fbpx

ΟΦΑΕ: Το μονοπώλιο στη σύνδεση της Σούδας με τον Πειραιά πλήττει τις μεταφορές

0

Του Απόστολου Κενανίδη, προέδρου ΟΦΑΕ*
Σε συνέχεια πολλαπλών καταγγελιών που έχουμε λάβει από τα μέλη της Ομοσπονδίας μας που δραστηριοποιούνται στην Κρήτη -μάλιστα τρία σωματεία εξ’ αυτών απηύθυναν σχετική επιστολή προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Επιτροπή Ανταγωνισμού- θα θέλαμε να αναδείξουμε την παρεμπόδιση των εμπορευματικών μεταφορών που έχει προκληθεί εξαιτίας της μονοπωλιακής κατάστασης στην ακτοπλοϊκή γραμμή Σούδα-Πειραιάς.

Πιο συγκεκριμένα, η διαθεσιμότητα των ακτοπλοϊκών γραμμών είναι ιδιαίτερα περιορισμένη βάση των αναγκών του νησιού. Την ακτοπλοϊκή γραμμή Σούδα-Πειραιάς την εκτελούν κατ’ αποκλειστικότητα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που ανήκουν στον όμιλο εταιρειών Attica Group. Προγενέστερα και για μια μικρή χρονική περίοδο, στην ίδια γραμμή λειτουργούσε και η εταιρεία Minoan Lines, η οποία όμως πολύ σύντομα αποσύρθηκε από την συγκεκριμένη γραμμή, για λόγους μη υγιούς ανταγωνισμού, δημιουργώντας έτσι συνθήκες μονοπωλίου στην ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση.

Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα κι εμπόδια στην ομαλή διενέργεια του μεταφορικού έργου, καθώς δεν έχουν τα ανταγωνιστικά επίπεδα εξυπηρέτησης και αντιμετωπίζουν διακριτική μεταχείριση. Για την ακρίβεια, με το πρόσχημα της υψηλής επιβατικής κίνησης κατά τις θερινές περιόδους, κι όχι μόνο, οι δύο εταιρείες δεν έδιναν διαθεσιμότητα για τα φορτηγά οχήματα, ενώ παράλληλα επέβαλλαν υπέρμετρες χρεώσεις στα ναύλα αυξάνοντας κατά πολύ το μεταφορικό κόστος, με την αιτιολογία ότι δεν είναι οι αυτοκινητιστές «τακτικοί» πελάτες των εταιρειών και προτεραιότητα έχει ο τουρισμός.

Μοναδική εναλλακτική των αυτοκινητιστών αποτελούν οι γραμμές απο το λιμάνι του Ηρακλείου από/προς Πειραιά, κάτι το οποίο όμως δεν αποτελεί θεμιτή λύση για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους Νομούς Χανίων και Ρεθύμνου, οι οποίες πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου, ενώ παράλληλα δημιουργούν συμφόρηση τόσο στο λιμάνι του Ηρακλείου όσο και στην διαθεσιμότητα στις ακτοπλοϊκές γραμμές που το συνδέουν με τον Πειραιά.

Θεωρούμε απαράδεκτο να επικρατούν αυτές οι συνθήκες σε μια από τις πλέον κρίσιμες ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας ακόμη και εν μέσω θερινής περιόδου, καθώς παράλληλα με την αυξημένη τουριστική κίνηση, έχει εξίσου μεγάλη σημασία και ο εφοδιασμός της αγοράς της Κρήτης. Οι αυτοκινητιστές που δραστηριοποιούνται στην περιοχή φέρνουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο, το οποίο είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύσει και να στηρίξει κι όχι να παρεμποδίζεται.

Πρακτικές όπως αυτές στη γραμμή Πειραιάς-Σούδα, θεωρούνται αθέμιτες καθώς δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεν είναι δυνατόν να επικρατούν μονοπωλιακές συνθήκες σε μια τόσο κρίσιμη γραμμή και ζητούμε την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των μεταφορικών επιχειρήσεων που εξυπηρετούν την Κρήτη με την υπόλοιπη χώρα.

 

* Παρέμβαση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)
προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού και το Υπουργείο Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής, που κοινοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο,
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όλους τους εγχώριους συναρμόδιους φορείς
Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra