι ισορροπίες στην γαλακτοβιομηχανία αλλάζουν συνεχώς, μετά και από τα πρόσφατα deals Vivartia και Δωδώνη, η Κρι Κρι δείχνει ότι κρατά αντιστάσεις, στον απόηχο μάλιστα, μιας δύσκολης χρονιάς, αυξάνοντας τα οικονομικά της μεγέθη.
Αυτή η πορεία είχε ως αποτέλεσμα της πρόταση για τη διανομή μερίσματος, για τη χρήση 2020, μικτού ποσού €0,20 ανά μετοχή, σε σχέση με το 0,18 του 2019, το οποίο θα οριστικοποιηθεί στη Γενική Συνέλευση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €125,98 εκ. έναντι €112,90 εκ. το 2019, αυξημένος +11,6%,
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €40,43 εκ. έναντι €39,10 εκ. το 2019, ενώ τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε €22,29 εκ. έναντι €21,12 εκ. το 2019.
Την ίδια στιγμή, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €18,42 εκ., έναντι €17,57 εκ. το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €15,86 εκ. έναντι €15,02 εκ. το 2019.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στη χρήση 2020 ανήλθαν σε €20,70 εκ. από €21,70 εκ. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του COVID-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί, προοδευτικά σε μόλις -4,6%.H μάρκα ΚPI ΚPI κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,6%, σύμφωνα με στοιχεία της NIELSEN για τον Δεκέμβριο του 2020.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ ΚΡΙ εμφανίζουν αύξηση +12,9%, αγγίζοντας τα €49,98 εκ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς κατά 3,7%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών ΚΡΙ ΚΡΙ, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώθηκε σε 16,3%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκέμβριος 2020].
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη (αύξηση +24,0%), ενώ η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού αγγίζει τα €50 εκ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι και η επενδυτική δραστηριότητα της εταιρίας συνεχίστηκε και στο 2020, με τις επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια να ξεπερνούν τα €10,2 εκ, ενώ εκτίμηση της διοίκησης αποτελεί ότι για το 2021 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με ρυθμό αντίστοιχο του 2020, διατηρώντας, παράλληλα, αντίστοιχα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας.