fbpx

Γεραπετρίτης: Ανακοίνωσε λιγότερα δρομολόγια στα τρένα και δυο σταθμάρχες

0

“Εκανα κάθε προσπάθεια να αποκτήσω πλήρη εικόνα του συμβάντος και του γενικότερου πλαισίου” δήλωσε ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης στην συνέντευξη τύπου.

Ο Γ. Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε ότι από εδώ και στο εξής θα ασχοληθεί μόνο με το θέμα των Τεμπών και τους σιδηρόδρομους. Τα υπόλοιπα θέματα του υπουργείου θα τα τρέξουν οι υφιστάμενοι υφυπουργοί.

Έθεσε εαυτόν στη διάθεση της Βουλής ώστε να συζητηθεί το θέμα των παθογενειών στους σιδηροδρόμους ώστε να βρεθεί ένας κοινός τόπος. Δεν είναι ώρα των αντιπαραθέσεων, πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να αποδοθούν ευθύνες και να βρεθούν λύσεις για το μέλλον.

Ο Γ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα αντικατασταθούν οι διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Ο υπουργός είπε ότι βρέθηκε στον τόπο της τραγωδίας για να έχει προσωπική άποψη για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος. Διαπίστωσε ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Και το μοιραίο βράδυ έπρεπε να υπάρξει αυτόματη χάραξη πορείας στον πίνακα κάτι που δεν φαίνεται να έγινε. Ακόμα και αν δεν είχαμε την αυτόματη χάραξη ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού και ένα τρίτο επίπεδο: θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου εκ των υστέρων (μετά την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας) για πέντε χιλιόμετρα. Αν είχε γίνει θα προέκυπτε η μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή.

Η αμαξοστοιχία μπήκε σε λάθος γραμμή χωρίς να υπάρξει αντίδραση και από την ίδια την αμαξοστοιχία, συμπλήρωσε. Όπως είπε τα παραπάνω δεν τα λέει για αναδείξει το ανθρώπινο λάθος. Ασχετα από αυτό, αν είχαμε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης το ατύχημα δεν θα είχε συμβεί, παραδέχτηκε. Αρα υπάρχει και ένα ζήτημα με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων.

Σε ότι αφορά το προσωπικό ο Γ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι είναι προφανές πως πάντα απαιτείται περισσότερο και πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξε μεγάλη μείωση, λόγω μνημονίου και συνταξιοδοτήσεων. Δεν είχαμε καλή αναπλήρωση. Με αυτή την κυβέρνηση έγινε μια προσπάθεια, με κινητικότητα (απέφερε μικρό αριθμό), προσλήψεις με δελτία παροχής υπηρεσιών (200 άτομα) και τη δρομολόγηση ενός σημαντικού αριθμού μόνιμων προσλήψεων: το 2021 για 117 ατόμων και το 2022 για ακόμα 100.

Ο σιδηρόδρομος υφίστατο διαχρονική απαξίωση, είπε ο Γ. Γεραπετρίτης συμπληρώνοντας ότι τα τελευταία 50 χρόνια λειτουργούσε «χειροκίνητα». Το 2014 υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση για σηματοδότηση και καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση που ξεκίνησε στα τέλη του 2014 αναπτύχθηκε ως το 2017 μερικώς, είχε υπάρξει παράδοση του 32% αλλά σε αυτό υπήρχαν σφάλματα, οπότε μόνο το 18% ήταν γνήσια λειτουργικό με αποτέλεσμα το υπόλοιπο να πρέπει να ανακατασκευαστεί.

Όπως είπε το 2017 σταμάτησε η σύμβαση γιατί προέκυψαν λάθη. Η Αρχη που αξιολογεί τη διαχείριση των πόρων διαπιστώνει τα σφάλματα και διακόπτεται η υλοποίηση της σύμβασης. Εως το 2019 δεν έχουμε παραδόσεις. Το 2019 αλλάζει η διοίκηση στην ΕΡΓΟΣΕ και από το Νοέμβριο γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης. Τότε έχουμε σημαντικά γραφειοκρατικά προβλήματα.

Με τη συμπληρωματική σύμβαση επανεκκίνησε το έργο. Σήμερα έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης και εκτίμηση είναι ότι εντός του έτους θα παραδοθεί το υπόλοιπο κομμάτι.

Ως προς το τι θα πράξει η κυβέρνηση ο υπουργός δήλωσε ότι θα γίνουν όλα τα βήματα ώστε να προχωρήσει γρήγορα η σύμβαση. Ο Κ. Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον CEO της γαλλικής Alstom. «Εδωσε εντολή για επίσπευσης των διαδικασιών ώστε να τελειώσει όσο πιο άμεσα. Υπήρξε πλήρη κατανόηση από τη γαλλική πλευρά», δήλωσε ο Γ. Γεραπετρίτης. «Θα βρίσκομαι από πάνω για να μην υπάρξει καθυστέρηση», υποσχέθηκε.

Σε ότι αφορά την επανεκκίνηση ο Γ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει δυο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς, κάτι που σημαίνει μείωση στο μεταφορικό έργο και επιπλέον μεγαλύτερο συντονισμό σε ότι αφορά τις δράσεις στο σιδηρόδρομο. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με την Hellenic Train, η οποία έχει συμφωνήσει στο σχετικό πλαίσιο.

Επιπλέον, ο Γ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι θέση της κυβέρνησης είναι ότι θα υπάρξει οικονομική ενίσχυση του σιδηρόδρομου. Για πρώτη φορά φέτος αυξάνει ο προϋπολογισμός που αποδίδεται από τον κρατικό προϋπολογισμό στην ΕΡΓΟΣΕ για υποδομές. Εχει ήδη εγκριθεί ποσό 75 εκατ. ευρώ. Στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης έχει εγγραφεί ποσό 175 εκατ. για αναβάθμιση των δομών.

Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για να επιβάλλονται αυστηρότερες ποινές σε όσους προχωρούν σε κλοπές σιδηροδρομικών υλικών.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra