Κέρδη «μαμούθ» για Τσάκο, Προκοπίου, Οικονόμου και Μαρτίνο
Η κρίση φέρνει ευκαιρίες και όπως όλα συνηγορούν η λαϊκή ρήση πως «οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι» για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται απόλυτα.
Γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού όπως οι κ.κ. Θανάσης και Ανδρέας Προκοπίου, Μαρτίνος, Τσάκος, Οικονόμου, και πολλοί άλλοι με μικρότερο αριθμό βαποριών βρέθηκαν να κερδίζουν τεράστια ποσά από την μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου από τη στιγμή που ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία και ξεκίνησε η ρωσική εισβολή.
Σημαντικό ρόλο στην τεράστια αύξηση της τιμής μεταφοράς των φορτίων παίζει η αύξηση του κόστους της ασφάλισης εμπορεύματος και πλοίου καθώς και περιορισμένος αριθμός διάθεσης των αναγκαίων δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά του Ρωσικού «Μαύρου χρυσού». Με βάση τα στοιχεία του Baltic Exchange, μετά την εισβολή στην Ουκρανία τα ναύλα εκτινάχθηκαν από 6.000 δολάρια την ημέρα που ήταν την περίοδο του Φεβρουαρίου στα 350.000 δολάρια την ημέρα, μια αύξηση πραγματικά εκπληκτική.
Το ρωσικό αργό συνεχίζει να κατευθύνεται προς τα λιμάνια της Κίνας, την Ινδία, την Τουρκία και φυσικά προς την Ολλανδία, που αποτελεί τον νούμερο ένα προορισμό στην Ευρώπη. Μπορεί το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι αυστηρές κυρώσεις να έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών και σε τεράστιες πληθωριστικές πιέσεις που πλήττουν ανεπανόρθωτα τις ευρωπαϊκές οικονομίες και το εισόδημα μισθωτών, συνταξιούχων και αυτοαπασχολούμενων, όμως για ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής ναυτιλίας είναι μια ευκαιρία να αυξήσει τα κέρδη της και να προχωρήσει στο σχεδιασμό νέων παραγγελιών πλοίων αλλά και την αγορά αξιόπλοων μεταχειρισμένων καραβιών.