Η μεγάλη μπίζνα με τις πωλήσεις πλοίων από εννιά Έλληνες εφοπλιστές
Στην πώληση τριάντα έξι bulkers των οποίων η αξία ανήλθε στα 696 εκατομμύρια δολάρια, προχώρησαν εννιά γνωστές εφοπλιστικές οικογένειες αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη, εκμεταλλευόμενες πλήρως την χρονική συγκυρία και τις παγκόσμιες οικονομικές μεταβολές.
Στην πώληση δυο πλοίων προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Chios Navigation της οικογένειας Καρούση, με τίμημα 26 εκατομμυρίων δολαρίων, και τα δυο πλοία ήταν κατασκευής του 2001. Το πλοίο Doric Arrow χωρητικότητας 75,121 dwt αποκτήθηκε το 2013, και το Doric Spirit 52,428 dwt. Από την αγορά μέχρι την πώληση το πρώτο πλοίο έφερε κέρδη 600.000 δολαρίων στο ταμείο της ναυτιλιακής αφού το 2013 το πλοίο είχε αποκτηθεί έναντι 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ναυτιλιακή Empire Bulkers του Σταμάτη Μόλαρη πούλησε έναντι 12,75 εκατομμυρίων δολαρίων το Handysize Scrooge χωρητικότητας 28,400 dwt, κατασκευής του 2006. Σύμφωνα με την Vessels Value η αξία του πλόιου αποτιμάται στα 11,64 εκατομμύρια δολάρια.
Πολύ επικερδές εκτιμάται και το deal της πώλησης δυο φορτηγών πλοίων της ναυτιλιακής Target Marine του Αντώνη Κομνηνού. Τα δυο πλοία πουλήθηκαν για 50 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία τους εκτιμάται σύμφωνα με τη VV στα 44,37 εκατομμύρια δολάρια. Το έτος κατασκευής των Syros και Andros Island είναι το 2016.
Η Newport Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή, πούλησε φορτηγό πλοίο με τίμημα 14,2 εκατομμυρίων δολαρίων, πλοίο κατασκευής του 2010. Η χωρητικότητα του Tramontana ανέρχεται στους 28,400 dwt.
Με τίμημα 52,5 εκατομμύρια ευρώ η ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Bulk του Πέτρου Παππά πούλησε στην Global Meridian Hodings το Hemingway, χωρητικότητας 207,600 dwt, όπως ανέφερε η Seasure Shipbroking.
Οκτώ mini capes πούλησε σύμφωνα με την Banchaero και την Intermodal η ναυτιλιακή της Μαρίας Αγγελικούση. Τα οκτώ πλοία ήταν κατασκευής του 2011, 2012, 2013 και 2014, χωρητικότητας 114,000 dwt και η τιμή της πώλησης ανήλθε στα 200 εκατομμύρια δολάρια για τα Maran, Ocean, Progress, Zenith, Sun, Aspiration, Sky, Dawn, Wisdom.
H θυγατρική της CM Lemos πούλησε έναντι 42 εκατομμυρίων δολαρίων τα supramaxes Ionic και Doric, κατασκευής του 2013, 58,451 dwt.
Σε Κινέζους αγοραστές έναντι τιμήματος 24,9 εκατομμυρίων δολαρίων πούλησε το χωρητικότητας 76,600 dwt Maribella η οικογένεια Χανδρή μέσω της Ναυτιλιακής Chandris Hellas. Το πλοίο ήταν κατασκευής 2004.
Η Costamare, η ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωσταντακόπουλου, έδωσε το «πράσινο φως» για την πώληση του φορτηγού πλοίου Thunder, χωρητικότητα 57,334 dwt και έτος κατασκευής το 2009, με την ολοκλήρωση της πώλησης να αναμένεται στα τέλη του μήνα και τις εκτιμήσεις να θέλουν η κίνηση αυτή να αποφέρει σύμφωνα με την αγορά κέρδη 3,5 εκατομμύρια δολαρίων.
Η εν λόγω εταιρεία εισήχθη μόλις το 2021 στην αγορά του ξηρού φορτίου εξαγοράζοντας φορτηγά πλοία από δεύτερο χέρι, επενδύοντας για την αγορά τους εκατοντάδες εκατομμύρια. Τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε να προβεί και στην πρώτη πώληση από πλευράς της, ενός αντιστοίχου πλοίου και μάλιστα όπως φαίνεται με σημαντικό κέρδος.