fbpx

«Λογοτομή!»: Η καμπάνια της Choose για τη λογοκρισία στον Τύπο απλώς… τα σπάει

0 117

Δεν είναι πολλές οι φορές, τα τελευταία χρόνια, που το δημιουργικό μίας διαφημιστικής καμπάνιας είναι ταυτόχρονα αιχμηρό, πρωτότυπο, αλλά και απόλυτα εύστοχο, μεταδίδοντας με τη μία την ουσία του μηνύματος που θέλει να επικοινωνήσει.

Μία από τις λίγες τέτοιες περιπτώσεις είναι η νέα καμπάνια που σχεδίασε η Choose ενάντια στο φαινόμενο της λογοκρισίας του Τύπου. Κάνοντας ένα ευρηματικό λογοπαίγνιο και μετατρέποντας τη «λοβοτομή» σε «λογοτομή», η συγκεκριμένη εκστρατεία τραβάει την προσοχή, βάζει τον πολίτη σε σκέψεις και του δίνει να καταλάβει πόσο επικίνδυνη είναι η λογοκρισία στα media για το κοινωνικό σύνολο, στερώντας του την πρόσβαση στην ουσιαστική ενημέρωση.

Η λοβοτομή ήταν μια βάρβαρη χειρουργική επέμβαση, που προτάθηκε από τους επιστήμονες στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ού αιώνα, ως «θεραπεία» ψυχικών νόσων και διανοητικών διαταραχών. Τα αποτελέσματά της ήταν εντελώς αμφίβολα και συνέπεια της εφαρμογής της ήταν πολλοί άνθρωποι να μείνουν «φυτά».

Η λογοκρισία στον Τύπο, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της καμπάνιας, είναι μια εξίσου επικίνδυνη επέμβαση. Η παρέμβαση στην ελεύθερη διακίνηση των πληροφοριών και των ιδεών, ακόμη κι όταν γίνεται με την επιδεξιότητα… χειρουργού, αποτελεί μια «λογοτομή» στην ελεύθερη και έγκυρη ενημέρωση, που έχει ως αποτέλεσμα να αφήνει «φυτά» ολόκληρες κοινωνίες.

Συντελεστές της καμπάνιας, που σχεδίασε η διαφημιστική εταιρία Choose Strategic Communications Partner, είναι οι Νικόλας Τσαμπούκος, Παναγιώτης Παπουτσάκης, καθώς και ο αείμνηστος Τζέιμς Νας, που έφυγε από τη ζωή εντελώς ξαφνικά πριν από λίγες ημέρες, μετά από τροχαίο, πριν προλάβει την προβολή της. Στη μνήμη του αφιερώνουν οι άνθρωποι της Choose την εκστρατεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More