fbpx

Επιχειρήσεις αλουμινίου: Παρέμειναν ανθεκτικές εν μέσω πανδημίας

0

Eξωστρέφεια, αντοχή υπό αντίξοες επιχειρηματικές συνθήκες, αλλά και προβλέψεις για ανάκαμψη το 2022: Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου αλουμινίου στη χώρα μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για το 2021, οι εξαγωγές του κλάδου αλουμινίου αντιπροσώπευαν το 5,4% περίπου των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κλάδος αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο ανταγωνιστικούς στις διεθνείς αγορές και κατατάσσεται, ως ο τρίτος πιο εξαγωγικός της χώρας, με αξία εξαγωγών 2,15 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση, κατά 33% περίπου, σε σχέση με το 2020. Παράλληλα, σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Αλουμινίου, είναι ο δεύτερος καλύτερος κλάδος, ως προς το εμπορικό ισοζύγιο, με 820 εκατ. περίπου, καταγράφοντας ανοδική πορεία, κατά 12%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι οι πωλήσεις πρωτόχυτου αλουμινίου, το 2021, σημείωσαν αύξηση κατά 4%, ενώ οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών πωλήσεων. Ενδεικτικό, δε, είναι ότι η χώρα μας κατέχει την έβδομη θέση μεταξύ των κορυφαίων παραγωγών πρωτόχυτου αλουμινίου στην Ευρώπη.

Εξάλλου και οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης σημείωσαν αύξηση κατά 18%, κατά τη διάρκεια του 2021, απευθυνόμενες κυρίως στις διεθνείς ανταγωνιστικές αγορές, με τις εξαγωγές της συγκεκριμένης κατηγορίας να αντιπροσωπεύουν το 82% των συνολικών πωλήσεων.

Ξεπέρασε την πανδημία

Σύμφωνα πάντα με την Ελληνική Ένωση Αλουμινίου, τo 2021, οι πωλήσεις προϊόντων έλασης ξεπέρασαν τη στασιμότητα που είχε παρατηρηθεί το 2020 λόγω της πανδημίας και σημείωσαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2020. Με τα ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα και τις σύγχρονες γραμμές παραγωγής είναι ο πιο εξωστρεφής υπο-κλάδος, αφού το 88% της παραγωγής εξάγεται στις διεθνείς αγορές.

Στην εγχώρια αγορά, η κύρια χρήση των προϊόντων έλασης είναι η συσκευασία (58%) και ακολουθούν η οικοδομή και οι κατασκευές με 33%. Στις εξαγωγές, η κύρια χρήση είναι και πάλι η συσκευασία (56%), ενώ ένα 24% περίπου απορροφάται από τη βιομηχανία μεταφορών.

Είναι, επίσης, αξιοσημείωτο ότι και ο κλάδος της διέλασης συνεχίζει την ανάκαμψή του και οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων, το 2021, σημείωσαν και αυτές σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2020, κατά 19% περίπου. Η εγχώρια αγορά σημείωσε ακόμη πιο εντυπωσιακή αύξηση, κατά 30% περίπου, σε σχέση με το 2020.

Στον ίδιο κλάδο, οι εξαγωγές -που απορρόφησαν το 71% των πωλήσεων- αυξήθηκαν και αυτές κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2020 και κατευθύνθηκαν κυρίως (σχεδόν το 60%) στις απαιτητικές αγορές της δυτικής Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η κύρια χρήση που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή, τόσο στην εγχώρια αγορά (84%) όσο και στις εξαγωγές (49%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των ελληνικών εταιριών.

Τα χαρακτηριστικά του κλάδου

Ο κλάδος παραμένει ένας από τους πιο εκτεταμένους της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αποτελούμενος, εν έτει 2022, από 3.000 μεγάλες, μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις σε όλα τα στάδια μεταποίησης και εμπορίου. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., απασχολεί, άμεσα ή έμμεσα, 30.000 άτομα σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Συνιστά, δε, έναν από τους κατεξοχήν κλάδους με καθετοποίηση των διαδικασιών, οι οποίες περιλαμβάνουν τρία, τέσσερα στάδια μεταποίησης: Από την εξόρυξη του βωξίτη, μέχρι τα διεθνώς πιστοποιημένα τελικά προϊόντα, λαμβάνοντας την ονομασία «ελληνικό βιομηχανικό προϊόν».

Είναι, τέλος, από τους τομείς εκείνους του εγχώριου επιχειρείν με έντονη διεθνή παρουσία τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, καθώς διαθέτει παραγωγικές μονάδες, ιδιόκτητα δίκτυα διανομών και εμπορική παρουσία σε πάνω από 50 χώρες.

Μεγάλη κινητικότητα στις επενδύσεις, παρά το ρευστό τοπίο

Δεδομένης της δυναμικότητας του κλάδου, οι επενδύσεις δεν έλειψαν από τις εταιρίες αλουμινίου ακόμη και στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Μεγάλη επένδυση, που συνολικά θα φτάσει τα 20 εκατ. ευρώ σε βάθος 4-5 ετών, υλοποιεί στη Θεσσαλονίκη η Aluminco. Η εταιρία προχώρησε στην εξαγορά των εγκαταστάσεων της Doral, με στόχο να δημιουργήσει ένα μεγάλο εργοστάσιο έλασης αλουμινίου, που θα γίνει hub για όλη την περιοχή των Βαλκανίων, της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ υλοποιεί και η εταιρία Cosmos Aluminium (συμφερόντων της οικογένειας Καντώνια – Exalco), για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, την κατασκευή νέων θαλάμων, με αποθήκες, logistics center και γραμμές φόρτωσης.

Πρόσφατα, επίσης, εξαγόρασε το 51% της MC Chargers, της εταιρίας η οποία ανέπτυξε και κατασκεύασε τον πρώτο ελληνικό φορτιστή, που είναι η μεγαλύτερη επένδυση σε νεοφυή επιχείρηση, στον ευρύτερο χώρο της ηλεκτροκίνησης, στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra