fbpx

Γυρίζουν την πλάτη οι εφοπλιστές στην ελληνική σημαία!

0

Χαμηλή η προσέλευση ελληνικών πλοίων στο νηολόγιο της χώρας, καθώς παρά τα όποια μέτρα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τις όποιες ευχές, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πλην των λίγων φωτεινών εξαιρέσεων δεν φαίνεται να σαλπάρουν για τα νερά της ελληνικής σημαίας.

Από τα πέντε χιλιάδες περίπου ελληνόκτητα πλοία σύμφωνα με τους αριθμούς του ελληνικού νηολογίου για το τρέχον έτος είναι εγγεγραμμένα 806 πλοία χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων gross tonnage.

Αν τα νούμερα αυτά τα συγκρίνουμε με την περασμένη χρονιά που διανύσαμε, θα δούμε ότι όχι μόνο δεν είχαμε αύξηση στις νηολογήσεις νέων πλοίων αλλά πραγματικά μειώσεις. Η πτώση που καταγράφηκε είναι σε ποσοστό της τάξεως του 2,6% και σε απόλυτους αριθμούς 25 πλοία λιγότερα. Το 2021 ο αριθμός των πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο άγγιζε τα 831 πλοία με συνολική χωρητικότητα τα 36,52 εκατομμύρια gross tonnage.

Μπορεί η ελληνική ναυτιλία να βρίσκεται στην πρωτοκαθεδρία σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν έχουν εντάξει στο ελληνικό νηολόγιο το σύνολο των πλοίων τους παρά μόνο ένα ποσοστό που ουσιαστικά αγγίζει το 17 με 18%. Την ίδια ώρα, που ο μεγάλος αριθμός των πληρωμάτων για τα εν λόγω πλοία απαρτίζεται από αλλοδαπούς.

Η Ελλάδα συνεχίζει να παραμένει παγκοσμίως στην ένατη θέση από πλευρά νηολογίου πίσω από χώρες όπως είναι ο Παναμάς που κατέχει την πρώτη θέση με 8.341 πλοία, η Λιβερία που είναι στην δεύτερη θέση με 5.413 πλοία, τα νησιά Μάρσαλ που βρίσκονται στην τρίτη θέση με 4.299 πλοία εγγεγραμμένα στο νηολόγιο τους, το Χονγκ Κόνγκ με 2.376 πλοία στην τέταρτη θέση, τη Σιγκαπούρη στην πέμπτη θέση με 3.595 πλοία, αλλά με μικρότερη χωρητικότητα από τα εγγεγραμμένα πλοία του Χονγκ Κόνγκ, την Μάλτα στην έκτη θέση με 1.992 πλοία, την Κίνα στην έβδομη θέση παρά την εγγραφή μεγάλου αριθμού πλοίων στο νηολόγιο της, με αριθμό που αγγίζει τα 4.941 πλοία αλλά με μια συνολική χωρητικότητα μόλις 70,3 εκατομμυρίων τόνων και στην όγδοη θέση βρίσκονται οι Μπαχάμες με 1.316 πλοία.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην ένατη θέση με 806 πλοία, πραγματικά… καταϊδρωμένη, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ιαπωνία με 1.642 πλοία, με μικρή όμως χωρητικότητα στα 29,7 εκατομμύρια τόνου. Η πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας δεν μεταφράζεται και στον αντίστοιχο αριθμό νηολογήσεων και παρά τις πολλές φοροαπαλλαγές που έχουν οι  Έλληνες πλοιοκτήτες, δεν βάζουν την μερίδα του λέοντος των πλοίων τους κάτω από ελληνική σημεία και στο σημείο αυτό αρχίζουν να ακούγονται διάφορα επιχειρήματα τα οποία δεν είναι και τόσο πειστικά, καθώς το γεγονός πως διαχειρίστρια είναι ελληνική ναυτιλιακή δεν αλλάζει και πολύ την φύση του προβλήματος. Θεατές είμαστε επί σειρά ετών στο ίδιο έργο και αντί το καράβι να πάει… μπροστά πρόσω ολοταχώς, όλο και κάνει πίσω.

Λίγα τα φωτεινά παραδείγματα όπως αυτό του Ομίλου Αγγελικούση, που έχει υπό την ελληνική σημαία 119 πλοία, ένας αριθμός σημαντικός που αντιπροσωπεύει το 15% περίπου του ελληνικού νηολογίου. Η Μαρία Αγγελικούση, ως επικεφαλής του Ομίλου, βρίσκεται με τη στάση της στο ύψος των περιστάσεων.

Το πρόβλημα παραμένει όμως υπαρκτό, και αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός πως τα νέα πλοία που παραγγέλνονται κάθε χρόνο από τους Έλληνες εφοπλιστές -και πιστέψτε με είναι πολλά- δεν φτιάχνονται στην Ελλάδα, είναι κατανοητό πως δεν φταίει ο γιαλός αλλά εμείς που στραβά αρμενίζουμε για μια ακόμη φορά.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra