Honda: Παρουσιάζει συγκρότημα κυψελών καυσίμου 150 kW
Η Honda ανακοίνωσε τις προδιαγραφές για τη μονάδα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς, η παραγωγή της οποίας έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2027. Σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά, το κόστος έχει μειωθεί κατά το ήμισυ, η ανθεκτικότητα υπερδιπλασιάστηκε και η ογκομετρική πυκνότητα ισχύος υπερτριπλασιάστηκε.
Όταν κάνει αυτές τις συγκρίσεις, η Honda αναφέρεται στην παραγωγή κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε από κοινού με τη General Motors. Χρησιμοποιείται από πέρυσι, για παράδειγμα, στο CR-V e:FCEV. Το H2 SUV βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ από τον Ιούνιο του 2024. Η κυψέλη καυσίμου έχει απόδοση 92,2 kW.
Η Honda παρουσίασε τώρα την επόμενη γενιά στην 23η Διεθνή Έκθεση Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου (H2 & FC EXPO), η οποία πραγματοποιήθηκε στην ιαπωνική πρωτεύουσα, το Τόκιο. Με ισχύ 150 kW, η νέα μονάδα FC είναι ελαφρώς πιο ισχυρή από το σύστημα στο CR-V e:FCEV, αλλά έχουν σημειωθεί σημαντικά άλματα στην ανάπτυξη όσον αφορά τις επιδόσεις. Η νέα γενιά λέγεται ότι χαρακτηρίζεται από «το μισό κόστος παραγωγής και υπερδιπλάσια αντοχή σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο», λέει η Honda. “Επιπλέον, η μονάδα μειώθηκε αυξάνοντας την ογκομετρική πυκνότητα ισχύος κατά περισσότερο από τρεις φορές, γεγονός που αύξησε την ευελιξία των διατάξεων εγκατάστασης.”
Το τελευταίο σημείο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον: ενώ υπήρξαν σημαντικές βελτιώσεις στο κόστος και την ανθεκτικότητα από την πρώτη γενιά από το Honda Clarity του 2016 έως την κυψέλη καυσίμου από το CR-V e:FCEV, η ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας παρέμεινε η ίδια στη γενιά του 2024. Τώρα φέρεται να έχει επιτευχθεί τριπλασιασμός.
Λίγο πριν την έκθεση H2 & FC EXPO, η Toyota παρουσίασε επίσης τη νέα γενιά κυψελών καυσίμου. Ενώ η Toyota έκανε μόνο σχετικές συγκρίσεις με την τρέχουσα γενιά, η Honda παρείχε επίσης συγκεκριμένα τεχνικά στοιχεία. Η μονάδα έχει διαστάσεις 730x580x700 χιλιοστά, δηλαδή έχει όγκο 300 λίτρα και ζυγίζει 250 κιλά. Μετρούμενη έναντι της ισχύος 150 kW, αντιστοιχεί σε ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας 0,5 kW/λίτρο και ενεργειακή πυκνότητα κατά βάρος 0,6 kW/kg. Το σύστημα μπορεί να παρέχει τάση εξόδου στην περιοχή μεταξύ 450 και 850 βολτ και μπορεί να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες μεταξύ -30 και +60 βαθμών Κελσίου – ή σε μέγιστο υψόμετρο 3.500 μέτρων.
Εκτός από τη νέα γενιά κυψελών καυσίμου, η οποία θα κατασκευαστεί στην Ιαπωνία από το 2027 και θα χρησιμοποιηθεί σε οχήματα, η Honda παρουσίασε επίσης μια γεννήτρια ισχύος κυψελών καυσίμου στην έκθεση H2 & FC EXPO. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την παραγωγή κυψελών καυσίμου από το CR-V e:FCEV. Προσφέρονται σε μονάδες 250 kW, μπορούν να συνδεθούν έως και τέσσερις μονάδες σε σειρά – για ισχύ συστήματος 1 MW. Σύμφωνα με τη Honda, η γεννήτρια προορίζεται να παρέχει ρεύμα σε μεγάλες εγκαταστάσεις όπως εργοστάσια ή γραφεία. Για να είναι κατάλληλο ως γεννήτρια ρεύματος έκτακτης ανάγκης, το σύστημα θα πρέπει να μπορεί να ξεκινήσει την παροχή ρεύματος εντός δέκα δευτερολέπτων από την εκκίνηση.