fbpx

Στα 2,6 δισ. ευρώ οι επενδύσεις Ευρωπαίων στην Κίνα

0

Γερμανοί, Γάλλοι και Ιταλοί επιχειρηματίες “κυριάρχησαν” πέρυσι στις ευρωπαϊκές επενδύσεις στην Κίνα, ενώ η Ουγγαρία ήταν η χώρα που άντλησε τα περισσότερα κινεζικά κεφάλαια! Αυτοκινητοβιομηχανία, βιοτεχνολογία, φαρμακευτικά προϊόντα, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών στις πρώτες θέσεις των κινεζικών επενδυτικών επιλογών συμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το 4ο τρίμηνο του 2023, οι άμεσες επενδύσεις στην Κίνα από επιχειρηματίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκαν (για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο), με τις ολοκληρωμένες επενδύσεις να ανέρχονται συνολικά σε 2,6 δισ. ευρώ.

Οι τρεις κορυφαίοι τομείς στους οποίους επέλεξαν να επενδύσουν οι Ευρωπαίοι επιχειρηματίες, ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία (1,6 δισ. ευρώ), οι πρώτες ύλες (348 εκ. ευρώ) και οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (248 εκ. ευρώ).

Τα τρία κράτη μέλη της ΕΕ με τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Κίνα είναι: η Γερμανία (1,2 δισ. ευρώ), η Γαλλία (605 εκ. ευρώ) και η Ιταλία (601 εκ. ευρώ).

Οι επενδύσεις της Κίνας στην ΕΕ παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου τριμήνου, ενώ σε ετήσια βάση μειώθηκαν σε ποσοστό 8%. Οι ολοκληρωμένες επενδύσεις των κινεζικών εταιρειών στην ΕΕ ανήλθαν σε 1,5 δισ. ευρώ.

Οι τρεις κορυφαίοι τομείς που προσέλκυσαν το κινεζικό ενδιαφέρον και τα κινεζικά κεφάλαια, ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία (1,2 δισ. ευρώ), η υγεία, τα φαρμακευτικά προϊόντα και βιοτεχνολογία (312 εκ. ευρώ) και οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (30 εκ. ευρώ). Οι χώρες της ΕΕ που δέχτηκαν τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις πέρσι ήταν η Ουγγαρία (795 εκ. ευρώ), η Γερμανία (219 εκ. ευρώ) και η Γαλλία (2009 εκ. ευρώ.).

Μετά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας η Κίνα, προσπαθεί να τονώσει τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις της, χαλαρώνοντας τους κανονισμούς έκδοσης visa για ταξιδιώτες από ορισμένες αναπτυγμένες οικονομίες, ανάμεσα τους και ευρωπαϊκές χώρες.

Μεγάλες προκλήσεις

Μεγάλες προοπτικές, αλλά και μεγάλες προκλήσεις αντιμετωπίζει επίσης ο κινεζικός κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος αναπτύσσεται (πρόσφατα στον συγκεκριμένο κλάδο έκαναν την είσοδο τους εταιρείες από άλλους επιχειρηματικούς τομείς όπως οι Xiaomi, Huawei και Baidu) σε μια εποχή με έντονο ανταγωνισμό από το εξωτερικό (πολλές επιχειρήσεις π.χ. γερμανικές, έχουν τοποθετηθεί στην κινεζική αγορά, εξαγορά της Leapmotor από την Stellantis), αλλά και μεγάλη πτώση της τοπικής ζήτησης.

Μία διέξοδος για τις κινεζικές επιχειρήσεις, είναι και η αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ενίσχυση της παρουσίας της Κίνα στην ΕΕ, ωστόσο, ενδέχεται να προκαλέσει ισχυρές πιέσεις στις τοπικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις,

Από την άλλη, ο συγκεντρωμένος και ισχυρός ανταγωνισμός στην αγορά του αυτοκινήτου της Κίνας, ενδέχεται να ωθήσει άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποχωρήσουν εντελώς από την κινεζική αγορά, όπως φαίνεται από την απόφαση της Mitsubishi Motors να σταματήσει την παραγωγή της στην Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κίνα και οι ΗΠΑ είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra