fbpx

Louis Cruises: Απλά βαφτίσια ή και κάτι παραπάνω;

0

Σε Celestya Cruises μετονομάζεται τον Σεπτέμβριο του 2014 η Louis Cruises. Ωστόσο, η απόφαση αυτή της εταιρείας που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για την ελληνική κρουαζιέρα, γεννά και πολλά ερωτηματικά για το τι κρύβει από πίσω της.

 

Σημειώνεται ότι μαζί με την αλλαγή της επωνυμίας, η εταιρεία του Κύπριου επιχειρηματία Κωστάκη Λοΐζου θα προχωρήσει και στην υιοθέτηση νέων ονομάτων για τα πλοία της.

Ήδη, πληροφορίες κάνουν λόγο ότι οι πιστώτριες τράπεζες της «Louis Cruises» θεώρησαν πως το όνομά της έχει υποστεί σημαντική φθορά με αποτέλεσμα να αδυνατεί να ανταπεξέλθει στους στόχους που έχουν τεθεί.

Μάλιστα, στην αγορά ακούγεται ότι οι πιστώτριες τράπεζες αναζητούν ακόμη και αγοραστή για την κυπριακών συμφερόντων εταιρεία, λόγω των υψηλών ζημιών που καταγράφει τα τελευταία χρόνια.

«Το Celestyal είναι ένα γαλαξιακό παιχνίδι, το οποίο σημαίνει να “εισχωρήσεις στα αστέρια” όπως σημαίνει επίσης “ουράνιο” ή “θεϊκό”. Πιστεύουμε ότι το νέο μας όνομα περιγράφει την έννοια του να ταξιδεύει κάποιος μαζί μας. Επίσης διαλέξαμε αυτό το όνομα για να τιμήσουμε τους πρόγονούς μας, τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι ήταν μεταξύ των πρώτων λαών που χρησιμοποίησαν τα άστρα για την πλοήγησή τους», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Το χρονικό του «μαρασμού» μιας αυτοκρατορίας

Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν δύσκολα για την εταιρεία για μία σειρά από λόγους. Το καλοκαίρι του 2007 το «διαμάντι» του στόλου του ομίλου, το «Sea Diamond», προσκρούει σε «αχαρτογράφητο» ύφαλο στην Σαντορίνη, βυθίζεται και παρασύρει μαζί του δύο Γάλλους τουρίστες. Μαζί με το κρουαζιερόπλοιο, όπως είναι αναμενόμενο, «βυθίζεται» και η φήμη της Louis Cruises, καθώς μετά από ένα ναυάγιο οι εν δυνάμει επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων γίνονται περισσότεροι επιφυλακτικοί. Σημειώνεται μάλιστα ότι η ελληνική αγορά αποδίδει σχεδόν το 60% των συνολικών εσόδων του ομίλου.

Η οικονομική ζημιά που υπέστη η εταιρία ανέρχεται σε περίπου 17,1 εκατ. ευρώ (οι έμμεσες αρνητικές επιπτώσεις, παρά τις ασφαλιστικές καλύψεις για την αξία και τις άμεσες επιπτώσεις της απώλειας του κρουαζιερόπλοιου). Πέρα από το ίδιο το ναυάγιο, ο Κύπριος επιχειρηματίας έχει να αντιμετωπίσει και τις επικρίσεις όσων θεωρούν ότι η ναυτιλιακή του εταιρία είναι υπεύθυνη για την ρύπανση στην θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, από την στιγμή που το Sea Diamond δεν έχει ανελκυθεί ακόμα.

Εξάλλου, το ναυάγιο δεν ήταν το μόνο ατυχές περιστατικό, καθώς είχε προηγηθεί ο θάνατος δύο ατόμων στο ξενοδοχείο της Louis, Corcyra Beach στην Κέρκυρα.

Ωστόσο, πέρα από τα ζητήματα που αφορούν αποκλειστικά τον Όμιλο, είναι προφανές ότι δεν θα μπορούσε να αποφύγει και τις επιπτώσεις που έχει δεχθεί στο σύνολό της η κρουαζιέρα λόγω της οικονομικής κρίσης και κυρίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ενδεικτικά, το 2012 ήταν από τις πιο δύσκολες χρονιές στην ελληνική κρουαζιέρα, καθώς η μείωση στον αριθμό των επιβατών από τον Πειραιά ήταν πάνω από 25%, οδηγώντας σε μείωση του λειτουργικού κέρδους στα 14 εκατ. ευρώ και με την αύξηση της καθαρής ζημιάς στα 24,7 εκ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία ήρθε αντιμέτωπη και με την απόφαση των Ευρωπαίων για το «κούρεμα» των κυπριακών καταθέσεων και την υπαγωγή της Κύπρου σε καθεστώς μνημονίου, γεγονός το οποίο έβαλε «φρένο» στις κρατήσεις ξένων τουριστών από 15% έως 30%.

Το σύνολο αυτών των δυσκολιών είναι που γεννούν τα ερωτηματικά για το τι ακριβώς κρύβεται πίσω από την τελευταία απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει σε αλλαγή της επωνυμίας της. Είναι ένα απλό «ρετουσάρισμα» του προφίλ της ή μπορεί να κρύβει ακόμα και μία ενδεχόμενη πτώχευση;

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra