Ένα χρόνο και 19 μέρες μετά…
Ενα χρόνο και 19 μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε τη συγκρότηση “Επιτροπής Διερεύνησης” του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών!
Η Επιτροπή αποτελείται από τους:
1) Κωνσταντίνο Καπετανίδη, πολιτικός Μηχανικός, επικεφαλής
2) Bart Accou, πολιτικός Μηχανικός, Hear of Safery, European Railway Associaton, μέλος
3) Fabrizio Carpinelli, European Railway Associaton, μέλος
– Αναπληρωματικό μέλος ορίζεται ο Δημήτριος Γαλανός, Ηλεκτρολόγος ΔΕ.
Τη απόφαση υπογράφει ο αναπληρωτής πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου και αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 19 Μαρτιου 2024.
Προφανώς οι ευθύνες του υπουργείου Μεταφορών για τη μη λειτουργία του Οργανισμού είναι βαρύτατες αν λάβουμε υπόψη ότι ο φορέας συστάθηκε για πρώτη φορά με τον Ν. 5014 τον Ιανουάριο του 2023, όμως για εννέα μήνες δεν λειτούργησε καθώς στις 18/9/2023, διορίστηκαν τα μέλη του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου, ωστόσο μέχρι και σήμερα, έξι μήνες μετά, παραμένει χωρίς πρακτική ερευνητική λειτουργία.
Σημειώνεται ότι με βάση τον ιδρυτικό νόμο του Οργανισμού , θα έπρεπε να έχει εκδώσει πριν από περίπου έναν μήνα πόρισμα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Αντ’ αυτού ο Οργανισμός εξέδωσε απλά μια “προσωρινή δήλωση” και όχι “προσωρινή έκθεση”, όπου θα έπρεπε να “αναφέρονται λεπτομερώς η πρόοδος που σημειώνεται στη διερεύνηση και θέματα ασφάλειας που προέκυψαν”.
Άλλωστε πρωτεύουσα νομική υποχρέωση του Οργανισμού είναι να δημοσιοποιεί τελική έκθεση εντός 12 μηνών, πράγμα το οποίο δεν έγινε ποτέ, αφού μόλις στα μέσα Φεβρουαρίου μετατάχθηκε ο πρώτος διερευνητής σιδηροδρομικών ατυχημάτων στον φορέα από τη ΣΤΑ.ΣΥ. Με μετάταξη μετακινήθηκε πριν από λίγες μέρες (15/3) και ο δεύτερος διερευνητής, αυτή τη φορά από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).