fbpx

Με τα Ελληνικά χέρια της ΙΝΤΡΑΚΑΤ η ανακατασκευή των περιφερειακών αεροδρομίων

0

Το δύσκολο έργο πρόκληση… της ανακατασκευής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν σημαντικές φθορές ανέλαβε η Intrakat του ομίλου Κόκκαλη. Η εταιρία με μεγάλη εμπειρία σε μεγάλα έργα θα αναλάβει το γενικό lίfting και την ανακατασκευή των κτιρίων και την επέκταση των εγκαταστάσεών τους.

Αυτή την στιγμή τα αεροδρόμια κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και παρακμής με ελλιπέστατες υποδομές και δεκάδες προβλήματα, από τους διαδρόμους προσαπογειώσεως μέχρι τους ασυντήρητους ιμάντες αποσκευών και της τριτοκοσμικής κατάστασης τουαλέτες.

Η μεγάλη αυτή δουλειά ανατέθηκε από τη Fraport .Οι εργασίες σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρίας ανακατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2017. Ο λόγος για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης (SKG), Ακτίου (PVK), Ζακύνθου (ZTH), Καβάλας (KVA), Κέρκυρας (CFU), Χανίων Κρήτης (CHQ), Κεφαλονιάς (EFL), Κω (KGS), Μυτιλήνης (MJT), Μυκόνου (JMK), Ρόδου (RHO), Σάμου (KGS), Σαντορίνης (JTR) και Σκιάθου (JSI).

Η κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου σχεδιάζει να επενδύσει 330 εκατ. ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ακολουθούμενες από επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων, σε αναλογία με την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης.Eιδικότερα, θα υπάρξουν παρεμβάσεις σε βασικούς πυλώνες όπως:

α) Κατασκευή νέων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών διεθνών προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας,
β) Αναβάθμιση των υποδομών (από διαδρόμους μέχρι συστήματα φωτισμού και πυροσβεστικούς σταθμούς) ώστε να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας της ΙΑΤΑ,
γ) Αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω επέκτασης της σεζόν την άνοιξη και το φθινόπωρο και του ανοίγματος σε καινούργιες αγορές (προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών).

Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία από Ευρώπη και Αμερική, το 60% περίπου των εσόδων των αεροδρομίων προέρχονται από τα ρυθμιζόμενα τέλη (επιβατών, προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών), και το υπόλοιπο 40% (με ανοδική τάση) από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, όπως πάρκινγκ, ενοικίαση αυτοκινήτων, εστίαση, duty free και άλλα καταστήματα.

Πληροφορίες θέλουν τους δύο ομίλους να έχουν ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από τις EBRD, IFC και ΕΙΒ, ενώ στη συμφωνία δανειοδότησης της Fraport Greece αναμένεται να συμμετάσχουν και εμπορικές τράπεζες από την Ελλάδα. Ανάλογα με τα ίδια κεφάλαια που θα χρησιμοποιήσουν οι δύο  όμιλοι, το ποσό είναι πιθανό να αυξηθεί στα 750 εκατ. ευρώ. 
Υπενθυμίζεται ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, το Ελληνικό Δημόσιο θα διατηρεί την κυριότητα των αεροδρομίων. Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, κάθε χρόνο θα καταβάλλεται τίμημα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο του παραχωρησιούχου, θα δημιουργηθούν περίπου 1.700 νέες θέσεις εργασίας.
 
Διαφορετικές παρεμβάσεις για κάθε αεροδρόμιο

Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης.

Θεσσαλονίκη, αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Στην πρώτη φάση προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 35.000 τ.μ., δομικές επισκευές στον διάδρομο και στον χώρο ελιγμών, παρεμβάσεις στον χώρο στάθμευσης και αύξηση της χωρητικότητας από 22 σε 28 αεροσκάφη. Μελλοντικά προγραμματίζονται άλλες δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.
Χανιά, αεροδρόμιο «I. Δασκαλογιάννης»: Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.
Ρόδος, αεροδρόμιο «Διαγόρας»: Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ., σε πρώτη φάση.

Αεροδρόμιο Ακτίου: Προγραμματίζεται διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα.

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»: Προβλέπεται επέκτασή του αεροσταθμού κατά 5.000 τ.μ.

Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «I. Καποδίστριας»: Προβλέπεται επέκταση του αεροσταθμού, σε δύο ή τρεις φάσεις, αρχικά κατά 2.700 τ.μ., αποκατάσταση του διαδρόμου και αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης προς αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών.

Αεροδρόμιο Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ., επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς: Προβλέπεται ριζική ανακαίνιση και περιορισμένη επέκτασή του σε πρώτη φάση, επέκταση-διαπλάτυνση διαδρόμου και χώρου ελιγμών των αεροσκαφών, μέσω απαλλοτριώσεων. Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει νέα επέκταση του αεροσταθμού.

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»: Προβλέπεται αναβάθμιση του αεροσταθμού, εκτεταμένος εκσυγχρονισμός των υποδομών και διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα μέσω απαλλοτρίωσης 250 στρεμμάτων.

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»: Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Προγραμματίζεται επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης»: Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης, καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra