fbpx

Aegean: Αμερικανικά funds θέλουν ποσοστό

0

Ποσοστό της Aegean βολιδοσκοπούν αμερικανικά funds, τα οποία έχουν ως στόχο να διευρύνουν τις θέσεις σε αεροπορικές εταιρείες που βρίσκονται σε ανοδική πορεία σε Αμερική και Ευρώπη.

Η Aegean ανακάμπτει μετά από την περιπέτεια της πανδημίας (2020-21) και οι αναλυτές εκτιμούν ότι, εάν δεν υπάρξει κάποια έκτακτη αρνητική συγκυρία, η διετία 2023-24 θα είναι η καλύτερη περίοδός της. Για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην τουριστική κίνηση (ζήτηση) η εταιρία θα πρέπει να ολοκληρώσει τις αγορές ή ενοικιάσεις αεροσκαφών και να προσλάβει παραπάνω προσωπικό.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023 θα διαμορφώσει και τις αγορές αεροσκαφών, και τη διεύρυνση γραμμών και τις περαιτέρω προσλήψεις. Ένα από τα θέματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Aegean, πέρα από τις θετικές εξελιξεις, είναι και η ρύθμιση των υποχρεώσεών της προς τις τράπεζες, αλλά και προς το κράτος.

H μετοχή της πάντως, την Πέμπτη ξεπέρασε μετά από τρία χρόνια πιέσεων τα 7 ευρώ, επιπεδα που είχε στα τέλη Φεβρουαρίου 2020, πριν δηλαδή ξεκινήσει η πανδημία.

Μεγάλες προσδοκίες

Πολύ υψηλή ανάκαμψη μεγεθών αναμένει η Aegean για τη διετία 2023-2024 εξαιτίας τριών βασικών παραμέτρων. Η πρώτη είναι η -ακόμη υψηλότερη- αύξηση του τουρισμού το 2023, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών εισητηρίων, θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο των εσόδων το 2023 και -ελπίζουν- το 2024 εάν δεν υπάρξει κάποιος «μαύρος κύκνος».

Ο δεύτερος λόγος είναι η πτώση της τιμής της κηροζίνης (πετρέλαιο) στις αρχές του 2023, κατά 10% περίπου, γεγονός που αυξάνει το μεικτό περιθώριο κέρδους της εταιρίας και ο τρίτος και βασικότερος λόγος θα είναι η επικείμενη είσοδος του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Οι μετοχικές «σχέσεις» μεταξύ του Αεροδρομίου της Αθήνας και του ομίλου της Aegean (Aegean Airlines και Olympic Air) είναι προφανείς, δεδομένου ότι ο όμιλος αποτελεί τον κυριότερο χρήστη του αεροδρομίου. Ο όμιλος της Aegean διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 40-50% τα τελευταία 10 χρόνια.

Αυτό σημαίνει ότι, η εισαγωγή του ΔΑΑ στο ελληνικό χρηματιστήριο θα δημιουργήσει σημαντικές έκτακτες κεφαλαιακές υπεραξίες, που θα προσμετρηθούν μέσα στην επόμενη χρήση από την εισαγωγή του Αεροδρομίου στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Αποτελέσματα

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της χρήσης 2022, αναμένονται πολύ υψηλά σε σχέση με το 2021 και περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2019, που ήταν η βασική χρονιά σύγκρισης μέσα στην πανδημία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανώτατων στελεχών του ομίλου που είχαν γίνει προ μηνός, η Aegean αναμένεται να καταγράψει το 2021 με 12,3-12,5 εκατ. επιβάτες, έναντι των 7,2 εκατ. του 2021. Η εταιρία μετέφερε 9,4 εκατ. επιβάτες στο σύνολο του εννεαμήνου 2022 και 4,6 εκατ. το γ’ τρίμηνο. Επίσης, περιμένει στο μέλλον και σημαντικά έσοδα από την χρήση της Τεχνικής Βάσης, που θα ανέλθουν στα 100 εκατ. ευρώ περίπου, σε ορίζοντα 7 ετών.

Ο κύκλος εργασιών της Aegean στο 9μηνο του 2022 διαμορφώθηκε σε 1,02 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 109% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 93,2 εκατ. ευρώ. Το γ’ τρίμηνο του έτους ο τζίρος ανήλθε στα 571,4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους στα 120,8 εκατ. ευρώ.

Νέες γραμμές από και προς το Ισραήλ

Να σημειωθεί ότι, με την προσθήκη τριών νέων απευθείας τακτικών δρομολογίων από τα Ιωάννινα, τα Χανιά και την Καλαμάτα, προς το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν του Τελ Αβίβ και αύξηση των πτήσεών της από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η Aegean διευρύνει το δίκτυο των προορισμών της και ενισχύει περαιτέρω τη δραστηριότητά της, στην αγορά του Ισραήλ.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra