fbpx

CPLP: Το ναυτιλιακό ομόλογο της εταιρίας Μαρινάκη κερδίζει το επενδυτικό κοινό

0 236

Η «πράσινη» και βιώσιμη ναυτιλία περνά μέσα από την μεταφορά του υγροποιημένου αερίου και την ανανέωση του στόλου.

Στο πλαίσιο αυτό και έχοντας ξεκινήσει από το 2021 ένα επενδυτικό πρόγραμμα μαμούθ 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως το 2023, η Capital Product Parthers προχωρά στην εξαγορά πλοίων που στο οκτάμηνο Οκτωβρίου -Μαΐου 2023 θα φτάσει στα 597 εκατομμύρια δολάρια.

Με την νέα έκδοση ναυτιλιακού ομολόγου που ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται αύριο με μεγάλη επιτυχία όπως έγινε και με τη προηγούμενη έκδοση το 2021, παρέχεται η δυνατότητα στην εταιρεία να συνεχίσει να επενδύει στην «πράσινη» ναυτιλία και στην αγορά της μεταφοράς LNG, σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων για την παγκόσμια οικονομία.

Μέσα από μια σειρά στρατηγικών κινήσεων με την εξαγορά τεσσάρων πλοίων και την πώληση δυο, ο στόλος της CPLP, φτάνει στα 23 πλοία στο σύνολο, εκ των οποίων τα επτά είναι πλοία μεταφοράς LNG, τα δεκαπέντε είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή container και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η δημόσια προσφορά του Κοινού Ομολογιακού Δανείου προς το επενδυτικό κοινό, μέσω της υπηρεσίας Ηλεκτρονικού Βιβλίου Προσφορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών ξεκίνησε στις 20 Ιουλίου και ολοκληρώνεται στις 22 Ιουλίου, με το εύρος της απόδοσης το οποίο και καθορίστηκε από τους Συντονιστές Κυρίους Αναδόχους, με Κατώτατη Απόδοση στο 4,40% και Ανώτατη Απόδοση στο 4,90%. Η δεύτερη έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου είναι ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, επταετούς διάρκειας και μια σημαντική επενδυτική πρωτοβουλία μέσω της ελληνικής Κεφαλαιαγοράς ομολόγων από την CPLP LP.

Τα πλοία LNG αποτελούν την νέα πλωτή «γέφυρα» μεταφοράς του καυσίμου που σε αυτή την χρονική συγκυρία αποτελεί μονόδρομο στο ενεργειακό αδιέξοδο που συναντά μπροστά της η Ευρώπη. Ο αναβαθμισμένος ρόλος του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι απότοκο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και της μείωσης της ροής του ρωσικού φυσικού αερίου προς τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυξάνοντας αναπόφευκτα την ζήτηση από χώρες όπως το Κατάρ και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Με την έκδοση της νέας δημόσιας προσφοράς η CPLP έχει την δυνατότητα να επενδύει σε νέα πλοία, να αξιοποιεί στο έπακρο τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά μέσω της μεταφοράς του υγροποιημένου αερίου και να ισχυροποιεί περαιτέρω την θέση της στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι. Με την ομολογιακή έκδοση της CPLP προσφέρεται στο ελληνικό επενδυτικό κοινό η δυνατότητα να επενδύσει στην ναυτιλιακή αγορά της μεταφοράς του LNG, μια αγορά που έχει τραβήξει επάνω της τα βλέμματα των private equity funds που επένδυσαν σε πλοία μεταφοράς LNG, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που διαπραγματεύονται στα διεθνή χρηματιστήρια να είναι πραγματικά ελάχιστες. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Μάιο του τρέχοντος έτους οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή ήπειρο αυξήθηκαν κατά 52,8%, ενώ η εισαγωγή φυσικού αερίου από την Ρωσία μειώθηκε κατά 36,6%, μειώνοντας το ρωσικό μερίδιο του φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή αγορά κατά 14,3%.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More