fbpx

Τινάζει τη… μπάνκα στον αέρα το e-shopping στην Ελλάδα: Τζίρος 5 δισ. ευρώ μόνο το 2018

0

Γεωμετρική είναι η πρόοδος που παρουσιάζουν οι πάσης φύσεως αγορές μέσω διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας, με κατανάλωση που αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ, με έμφαση στα ρούχα, τα υποδήματα και τα ταξίδια.

Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες που αφορούν το ηλεκτρονικό επιχειρείν, κάθε χρόνο ένα 15% έρχεται να προστεθεί στο ποσοστό αυτών που ψωνίζουν μέσω διαδικτύου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα ο τζίρος των αγορών μέσω διαδικτύου την χρονιά που μας πέρασε έφτασε τα 5 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε κατανάλωση που έκαναν 4 εκατ. Έλληνες αγοραστές από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.

Μπορεί σαν νούμερο να φαίνεται μεγάλο, ωστόσο, αν το συγκρίνουμε με την υπόλοιπη Ευρώπη, υπάρχει αρκετός ακόμα δρόμος που πρέπει να διανυθεί: Στη χώρα μας, στην παρούσα φάση, οι καταναλωτές που κάνουν συναλλαγές μέσω internet αντιστοιχούν μόνο στο 40%, την ώρα που στη Βόρεια Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι κοντά στο 95% και στη γειτονική μας Ιταλία 80%.

Το μεγάλο ‘’μπάμ’’: Τα capital controls

Σημαντικό μέρος της ανόδου του e-shopping τα τελευταία χρόνια είναι η έλευση των capital controls, που έμαθαν τους Έλληνες να καταναλώνουν… ψηφιακά και να εμπιστεύονται περισσότερο τις αγορές με πιστωτικές κάρτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά οι ηλεκτρονικές πληρωμές το 2018 ξεπέρασαν σε αξία τα 30 δις. ευρώ μια αύξηση 25% σε σχέση με το 2017. Συνολικά, μάλιστα, την περίοδο 2014-2017 ο αριθμός ενεργών χρηστών e-banking αυξήθηκε 2,5 φορές και των ενεργών χρηστών mobile banking κατά 10 φορές. Την ίδια στιγμή, υπάρχει σημαντικός λόγος που το ποσοστό που ψωνίζει μέσω διαδικτύου ακόμα είναι σχετικά καθηλωμένο σε σχέση με άλλες χώρες και έχει να κάνει με τη… γεωγραφία και το κλίμα. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Γιώργος Δουκίδης στην F&M Voice «είναι στη νοοτροπία του Έλληνα η βόλτα στα μαγαζιά καθώς συνδυάζεται με τον συνήθως καλό καιρό και κοινωνικές συναναστροφές, κάτι που δεν υπάρχει στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπου το e-shopping έχει μεγάλη διείσδυση. Από την άλλη πλευρά, όμως, ο Έλληνας διψά να ‘’ψάχνει’’ και για ευκαιρίες μέσω διαδικτύου, οπότε θα υπάρξει αύξηση ακόμα περισσότερη τα τελευταία χρόνια στο e-shopping».

Τι αγοράζουν

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε σχέση με τις συνήθειές των Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο: Είναι εκείνοι που αγοράζουν συνήθως στις περιόδους μεγάλων εκπτώσεων και της εορταστικής περιόδου κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα/ρολόγια (46%). Την ίδια στιγμή, εάν ληφθεί υπόψη η απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουν μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ). Αν μπορούσαμε, επίσης, να κατηγοριοποιήσουμε τους πέντε πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες, αυτοί είναι η Κίνα, η Μεγάλη Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία. Ωστόσο, στην περίπτωση του εγχώριου e-shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνουν, ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.

Μανιακό… e-shopping τα Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα είναι, επίσης, η περίοδος που οι ηλεκτρονικές αγορές βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους. Σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 83% των Ελλήνων πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, ενώ τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίοδο για συχνότερες διασυνοριακές αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα. Την ίδια στιγμή ωστόσο, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες δηλώνουν, ότι δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία για να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra