Συνταγματική και νόμιμη έκρινε με 28 αποφάσεις της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και την εν συνεχεία μεταβίβαση σε τρίτους, των μικρών και τουριστικών λιμένων της χώρας μας.
Γράφει η Μαρία Δήμα
Το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας έκρινε ότι η μεταβίβασή τους εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος.
Οι αποφάσεις της ολομέλειας του ΣτΕ αφορούν από τα 900 μικρά και τουριστικά λιμάνια της χώρας, τα 46 από τα όποια δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις, όπως και ορισμένοι τουριστικοί λιμένες, οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν σε ενιαία ιστιοπλοϊκή ή ναυσιπλοϊκή διαδρομή, έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί μια μαρίνα.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς των Δήμων και των τοπικών φορέων, υπογραμμίζοντας ότι σύμφωνα με την μνημονιακή νομοθεσία, οι εν λόγω παραχωρήσεις «αποσκοπούν στην ικανοποίηση συγκεκριμένου δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, βάσει σχετικού συνολικού προγράμματος».
Στο Ανώτατο Δικαστήριο είχαν προσφύγει οι Δήμοι Γλυφάδας, Σκύρου, Σκιάθου, Πόρου, Μυκόνου, Επιδαύρου, Ζακύνθου και Ρεθύμνου, τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία του Πύργου για τον λιμένα Κατακώλου, της Νότιας Δωδεκανήσου για τον λιμένα Μανδρακίου Ρόδου και της Νότιας Δωδεκανήσου για τους λιμένας Ρόδου και Ύδρας.
Επίσης στο ΣτΕ είχαν προσφύγει κάτοικοι των Δήμων Αλίμου, Γλυφάδας, Μυκόνου, Ύδρας, Ρόδου, Κω, Ρεθύμνου, Σούδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ιτέας και Κατακώλου, ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Λιμενικά Ταμεία Δυτικής Κρήτης και η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Κω, η οποία έχει μισθώσει από το Δήμο Κω από το 1999 και για 40 χρόνια το λιμάνι της Κω, με τον τοπικό Δήμο να συμμετέχει κατά 90% στο κεφάλαιο της εταιρείας.