fbpx

Οι καταναλωτικές τάσεις στην Κίνα

0

Προϊόντα υψηλής ποιότητας και μεγάλης προστιθέμενης αξίας γίνονται οι πρώτες επιλογές της μεσαίας τάξης στην Κίνα. Οι καταναλωτικές τάσεις των Κινέζων, οι προτιμήσεις τους και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουν να κάνουν τις συναλλαγές τους, γίνονται η “πυξίδα” για όσες επιχειρήσεις σχεδιάζουν να “χτυπήσουν την πόρτα” αυτής της τεράστιας αγοράς.

Κυρίαρχος “παίκτης” το ηλεκτρονικό εμπόριο! Περισσότεροι από 700 εκατομμύρια Κινέζοι καταναλωτές (πάνω από το 58% του πληθυσμού) ψάχνουν, συγκρίνουν, επιλέγουν και αγοράζουν αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, αναδεικνύοντας την Κίνα στον μεγαλύτερο ψηφιακό καταναλωτή παγκοσμίως!

Άρα, επιχειρηματική δραστηριότητα αξιώσεων, χωρίς ψηφιακή παρουσία, στην Κίνα δύσκολα θα έχει αποτέλεσμα. Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας καταγράφουν αύξηση εσόδων έως και 40%. Ήταν άλλωστε οι μόνες που κατάφεραν να επιβιώσουν την περίοδο της πανδημίας και των κοινωνικών αποστάσεων, αναπτύσσοντας τις διαδικασίες παράδοσης των προϊόντων τους, ακόμα και με drones!

Τέσσερις ώρες στο διαδίκτυο!

Τις περισσότερες συναλλαγές του ο Κινέζος καταναλωτής, τις κάνει μέσω του κινητού του τηλεφώνου, αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο την “πολυεφαρμογή” WeChat και λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη του τις αναφορές, τα σχόλια, αλλά και τις προτάσεις που κάνει ο αγαπημένος ή η αγαπημένη του influencer. Αυτό έκανε και παραδοσιακές επιχειρήσεις, να επενδύσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, αυξάνοντας την πελατεία τους και τον ημερήσιο κύκλο εργασιών τους.

Γιατροί, επιλέγουν να προσφέρουν μια ηλεκτρονική γραμματεία στους πελάτες τους για να κλείσουν τα ραντεβού τους, αξιοποιώντας μια ζωντανή σύνδεση (live video) για το feed back μιας εξέτασης ή για την καταγραφή της εξέλιξης σε μια θεραπεία. Μεσίτες, οργανώνουν “δειγματισμό” αλλά και αναλυτική παρουσίαση ακινήτων και projects οικιστικής ανάπτυξης. Τα παραδείγματα δεν έχουν τέλος, καθώς εγχώριες ή διεθνείς επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες δίνουν προτεραιότητα στη ψηφιακή βελτιστοποίηση και το μετασχηματισμό τους, αξιοποιώντας πλέον και τις δυνατότητες της Artificial Intelligence.

Σε αγορά με μεγάλες δυνατότητες αποδεικνύεται επίσης -για την Κίνα- το εμπόριο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η μετατροπή των social media σε πλατφόρμα πωλήσεων στην Κίνα, είναι πολύ πιο διαδεδομένη και εξελιγμένη από ότι στις ΗΠΑ ή το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η επικράτηση του ψηφιακού εμπορίου και των ηλεκτρονικών αγορών, δικαιολογείται και από τον αυξημένο χρόνο παραμονής των Κινέζων στο διαδίκτυο. Κάθε άτομο ξοδεύει περίπου 4 ώρες την ημέρα, κάνοντας μεταξύ άλλων και το αγαπημένο χόμπι των Κινέζων που δεν είναι άλλο από το… Shopping! Μόνο το εμπόριο μέσω των social media, υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 275 με 300 δισεκατομμύρια ευρώ, ετησίως. Μία εταιρεία που θέλει να μπει στην κινεζική αγορά, θα πρέπει να αξιοποιήσει πλατφόρμες όπως οι: WeChat, Weibo, Tmall Global, Pinduoduo… και πολλές ακόμα.

Καλοί πελάτες!

Η ανάπτυξη της περιφέρειας και η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, δημιουργούν νέες καταναλωτικές… απαιτήσεις και νέες καταναλωτικές τάσεις στην Κίνα. Περίπου 1,4 εκ. Κινέζοι πολίτες έχουν μέσο ετήσιο εισόδημα… 500.000 δολαρίων. Αναμφίβολα πρόκειται για τους “καλούς πελάτες” , στους οποίους “στοχεύει” όποιος παίρνει την απόφαση να πουλήσει στην Κίνα.

Οι καταναλωτές αυτοί ταξιδεύουν, επενδύουν και αναζητούν ποιοτικά προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία που δεν αναβαθμίζουν μόνο την ποιότητα ζωής τους, αλλά και το κοινωνικό τους πρεστίζ. Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, θα πρέπει να δίνουν έμφαση τόσο στην ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους, όσο και στην αξία που θα μπορούν να κερδίσουν οι πελάτες από τη χρήση της επωνυμίας τους. Το στοχευμένο μάρκετινγκ, στα “μέτρα” των Κινέζων πολιτών, είναι απαραίτητο.

Αξίζει να μείνουμε σε τέσσερις επιμέρους αγορές – ομάδες καταναλωτών:

Generation Z: Είναι γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2010, αποτελούν περίπου το 15% του κινεζικού πληθυσμού και αλλάζουν σταδιακά τα καταναλωτικά δεδομένα! Προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την πιστωτική τους κάρτα για να “καλύψουν” τα κενά στον προϋπολογισμό. Βασικό τους χαρακτηριστικό; Είναι πιο πιστοί σε μια επωνυμία, από οποιονδήποτε άλλο! Προτιμούν εφαρμογές που τους εξασφαλίζουν εξατομικευμένες προσφορές για προϊόντα επώνυμα και υψηλής ποιότητας. Όποιος επενδύει σε αυτήν την καταναλωτική ομάδα, απολαμβάνει αφοσίωση διαρκείας στο brand του! Η συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών γυμνάζεται, αγοράζει υγιεινές τροφές, αποφεύγει τη ζάχαρη, αλλά επιλέγει γεύματα (ακόμα και προμαγειρεμένα) πλούσια σε πρωτεΐνες.

Αναπτυσσόμενες περιοχές: Συχνά, ένας ξένος επιχειρηματίας επιλέγει να τοποθετηθεί σε γνωστές, μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, όπου και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και τα κόστη υψηλά (π.χ. ενοίκια). Με μια πιο προσεκτική ματιά, θα δει πόλεις όπως το Mianyang, το Yancheng και το Zigong που αναπτύσσονται οικονομικά αυτήν την περίοδο, “χτίζοντας” μια νέα μεσαία τάξη με αυξημένα εισοδήματα και διάθεση για κατανάλωση. Ένα ιδανικό και “διψασμένο” καταναλωτικό κοινό!

Μεσήλικες – Ηλικιωμένοι: Η Κίνα έχει έναν αρκετά γερασμένο πληθυσμό, με περίπου 223 εκατομμύρια ανθρώπους που έχουν γεννηθεί πριν από το 1965. Αυτή η ομάδα θέλει να διατηρήσει την υγεία και την φόρμα της και για το λόγο αυτό ξοδεύει χρήματα για να το επιτύχει. Αυτή η ομάδα καταναλωτών επιλέγουν φανατικά φυσικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής, οικιακές θεραπείες, ήπια άσκηση, ποιοτικό φαγητό πλούσιο σε φυτικές ίνες και ταξίδια.

Αγορά σπιτιού: Ο μέσος Κινέζος καταναλωτής, ξοδεύει περίπου το μισό του εισόδημα για ήδη διατροφής και είδη σπιτιού, βελτιώνοντας το χώρο στον οποίο ζει. Όσο βελτιώνονται οι συνθήκες ζωής και οι καταναλωτές αποκτούν περισσότερα χρήματα και περισσότερο ελεύθερο χρόνο για κοινωνικοποίηση, αναβαθμίζουν τα σπίτια τους βελτιώνουν τον τρόπο ζωής τους. Είδη προσωπικής περιποίησης, μόδα, αλλά και οικιακά είδη, συσκευές ή έπιπλα, κερδίζουν έδαφος στις επιλογές τους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra