Jumbo: Τα χαμένα Χριστούγεννα και το αβέβαιο 2021
«Προσωπικό» στοίχημα μοιάζει η εορταστική περίοδος που μόλις πέρασε για τους επικεφαλής της εισηγμένης, καθώς με το e-shop να είναι νοκ- άουτ, το click away να είναι ανύπαρκτο, τώρα μετράνε τις ημέρες για το άνοιγμα των καταστημάτων για να διαπιστωθεί αν όντως η κίνηση για λιγοστές επενδύσεις στο e-commerce θα ‘’βγει’’ ή όχι.
Γιατί παρά τις προβλέψεις των ειδικών ότι το e-commerce ήρθε για να μείνει, στην Jumbo εξακολουθούν να πιστεύουν ότι στη δική τους κατηγορία, τα φυσικά σημεία πώλησης θα εξακολουθούν να είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού.
Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η εταιρία έχει αφήσει πίσω της ένα εξαιρετικά αμφιλεγόμενο οικονομικό έτος και έχει χάσει σημαντικές περιόδους όπως το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, τα οποία αποτελούν το ήμισυ του τζίρου της: Aξίζει να σημειωθεί ότι παρότι το τρίτο τρίμηνο του 2020 σημείωσε ανοδική πορεία στην Jumbo, το συνολικό έτος θεωρείται χαμένο από τη διοίκηση της εισηγμένης, επιβεβαιώνοντας αυτά που είχαν διατυπωθεί πριν από μερικούς μήνες.
Ως εκ τούτου, το τρίτο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος) οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 224,57 εκατ. ευρώ από 219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%, ενώ τελικά συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 503,28 εκατ. από 554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.
Ενδεικτικό είναι ότι κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε 74,97 εκατ. από 64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%, ενώ για το εννιάμηνο τα EBITDA της εισηγμένης ανήλθαν σε 150,93 εκατ. από 162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ελαττωμένα κατά -7,4%.