fbpx

Ακτοπλοϊκές: Πρωταγωνιστούν στον “πληθωρισμό απληστίας”

0

Μεγάλη ζημιά στο προφίλ της κυβέρνησης έχει κάνει η εκτίναξη του κόστους των εισιτηρίων στις ακτοπλοικές μέσα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν. Όσο και να προσπαθούν να επιρρίψουν τις ευθύνες στον προηγούμενο υπουργό (Πλακιωτάκη) ο οποίος ήταν και έμπιστος του Μητσοτάκη (τον κράτησε μία ολόκληρη τετραετία εκεί) και των εφοπλιστών, οι ευθύνες βαρύνουν συνολικά την κυβέρνηση.

Τα εισιτήρια για τα νησιά είναι αυξημένα άνω του 30%. Μία τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο χρειάζεται τουλάχιστον 800- 1000 ευρώ για να πάει και να γυρίσει σε νησί του Αιγαίου γεγονός που είναι εξωφρενικό. Η κυβέρνηση σύμφωνα με πληροφορίες θέλει να ενισχύσει επιδοματικά τα εισιτήρια με περίπου 200 εκατ. Ευρώ προκειμένου να μειωθούν (έστω και καθυστερημένα οι επιπτώσεις από την αισχροκέρδεια) αλλά πρέπει να βρεί πρώτον πως δεν θα την ‘αδειάσουν’ οι εφοπλιστές και δεύτερον πως δεν θα αντιδράσουν οι ξένοι ανταγωνιστές αλλά και η Ε.Ε που πλέον εκτιμά ότι κάθε ενίσχυση αποτελεί κρατική επιχορήγηση και είναι απαγορευμένη.

Να θυμίσουμε ότι το ίδιο πρόβλημα έχουν και με την ενέργεια που έχουν αρχίσει να μειώνουν τις επιχορηγήσεις.
Στο παρασκήνιο, οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες των νησιών είχαν επισημάνει από τον Μάιο στην (τότε) κυβέρνηση ότι οι τουριστικές εξελίξεις δεν είναι τόσο καλές και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις αρχές του Ιουλίου όπου οι αφίξεις και οι κρατήσεις στα καταλύματα είναι σαφώς χαμηλότερα από τα περυσινά.

Ο λόγος είναι αποκλειστικά η ακρίβεια και το γεγονός ότι η κυβέρνηση προ εκλογών και μετά εκλογών επαναπαύθηκε στις δόξες του 2022. Ο πρώην υπουργός τουρισμού Κικίλιας και ο πρώην υπουργός ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης που αποτελούσαν προσωπικές επιλογές του κ. Μητσοτάκη απέτυχαν παταγωδώς στο ρόλο τους δηλαδή στην πάταξη της κερδοσκοπίας σε ξενοδοχεία και ναυτιλιακές. Επί της ουσίας η κυβέρνηση έπεσε θύμα της φιλελεύθερης ιδεολογίας της που από πέρυσι και με την έκρηξη των προβλημάτων ενέργειας , δεν ήθελε να στενοχωρήσει τους επιχειρηματίες και τους εφοπλιστές. Έτσι παρά το γεγονός ότι έχουν μειωθεί τα κόστη (πετρέλαιο για τα πλοία), οι εφοπλιστές αισχροκερδούν εις βάρος τουριστών-κατοίκων και επαγγελματιών με αποτέλεσματα να υπάρχει μεγάλη δυσφορία.

Από την πλευρά των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας, υπάρχει η αιτιολογία ότι από τον Απρίλιο-Μάιο που ξεκίνησαν οι υποχωρήσεις των τιμών πετρελαίου, απαιτούνται 3-4 μήνες για να φτάσουν (εάν φτάσουν) στην χονδρική και λιανική. Έτσι οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να προμηθεύονται με υψηλές τιμές και να αυξάνουν τα εισιτήρια. Όμως στην πράξη , έχουμε ‘πληθωρισμό απληστίας’ όπως ευγενικά ονόμασαν την αισχροκέρδεια.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra