fbpx

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγαπούν το περιβάλλον

0

Αλλάζουν τα δεδομένα στις προτιμήσεις των αγοραστών επιβατικών αυτοκινήτων, ιδίως σε ό,τι αφορά στην επιλογή καυσίμου, καθώς οι ευρωπαϊκές πόλεις που απαγορεύουν την κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ολοένα και αυξάνονται. Αυτό, σε συνδυασμό και με την ευρωπαϊκή “δαιμονοποίηση” των κινητήρων diesel, στρέφει πλέον τις εταιρίες να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες, περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον.

Στο πνεύμα των νέων δεδομένων οι κατασκευαστές οχημάτων, οδηγήθηκαν στον σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία εξασφαλίζουν μηδενική εκπομπή ρύπων, τουλάχιστον κατά τη λειτουργία του οχήματος, και αποδεσμεύουν τους χρήστες από την χρήση υγρών καυσίμων.

Πως λειτουργούν

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες επιτυγχάνουν μείωση κατανάλωσης ενέργειας κατά 80 – 90% λόγω υψηλής απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι έχουν μεγάλες θερμικές απώλειες ενέργειας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφοροποιούνται των υβριδικών, τα οποία χρησιμοποιούν και ηλεκτρικό κινητήρα και μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ). «Βυσματωτά» λέγονται τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μπαταρίες που μπορούν να φορτιστούν και να χρησιμοποιηθούν χωρίς ΜΕΚ, μη καταναλώνοντας καύσιμα.

Πλεονεκτήματα

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν κανενός είδους ρύπους εξάτμισης, είναι πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, επιτυγχάνουν σχεδόν σταθερή ροπή από την ακινησία έως το μέγιστο όριο στροφών λειτουργίας, έχουν ευχέρεια να λειτουργούν σε πιο υψηλές στροφές από τους βενζινοκινητήρες, συχνά ακόμα και ως τις 14.000 στροφές / λεπτό, δεν πληρώνουν περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ έχουν χαμηλότερο κόστος σε βάθος χρόνου, καθώς δεν επηρεάζονται από την κάθε τόσο αύξηση της τιμής της βενζίνης, αλλά και λόγω του χαμηλότερου κόστους service και συντήρησης.

Μειονεκτήματα

Στα μειονεκτήματα είναι οι υψηλές δαπάνες κατασκευής με αποτέλεσμα την υψηλή τιμή πώλησης (αν και κάνεις γρήγορα απόσβεση από τις τιμές βενζίνης). Επίσης, έχεις περιορισμένη απόσταση ταξιδιού μεταξύ κάθε επαναφόρτισης της μπαταρίας (στα αυτοκίνητα πόλης η αυτονομία ξεκινά από 100 έως 120 χιλιόμετρα και φτάνει στα 500 χιλιόμετρα ή και παραπάνω, σε αυτοκίνητα μεγάλης ισχύος – Tesla Model). Ακόμη, είναι μεγάλος ο χρόνος επαναφόρτισης, συνήθως 6 ώρες για πλήρη επαναφόρτιση (ωστόσο, αρκετά σύγχρονα μοντέλα μπορούν να φορτιστούν κατά 80% σε χρόνο λιγότερο της 1 ώρας. Στα αυτοκίνητα Τesla μέσα σε 20 λεπτά μπορείς να έχεις φόρτιση για 200-300 χλμ).  

Πέρα όμως, από αυτά, το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους κατόχους αυτών, παραμένει ο χώρος στάθμευσης και φόρτισης. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να σταθμεύσει κάπου για να φορτίσει. Που μπορεί να γίνει αυτό; Σήμερα, σε όλη την Ελλάδα, η Tesla έχει μόνο δύο σταθμούς φόρτισης στον οδικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, όσοι μένουν σε μονοκατοικίες χρησιμοποιούν ρεύμα από τον χώρο τους. Τι γίνεται με όσους μένουν σε πολυκατοικίες; Που μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία και ποιος θα πληρώσει αυτό το ρεύμα, το οποίο θα είναι κοινόχρηστο;

Τέλος, όπως λέει στην “F&M Voice” κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος Tesla, στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η τεχνογνωσία για το σέρβις. Τις περισσότερες φορές οι μηχανικοί δυσκολεύονται να εντοπίσουν το πρόβλημα, πόσο μάλλον να το λύσουν.

Αυτά τα προβλήματα ακόμη δεν έχουν λυθεί στην Ελλάδα και θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα, αν θέλουμε στη χώρα μας να έχουμε μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κίνητρα προώθησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Στην Ε.Ε. δίνονται οικονομικά κίνητρα στους πολίτες, για επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από πολλές χώρες και πόλεις: Νορβηγία (με ευρύ πακέτο παροχών, με απαλλαγή τέλους ταξινόμησης, τελών διοδίων, φόρων αγοράς και τελών κυκλοφορίας), Δανία (με απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης και παροχή πράσινης φορολογικής απαλλαγής), Γαλλία (με παροχή ασφάλιστρων και ‘Super bonus’ για αγορά πράσινου οχήματος) και Ηνωμένο Βασίλειο (με παροχή ασφάλιστρου αξίας 4.000-7.000 GPB στους αγοραστές ηλεκτρικού οχήματος).

Στην Κίνα η μεγαλύτερη αγορά

Η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο είναι η Κίνα, όπου πουλήθηκαν σε ένα χρόνο το 50% των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 72% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με 580.000 πωλήσεις. Το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό, με περίπου 280.000 αυτοκίνητα, από 160.000 το 2016, σημείωσαν οι Η.Π.Α.

Οι σκανδιναβικές χώρες συνεχίζουν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, με το 39% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στη Νορβηγία να είναι ηλεκτρικά, καθιστώντας την παγκόσμιο ηγέτη στο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με περισσότερα από 100.000 ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν σε πληθυσμό 5,2 εκατομμυρίων ανθρώπων. Στην Ισλανδία, οι νέες πωλήσεις ήταν 12%, ενώ το μερίδιο έφθασε το 6% στη Σουηδία. Η Γερμανία και η Ιαπωνία παρουσίασαν, επίσης, ισχυρή ανάπτυξη με τις πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται και στις δύο χώρες σε σχέση με τα επίπεδα του 2016. Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Bloomberg New Energy Finance, τo 2040 το 55% των πωλήσεων παγκοσμίως θα αφορούν ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το 2025 τα ηλεκτρικά οχήματα θα φτάνουν τα 11 εκατομμύρια.

Αναδημοσίευση από την F&M Voice, που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra