fbpx

Κατασκευές: Το «καρτέλ» επέστρεψε με τις εκπτώσεις στα δημόσια έργα

0 271

Μύλος με την ιστορία των εκπτώσεων στα κατασκευαστικά έργα, ανακατεύει ελληνικές και ξένες εταιρίες, μικρούς και μεγάλους παίκτες στην αγορά, διαμαρτυρόμενους και «καθολικούς», σε ένα χαρμάνι που κυριολεκτικά βράζει.

Μπορεί το επιχείρημα κάποιων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων να είναι πως οι εκπτώσεις δεν μπορούν να… ψηλώσουν πάνω από το 10%, λόγω των ανατιμήσεων στα υλικά και την αύξηση του κόστους της ενέργειας και των μεταφορικών, δεν είναι όμως λίγοι εκείνοι οι ντόπιοι και ξένοι παράγοντες που κάνουν λόγο, για οργανωμένο καρτέλ στον χώρο των κατασκευών.

Η οσμή υπόγειων συμφωνιών, πλανάται στον αέρα και όλα δείχνουν πως έχει φτάσει και στα ρουθούνια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφού γίνεται λόγοs, για καταγγελίες από μικρότερους παίκτες της αγοράς και από τεχνικές εταιρείες με ευρωπαϊκή ταυτότητα. Οι εκπτώσεις στα μεγάλα κατασκευαστικά πρότζεκτ, που το ελληνικό κράτος μέσω διαγωνισμών προκηρύσσει, δεν ξεπερνούν το 10% και σε πολλές των περιπτώσεων δεν το αγγίζουν καν. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τα όσα ακούγονται στην αγορά, φαίνεται πως προβληματίζει έντονα εντός και εκτός των τειχών της χώρας, καθώς όπως έντονα διαδίδεται, έχει φτάσει και στα αυτιά της Κομισιόν.

Έλεγχοι όπως ακούγεται, βρίσκονται προ των πυλών από τις αρμόδιες αρχές, με το σίγουρο πάντως να είναι, πως υπάρχουν αυτή την ώρα πολλά ανεκτέλεστα κομμάτια, πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους να τονίζουν, πως παρά την καθημερινή αύξηση του κόστους των υλικών και της ενέργειας, οι υπάρχουσες συμβάσεις με το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχουν αναπροσαρμοστεί με βάση τα νέα χρηματοοικονομικά δεδομένα, παραμένοντας στα επίπεδα των ημερών που οι υπογραφές είχαν πέσει.

Ένας παράγοντας που προβληματίζει έντονα την αγορά τούτες τις ώρες, αφορά την αύξηση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την FED, γεγονός που ανεβάζει το κόστος δανεισμού για την εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων. Ένα κόστος που σίγουρα προβληματίζει και θα προβληματίσει και στο άμεσο μέλλον τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους, επηρεάζοντας το ύψος των εκπτώσεων αλλά και τους χρόνους εκτέλεσης και παράδοσης πολλών έργων.

Λευτέρης Στάικος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More