fbpx

Ο πληθωρισμός χτυπά και την Κίνα – Σε υψηλό 6 μηνών λόγω ενέργειας και λαχανικών

0 82

Μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ήταν η αύξηση που καταγράφουν οι τιμές καταναλωτή και παραγωγού της Κίνας  τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη.

Ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 2,1% τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με πέρυσι, ενισχυμένος από την αύξηση του κόστους ενέργειας και των φρέσκων λαχανικών. Η μέτρηση ξεπέρασε τις εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για άνοδο 1,8%, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.

Το ποσοστό του Απριλίου ήταν το υψηλότερο μετά το 2,3% του περασμένου Νοεμβρίου και πολύ πάνω από τον μέσο 18μηνο πληθωρισμό που κινήθηκε στο 0,9%. Ο επίσημος στόχος για τον ΔΤΚ της Κίνας για το 2022 είναι «περίπου 3%».

Αυξήσεις λόγω του κόστους μεταφορών

«Ο κύριος μοχλός των ανατιμήσεων ήταν η αύξηση των τιμών των τροφίμων λόγω της αύξησης του κόστους μεταφοράς και της ανανέωσης της ζήτησης από τους αυστηρότερους περιορισμούς για την Covid», ανέφεραν σε έκθεσή τους την Τετάρτη οι αναλυτές της Goldman Sachs.

Από τον Μάρτιο, η ηπειρωτική Κίνα έχει αυστηροποιήσει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και έχει επιβάλει την παραμονή στο σπίτι σε πολλές περιοχές των μεγάλων πόλεων ωστε να περιορίσει τη χειρότερη επιδημία Covid στη χώρα από τις αρχές του 2020. Οι έλεγχοι εμπόδισαν πολλά εργοστάσια να παράγουν με πλήρη δυναμικότητα ή να μεταφέρουν αγαθά μεταξύ προμηθευτών και πελατών.

Οι τιμές των φρέσκων λαχανικών αυξήθηκαν κατά 24% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, ενώ οι τιμές των φρέσκων φρούτων αυξήθηκαν κατά 14,1% κατά το διάστημα αυτό. Οι τιμές του χοιρινού κρέατος, που συμβάλλει σημαντικά στον ΔΤΚ της Κίνας, σημείωσαν σχετικά σπάνια αύξηση 1,5% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα για μια πιο μέτρια πτώση 33,3% σε ετήσια βάση.

Οι τιμές των καυσίμων

Οι τιμές των καυσίμων για τις μεταφορές αυξήθηκαν κατά 28,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αντανακλώντας τις πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου και των εμπορευμάτων.

Μακροπρόθεσμα, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η συνολική ζήτηση των καταναλωτών στην Κίνα παραμένει συμπιεσμένη λόγω της αβεβαιότητας για το μελλοντικό εισόδημα.

Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν μειώσει ακόμη και τις τιμές για να προσελκύσουν αγοραστές.

Η Caixin Services PMI για τον Απρίλιο – μια μηνιαία έρευνα για το κλίμα – διαπίστωσε ότι οι επιχειρήσεις μείωσαν τις τιμές με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Μάιο του 2020, «με ορισμένες εταιρείες να μειώνουν τις τιμές τους για να προσελκύσουν νέους πελάτες εν μέσω συνθηκών περιορισμού της ζήτησης», αναφέρεται σε ανακοίνωση.

Μια παρόμοια έρευνα παραγωγών διαπίστωσε ότι παρά την απότομη αύξηση του κόστους παραγωγής, οι τιμές πώλησης αυξήθηκαν μέτρια καθώς οι εταιρείες προσπάθησαν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Τέλος να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο, ο δείκτης τιμών παραγωγού της Κίνας ανήλθε σε 8% σε ετήσια βάση, ένα ποσοστό υψηλότερο από τις προβλέψεις του Reuters που έκαναν λόγο για αύξηση 7,7%.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More