fbpx

Πολυνομοσχέδιο: Δρομολογούνται ιδιωτικοποιήσεις, αυξάνονται εισφορές για αυτοαπασχολούμενους- αγρότες

0

Αναλυτικά, όλες οι ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ.

Τη μεταφορά 6 ΔΕΚΟ σε θυγατρική του νέου υπερταμείου ιδιωτικοποιήσεων, τη μείωση της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση εξαγοράς ετών ασφάλισης, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για όσους εκμεταλλεύονται τουριστικά καταλύματα, την κατάργηση των προσωρινών εκπτώσεων επί των εισφορών υγειονομικής περίθαλψης των νέων ελευθέρων επαγγελματιών και την αύξηση των εισφορών υγειονομικής περίθαλψης για τους αγρότες προβλέπει, μεταξύ άλλων, το άρτι κατατεθέν στη Βουλή πολυνομοσχέδιο με το οποίο νομοθετούνται οι προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ. Με το ίδιο πολυνομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στους τομείς της ενέργειας και των σιδηροδρόμων.

Αναλυτικά, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, ρυθμίζονται τα ακόλουθα:

1) Τροποποιούνται και καταργούνται ασφαλιστικού περιεχομένου διατάξεις του ν. 4387/2016, ως εξής:
α. Μειώνεται το ύψος της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση εξαγοράς ετών ασφάλισης με εφάπαξ καταβολή, στο 2% για κάθε έτος εξαγοράς αντί του 15% επί του συνολικού ποσού που ισχύει.
β. Καταργείται η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 40, σύμφωνα με το οποίο οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων δυναμικότητας έως δέκα δωματίων και υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις καταβάλλουν για κύρια ασφάλιση τις μειωμένες έως το 2021 εισφορές των ασφαλισμένων του Ο.Γ.Α. Έτσι οι ιδιοκτήτες αυτοί θα καταβάλλουν από 1.1.2017 εισφορές που αντιστοιχούν στο 20% του φορολογητέου εισοδήματος τους (αντί 14% το 2017, 16% το 2018, 18% το 2019, 19% το 2020 και 19,5% το 2021).
γ. Καταργείται επίσης διάταξη που προβλέπει την καταβολή μειωμένων εισφορών για υγειονομική περίθαλψη για τα πέντε πρώτα έτη ασφάλισης των υπαγομένων στο Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Αυτοαπασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) κ.λπ. και την καταβολή της διαφοράς (σε σχέση με τις κανονικές εισφορές) σε μεταγενέστερο χρόνο.
δ. Η εισφορά για υγειονομική περίθαλψη των ασφαλισμένων του Ο.Γ.Α. αυξάνεται από 1.1.2017 στο 6,95% (αντί της σταδιακής αύξησής της στο 4,73% το 2017, στο 5,84% το 2018 και στο 6,95% από 1.1.2019). (άρθρο 1)

2) Τροποποιούνται – συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν. 4389/2016 ως εξής:
α. Στην Εταιρία Δημοσίων Συμμετοχών (Ε.ΔΗ.Σ.) θα μεταβιβαστούν αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα οι μετοχές που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο σε 6 ΔΕΚΟ. Οι επιχειρήσεις αυτές είναι οι Ανώνυμες Εταιρίες Ε.Υ.Α.Θ., Ε.ΥΔ.Α.Π., ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Δ.Ε.Η. και ΕΛ.Β.Ο. Η μεταβίβαση θα γίνει από την ημερομηνία καταχώρησης του καταστατικού της Ε.ΔΗ.Σ. στο Ε.Ε.ΜΗ. Ειδικά όσον αφορά στην ΕΛ.Β.Ο., η ανωτέρω μεταβίβαση των μετοχών της, δεν επηρεάζει την ειδική εκκαθάριση υπό την οποία έχει τεθεί, η οποία συνεχίζεται, με τους ίδιους όρους και συμφωνίες, μέχρι την περάτωσή της.
β. Προβλέπεται ότι για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Σχεδίου Διαχωρισμού της «Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Ανώνυμη Εταιρεία» (Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε.) από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε., δεν εφαρμόζεται η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 71 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε.), σχετικά με την προκαταβολή του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.

Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

1) α. Αποσκοπείται η αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, κατ’ εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας [(ΕΚ) 714/2009] και με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης [(ΕΕ) 2015/1222], στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
β. Προσδιορίζεται η έννοια των αναφερόμενων όρων, για την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

2) α. Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), με την προσθήκη, πέραν των προβλεπομένων με την ισχύουσα νομοθεσία (ν.4001/2011) και της άσκησης των αρμοδιοτήτων των ρυθμιστικών αρχών που προβλέπονται στους προαναφερόμενους Κανονισμούς, καθώς και στον Κανονισμό (ΕΕ) 1227/2011 για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας.
β. Η έναρξη λειτουργίας κάθε Αγοράς, καθώς και των απαιτούμενων ενεργειών για την επίτευξη της λειτουργίας αυτής προσδιορίζεται, με υπουργική απόφαση.
γ. Παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας της ΡΑΕ με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, σχετικά με θέματα που αφορούν στη λειτουργία της ενεργειακής αγοράς και τη διάθεση των ενεργειακών προϊόντων χονδρικής.

3) Ρυθμίζονται θέματα οργάνωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα:
α. Προσδιορίζονται οι Αγορές (Χονδρική Αγορά Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, Αγορά Επόμενης Ημέρας, Ενδοημερήσια Αγορά και Αγορά Εξισορρόπησης), στις οποίες διενεργούνται οι σχετικές συναλλαγές στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας.
β. Περιγράφονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μιας των προαναφερόμενων Αγορών και καθορίζονται θέματα λειτουργίας αυτών.
γ. Περαιτέρω, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι: ί) οι αρμόδιοι, κατά περίπτωση, Διαχειριστές οφείλουν να διαθέτουν κατάλληλα πιστοποιημένα πληροφοριακά συστήματα για τη διασφάλιση της λειτουργικής διεπαφής μεταξύ τους και την ομαλή μεταφορά δεδομένων, ΐί) οι συναλλαγές που τελούνται στο πλαίσιο των ανωτέρω Αγορών, διέπονται από το ελληνικό δίκαιο και προσδιορίζονται τα αρμόδια Δικαστήρια για τη δικαστική επίλυση των διαφορών που τυχόν ανακύψουν, κατά την εφαρμογή των ρυθμίσεων.

4) α. Ορίζεται η εταιρεία με την επωνυμία “ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ” (ΛΑΓΗΕ ΑΕ), ως ο Διαχειριστής της Χονδρικής Αγοράς Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας και καθορίζονται οι αρμοδιότητες αυτού (μέριμνα για τη λειτουργία της εν λόγω Αγοράς, εκκαθάριση αυτής, τήρηση μητρώων, κάλυψη, εκκαθάριση και διακανονισμό των συναλλαγών κ.λπ.).
Παρέχεται η δυνατότητα ορισμού, μετά από μία τριετία και άλλων νομικών προσώπων πέραν της ΑΑΓΗΕ Α.Ε. ως Διαχειριστών της εν λόγω Αγοράς, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. Προσδιορίζονται τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν σωρευτικά οι υποψήφιοι (οικονομικοί πόροι, τεχνική υποδομή κ.λπ.).
β. Προβλέπεται η ύπαρξη στην ελληνική επικράτεια εθνικού νόμιμου μονοπωλίου υπηρεσιών συναλλαγών επόμενης ημέρας και ενδοημερησίως, το οποίο αποκλείει τον ορισμό περισσότερων του ενός Ορισθέντος Διαχειριστή Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΟΔΑΗΕ).
Ο εν λόγω Διαχειριστής ορίζεται με απόφαση της ΡΑΕ και ασκεί τις προβλεπόμενες αρμοδιότητες (κάλυψη, εκκαθάριση και διακανονισμός των συναλλαγών των Συμμετεχόντων στην Αγορά Επόμενης Ημέρας και στην Ενδοημερήσια Αγορά κ.λπ.).
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις δεν θίγουν τον ορισμό, κατά τα ισχύοντα, της ΛΑΓΗΕ Α.Ε. ως ΟΔΑΗΕ, ενώ η ΡΑΕ είναι αρμόδια για την παρακολούθηση της τήρησης από τη ΛΑΓΗΕ Α.Ε. των κριτηρίων ορισμού της ως ΟΔΑΗΕ, την έγκριση των τελών που μπορούν να χρεωθούν σχετικά με τις υπηρεσίες αυτής λόγω εθνικού μονοπωλίου, καθώς και την ανάκληση του ανωτέρω Διαχειριστή.
γ. Πέραν των οριζόμενων αρμοδιοτήτων τους, οι προαναφερόμενοι Διαχειριστές μπορούν να συστήνουν ή να συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα με εξειδικευμένο σκοπό, να αναθέτουν εργασίες ή λειτουργίες σε τρίτα μέρη κ.λπ.
δ. Οι ανωτέρω Διαχειριστές εισπράττουν από τους Συμμετέχοντες τέλη, για τη διαχείριση και λειτουργία της Αγοράς, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
ε. Οι Διαχειριστές των Αγορών είναι αρμόδιοι, για την Κάλυψη, την Εκκαθάριση και το Διακανονισμό των Συναλλαγών.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι, σε περίπτωση αδυναμίας των Συμμετεχόντων να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, οι Διαχειριστές των Αγορών καλύπτουν τις διενεργούμενες συναλλαγές. Προς τούτο, οι Διαχειριστές μπορούν να ζητούν την παροχή εγγυήσεων ή άλλης ασφάλειας, να συστήνουν συνεγγυητικό ταμείο χρηματοδοτούμενο από εισφορές των Συμμετεχόντων στις Αγορές και να λαμβάνουν κάθε πρόσφορο μέτρο, κατά τα οριζόμενα.
Οι εν λόγω Διαχειριστές οφείλουν, επίσης, να: αα) εγείρουν αξιώσεις κατά των Συμμετεχόντων, με σκοπό την ανάκτηση των ποσών που καταβλήθηκαν για την Κάλυψη των Συναλλαγών, ββ) προβούν στην εύρεση νομικού προσώπου, που πρέπει να πληροί τα προβλεπόμενα κριτήρια, για την άσκηση των προαναφερόμενων αρμοδιοτήτων.

5) α. Προσδιορίζονται τα Καθήκοντα του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), ο οποίος λειτουργεί, εκμεταλλεύεται, συντηρεί και αναπτύσσει το Σύστημα ΕΣΜΗΕ, με σκοπό τον επαρκή εφοδιασμό της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια.
Προς τούτο, ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ, μεταξύ άλλων: ί) παρέχει πρόσβαση στο Σύστημα στους κατόχους άδειας παραγωγής, προμήθειας ή εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, ίί) επιτρέπει τη σύνδεση του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΔΔΗΕ) με το ΕΣΜΗΕ, ίϋ) καταρτίζει το Πρόγραμμα Κατανομής σύμφωνα με τον Κώδικα Εξισορρόπισης, ίν) εισπράττει τα τέλη πρόσβασης στο Σύστημα και διευθετεί τις σχετικές χρεοπιστώσεις, ν) χορηγεί και διαχειρίζεται την πρόσβαση τρίτων στο Σύστημα, νί) διαχειρίζεται την Αγορά Εξισορρόπησης, νίί) είναι αρμόδιος
για την Κάλυψη, την Εκκαθάριση και τον Διακανονισμό των Συναλλαγών στις Αγορές που διαχειρίζεται κ.λπ.
β. Επιτρέπεται ο ανωτέρω Διαχειριστής να συνάπτει, κατόπιν διαγωνισμού ή μέσω συμμετοχής του στις Αγορές, συμβάσεις αγοραπωλησίας ηλεκτρικής ενέργειας, για τις οριζόμενες περιπτώσεις.
γ. Επίσης, ο εν λόγω Διαχειριστής: ί) μπορεί να προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες τεχνικής φύσεως σε θέματα αρμοδιότητάς του σε διαχειριστές ή κυρίους συστημάτων μεταφοράς έναντι αμοιβής, να συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα, καθώς και σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε., ιι) εισπράττει από τους Συμμετέχοντες τέλη για την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο λειτουργίας των Αγορών που διαχειρίζεται, τα οποία
τελούν υπό την έγκριση της ΡΑΕ.

6) Επανακαθορίζονται ο σκοπός και οι αρμοδιότητες της “ΛΑΓΗΕ ΑΕ”, η οποία, πέραν των προβλεπομένων με την κείμενη νομοθεσία και των προαναφερόμενων: ί) διενεργεί την Ενδοημερήσια Αγορά, ιι) είναι αρμόδια
για την Κάλυψη, την Εκκαθάριση και τον Διακανονισμό των Συναλλαγών στις Αγορές που διαχειρίζεται,
ίίί) συνεργάζεται με τον Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ,
ίν) εισπράττει από τους Συμμετέχοντες τέλη για την παροχή των υπηρεσιών της,
ν) συνάπτει συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας,
νί) μπορεί να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες έναντι αμοιβής σε τρίτους διαχειριστές ή
χρηματιστήρια και να συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα, καθώς και σε
προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. κ.λπ..

7) Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την κατάρτιση και την τροποποίηση των Κωδίκων των Αγορών (Κώδικας Χονδρικής Αγοράς Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, Κώδικας Αγοράς Επόμενης Ημέρας, Κώδικας Ενδοημερήσιας Αγοράς και Κώδικας Αγορά Εξισορρόπησης), με τους οποίους καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας αυτών.

8) Τροποποιούνται συγκεκριμένες διατάξεις των νόμων 4001/2011, 4342/2015 και 4409/2016. Ειδικότερα:
α. Ρυθμίζονται εκ νέου θέματα σχετικά με τη λήψη ρυθμιστικών μέτρων που μπορεί να επιβάλλει η ΡΑΕ σε επιχειρήσεις που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες για την εύρυθμη λειτουργία των ενεργειακών αγορών.
β. Ορίζεται ότι, δεν απαιτείται από τη ΡΑΕ η διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης, στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί σχετική διαδικασία από ευρωπαϊκούς φορείς (ΕΕ κ.λπ.), για την εφαρμογή των προαναφερόμενοι Ευρωπαϊκών Κανονισμών.
γ. Ρυθμίζονται εκ νέου θέματα σχετικά με τις Εταιρείες Διανομής Αερίου και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων: ί) Μειώνεται στα τρία (3) έτη, κατ’ ανώτατο όριο (αντί πέντε που προβλέπεται), η διάρκεια της χρονικής περιόδου, κατά την οποία η ΔΕΠΑ Α.Ε. και οι υφιστάμενες ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης θα μπορούν να υποστηρίζουν τη λειτουργία των νέων εταιρειών διανομής ή προμήθειας αερίου, προκειμένου να αναπτύξουν πλήρως τις δικές τους υπηρεσίες.
ίί) Επανακαθορίζεται η προθεσμία, εντός της οποίας μεταφέρεται το προσωπικό της ΔΕΓίΑ Α.Ε. στη νέα εταιρεία διανομής ή προμήθειας, από την ολοκλήρωση της απόσχισης του αντίστοιχου κλάδου.
ίίί) Διευκρινίζεται ότι, οι νέες εταιρίες δεν μπορούν να προβούν, για χρονική περίοδο πέντε (5) ετών από την ολοκλήρωση της απόσχισης, σε απολύσεις των εργαζομένων που προέρχονται από τις υφιστάμενες ΕΠΑ και την ΔΕΠΑ Α.Ε., εξαιτίας της απόσχισης.
δ. Επανακαθορίζονται τα θέματα, που ρυθμίζονται με τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) και προβλέπεται ότι, ειδικά, για τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά (Μ.Δ.Ν.), η ΔΕΗ Α.Ε. μπορεί να παρέχει στη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., και μέχρι το τέλος του έτους 2019, υποστηρικτικές υπηρεσίες, καθώς και υπηρεσίες σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, έναντι εύλογου ανταλλάγματος, για την κάλυψη του κόστους παροχής τους, με Συμβάσεις, κατόπιν έγκρισης από τη ΡΑΕ.
ε. Παρατείνεται η καταβολή του ετήσιου τέλους διατήρησης δικαιώματος κατοχής άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά για το έτος 2015 έως τις 14-10-2016 (έληξε 31-1-2016) και για το έτος 2016, μπορεί να καταβληθεί έως τις 31-1-2017.
στ. Ορίζεται ότι, η Ανακτήσιμη Διαφορά του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τα έτη 2006-2015 επιμερίζεται στα έτη από το 2017 και μετά από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με την αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(Κατά τα ισχύοντα, κατανέμεται ισόποσα σε κάθε ένα έτος από τα επόμενα σαράντα έτη, από το
2017 και μετά.)

9) α. Περιλαμβάνονται τελικές και μεταβατικής ισχύος διατάξεις, που αναφέρονται: ί) στην ανάληψη καθηκόντων από την ΛΑΓΗΕ Α.Ε ως Διαχειριστού της Ενδοημερήσιας Αγοράς, μέχρι την επίτευξη της ενιαίας ενδοημερήσιας σύζευξης των ευρωπαϊκών αγορών και ϋ) την άσκηση από τον Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ των αρμοδιοτήτων σχετικά με την Κάλυψη, την Εκκαθάριση και τον Διακανονισμό των Συναλλαγών, μετά την εκκίνηση της Αγοράς Εξισορρόπησης.
β. Παρατίθενται διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (ν.4001/2011), που καταργούνται με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

1) Καθορίζεται ο τρόπος διαχείρισης των μισθωμάτων τροχαίου υλικού, βάσει της σύμβασης μίσθωσης τροχαίου υλικού μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, στην οποία έχει υπεισέλθει το Ελληνικό Δημόσιο, κατά το χρονικό διάστημα από 1-4-2014 και μέχρι τη θέση σε ισχύ της συναφθείσας από 24-6¬2016 Σύμβασης Μίσθωσης Τροχαίου Υλικού μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. εισπράττει, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, το οφειλόμενο μίσθωμα και παρακρατεί ποσοστό 10% του συνολικού μισθώματος πλέον ΦΠΑ, για αμοιβή διαχείρισης της ανωτέρω σύμβασης μίσθωσης τροχαίου υλικού, στην οποία έχει υπεισέλθει το Ελληνικό Δημόσιο. Τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., από αναλογία μισθωμάτων έτους 2014, μισθώματα 2015 και αναλογία μισθωμάτων του έτους 2016 της προαναφερόμενης σύμβασης εκμίσθωσης με τον ΟΣΕ, των οποίων η καταβολή καθυστερεί πλέον της οριζόμενης προθεσμίας, εισπράττονται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), με ανάλογη εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων. Το μέρος των μισθωμάτων, τα οποία εισπράττονται κατά τα ανωτέρω από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., μετά την αφαίρεση της διαχειριστικής αμοιβής, διατηρείται σε ειδικό αποθεματικό και προορίζεται αποκλειστικά για την χρηματοδότηση του προγράμματος διαχείρισης τροχαίου υλικού και των εργασιών συντήρησης αυτού.
Περαιτέρω, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη διαδικασία είσπραξης των οφειλόμενων ποσών.
Προβλέπεται η απαλλαγή από κάθε φόρο ή τέλος, των μισθωμάτων, που θα εισπράττει η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. μετά την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., βάσει της προαναφερόμενης συναφθείσας Σύμβασης.

2) Επιτρέπεται, κατά την εκτέλεση των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η εκχώρηση από το Δημόσιο απαιτήσεων των Παρόχων από τις συμβάσεις αυτές με τη σύναψη ειδικότερων συμφωνιών μεταξύ των Παρόχων, ως εκχωρητών, και του Δημοσίου, του ΟΣΕ Α.Ε. ή της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ως εκδοχέων, για την εξόφληση οφειλών προς τους ανωτέρω φορείς (μισθώματα από συμβάσεις μίσθωσης μονάδων τροχαίου υλικού, αμοιβές για παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού κ.λπ.).

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τις παραπάνω προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:

-Επί του κρατικού προϋπολογισμού:

1. Ετήσια απώλεια δημοσίων εσόδων, από την απαλλαγή από κάθε φόρο ή τέλος, των μισθωμάτων, που θα εισπράττει η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. μετά την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. βάσει της συναφθείσας από 24-6¬2016 Σύμβασης Μίσθωσης Τροχαίου Υλικού μεταξύ των εν λόγω εταιρειών. Το ύψος της απώλειας αυτής δεν έχει προσδιοριστεί από το επισπεύδον Υπουργείο.
2. Απώλεια δημοσίων εσόδων, από μη περιέλευση στο Ελληνικό Δημόσιο και τη διατήρηση σε ειδικό αποθεματικό της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. του μέρους των μισθωμάτων, τα οποία εισπράττονται από αυτή μετά την αφαίρεση της διαχειριστικής αμοιβής (ποσοστό 10%), βάσει της σύμβασης μίσθωσης τροχαίου υλικού μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα. Το πραγματικό οικονομικό αποτέλεσμα δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί, επειδή αφενός δεν εστάλησαν στοιχεία από το επισπεύδον Υπουργείο και αφετέρου εξοικονομείται δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου από τη μη υποχρέωση συντήρησης του εν λόγω τροχαίου υλικού.

-Επί του προϋπολογισμού του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ν.π.δ.δ. επιγορηγούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό και φορέας Γενικής Κυβέρνησης):

Αύξηση εσόδων από την αναπροσαρμογή του ποσοστού εισφοράς για υγειονομική περίθαλψη των ασφαλισμένων του Ο.Γ.Α. από 1.1.2017 (αντί από 1.1.2019), το ύψος της οποίας, σύμφωνα με το επισπεύδον Υπουργείο, ανέρχεται στα 37,36 εκατ. ευρώ για το έτος 2017, στα 31,13 εκατ. ευρώ για το έτος 2018 και 6,23 εκατ. ευρώ για το έτος 2019 (λόγω είσπραξης εντός του έτους αυτού εισφορών που αναλογούν στο έτος 2018).

-Επί του προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α. ν.π.δ.δ. επιγορηγούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό):

1) Αύξηση εσόδων από την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση εξαγοράς ετών ασφάλισης με εφάπαξ καταβολή, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά περιστατικά.
2) Αύξηση εσόδων, για τα έτη 2017-2021, από την κατάργηση της διάταξης που προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων δυναμικότητας έως δέκα δωματίων και υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra