fbpx

Next e.GO: Η γερμανική πτώχευση που εκθέτει τον Μητσοτάκη

0

Στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αρέσκονται να χτίζουν παλάτια στην άμμο, αλλά και να προαναγγέλλουν μια σειρά από μεγαλεπήβολα σχέδια, που στο πέρασμα του χρόνου αποδεικνύονται ως… άνθρακες ο θησαυρός.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων πόλης Next e.GO Mobile υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις 8 Μαρτίου για δεύτερη φορά, καθώς μια αντίστοιχη κίνηση της το 2020 την οδήγησε σε διάσωση από Ολλανδό επενδυτή. Η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο Nasdaq τον Οκτώβριο, αλλά με μικρή επιτυχία. Με τιμή μετοχής τα δέκα δολάρια, στην IPO δεν ξεπέρασε τα δύο δολάρια. Μετά από λίγες μέρες, η τιμή της μετοχής έπεσε κάτω από το ένα δολάριο – και πιο πρόσφατα στα 11 σεντς.

Η εν λόγω εταιρεία στο πρόσφατο παρελθόν είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την κατασκευή οχημάτων στην Ελλάδα, μια υποτιθέμενη επένδυση την οποία οι κυβερνώντες πήραν πολύ τοις μετρητοίς, σπεύδοντας να την διαφημίσουν ως μια νέα μεγάλη επενδυτική ευκαιρία, σαν και αυτές που στο τέλος της ημέρας το μάρμαρο πληρώνουν οι ελληνικές τράπεζες κατά συνέπεια οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Η εν λόγω εταιρεία υπέγραψε μνημόνιο συναντίληψης το 2020 με τον τότε υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστα Φραγκογιάννη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το επενδυτικό σχέδιο προέβλεπε άμεση απασχόληση 1.000 εργαζομένων και έμμεσα άλλων 5.500 ατόμων, μέσα από ευρύτερο υποστηρικτικό οικοσύστημα, καθώς και τη δημιουργία Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνέδεε την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Το σχέδιο αυτό αφορούσε το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, με στόχο να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο ανάπτυξής της στην ευρύτερη περιοχή της Νότιο Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Η επένδυση, είχε υπολογιστεί σε ένα ύψος άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ και είχε λάβει θέση για δανειοδότηση fast track με ενίσχυση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως όμως φαίνεται, στην ελληνική κυβέρνηση συνηθίζουν να λογαριάζουν χωρίς τον… ξενοδόχο και χωρίς να κάνουν πρώτα την αναγκαία έρευνα για το ποιος είναι αυτός που θέλει να επενδύσει, ποια είναι τα πραγματικά κεφάλαια που διαθέτει, πόσο μακριά μπορεί να φτάσει και ποιο είναι το επενδυτικό του πλάνο, και αν αυτό έχει μακρόπνοο ορίζοντα.

Εμείς όμως, που από την πλευρά μας που έχουμε μάθει να διαβάζουμε καλά τους αριθμούς, να μελετάμε την προϊστορία των επίδοξων επενδυτών και την πορεία των επιχειρήσεων τους, είχαμε για μια ακόμη φορά επισημάνει εγκαίρως (πριν από πολλούς μήνες) πως η όλη ιστορία δεν ήταν τίποτα παραπάνω από άλλη μία πομφόλυγα. Άνθρακες λοιπόν ο θησαυρός, από μια κυβέρνηση που νομίζει πως ό,τι λάμπει είναι χρυσός.

Η e.GO ανέφερε 1.200 προπαραγγελίες το 2017. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί μόνο 1.400 αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Aachener Zeitung. Προφανώς, η πραγματική παραγωγή δεν ξεκίνησε ποτέ. Σύμφωνα με το έγκυρο ρεπορτάζ της εφημερίδας του Άαχεν, το νέο μοντέλο EwaveX, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022, εξακολουθεί να μην έχει εγκριθεί για χρήση παρά τις 11.000 προπαραγγελίες.

Για την ιστορία την εταιρεία ίδρυσε το 2015 ο καθηγητής του Πολυτεχνείου του Άαχεν (RWTH) Günther Schuh, τότε με το όνομα e.GO Mobile. Η ιδέα ήταν να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με μικρή αυτονομία και σχετικά χαμηλό κόστος. Η εταιρεία βασίζεται σε τυπικά εξαρτήματα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ακριβά προϊόντα επί παραγγελία, όπως συνηθίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Καλό λοιπόν το κυβερνητικό αφήγημα, αλλά τίποτα παραπάνω από ένα ακόμη βότσαλο στη λίμνη του «θα».

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra