Οι γυναίκες της Κίνας ξοδεύουν περισσότερο ταξιδεύοντας!
Θα τις συναντήσουμε με σακούλες επώνυμων καταστημάτων στα χέρια, να απολαμβάνουν τη βόλτα τους στους πιο εμπορικούς δρόμους της Ευρώπης. Είτε ταξιδεύουν με την οικογένεια τους, είτε με τις φίλες τους, οι γυναίκες της Κίνας ξοδεύουν περισσότερο από τους άντρες κατά 8%. Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα “2024 Women’s Travel Consumer Insight Report” της Ctrip, της μεγαλύτερης και πιο δημοφιλούς πλατφόρμας ταξιδίων στη χώρα. Οι γυναίκες της Κίνας πρωτοπορούν και πρωταγωνιστούν στην αναβάθμιση του καταναλωτικού προτύπου ζωής της χώρας τους.
Η έρευνα της Ctrip αναλύει τα δεδομένα των ταξιδιωτικών δαπανών από τον Φεβρουάριο του 2023 έως τον Φεβρουάριο του 2024, αποκαλύπτοντας ότι οι γυναίκες δαπανούν περισσότερο από τους άνδρες στις ετήσιες ταξιδιωτικές δαπάνες (εξαιρουμένων των επαγγελματικών ταξιδιών) κατά σχεδόν 8%. Εστιάζοντας ακόμα περισσότερο, διαπιστώνουμε ότι η άνοδος των δαπανών οφείλεται κυρίως στις γυναίκες Millennials και στις γυναίκες της Gen X — εκείνες με άλλα λόγια που γεννήθηκαν τις δεκαετίες του 1970 και του 1980— οι οποίες αποτέλεσαν και το 62,2% των ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν.
Ακολουθούν δυναμικά και οι γυναίκες που είναι γεννημένες τις δεκαετίες του 1990 και του 2000, αντιπροσωπεύει το 28,5% των τουριστριών που ξοδεύουν και μάλιστα με αυξανόμενη καταναλωτική δύναμη (όσο βελτιώνονται οι σπουδές τους, η επαγγελματική τους εξέλιξη και κατ΄ επέκταση το εισόδημα τους). Δεν είναι λίγοι πάντως εκείνοι που “δείχνουν” με επιμονή το 9% των γυναικών από την Κίνα που ξοδεύουν ταξιδεύοντας και αφορά σε εκείνες που γεννήθηκαν τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, η επιμονή τους δικαιολογείται γιατί είναι εκείνες που ξοδεύουν κυρίως σε ποιοτικά, ακριβά προϊόντα όχι μόνο για τον εαυτό τους, αλλά και για την υπόλοιπη οικογένεια.
Οικονομική επιρροή!
Η ερμηνεία που δίνουν επαγγελματίες του τουρισμού στην κυρίαρχη θέση των γυναικών της Κίνας στις ταξιδιωτικές δαπάνες, συνδέεται με την ενίσχυση της οικονομικής τους επιρροής. που σύμφωνα με τις προβλέψεις τους θα ενισχύεται χρόνο με το χρόνο και αυτό θα αποτυπώνεται συνεχώς στα στοιχεία, στέλνοντας το μήνυμα σε όσους σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν ταξίδια για Κινέζους σε όλο τον κόσμο, να προσαρμοστούν!
Επιλέγουν ιστορικές, πολιτιστικές πρωτεύουσες, επηρεάζονται από influencers και κάνουν τις επιλογές τους μέσα από τα brands που συναντούν στα κινεζικά κοινωνικά δίκτυα κυρίως το WeChat και το Weibo (Δες περισσότερα ΕΔΩ). Αγαπούν το shopping και είναι πρόθυμες να εξερευνήσουν τόσο δημοφιλείς όσο και λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, οι οποίοι όμως έχουν κάτι που τους διαφοροποιεί και “κεντρίζει” το ενδιαφέρον τους.
Επώνυμα προϊόντα, γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων, πολυτελή εστιατόρια, μεγάλα brands της ομορφιάς και της μόδας, είναι αυτά που επιλέγουν οι Κινέζες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, αξιοποιώντας μάλιστα (πιο ενεργά από ό,τι συμβαίνει στον δυτικό κόσμο) τα… αναδυόμενα παράθυρα και τα ενεργά links των εταιρειών που αναπτύσσουν τις στρατηγικές marketing στη λογική του “upper value” ή της “ξεχωριστής προσφοράς για λίγους”. , τις ενεργοποιήσεις και τις τοπικές στρατηγικές μάρκετινγκ.
Αν και δεν διστάζουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, την Αυστραλία ή τις ΗΠΑ, οι γυναίκες ταξιδιώτες της Κίνας (σύμφωνα με την Tongcheng) επιλέγουν να ξεκινήσουν να “ανακαλύπτουν” τον κόσμο κάνοντας τα πρώτα τους ταξίδια σε κοντινούς και γνώριμους προορισμούς: Ταϊλάνδη, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Μπαλί, όπου είναι πολύ εύκολο να πληρώσουν με τους τρόπους που γνωρίζουν (WeChat Pay, Alipay, κλπ).
Πώς θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν αυτά τα στοιχεία τα ελληνικά τουριστικά γραφεία και οι οργανωμένοι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί; Στοχευμένα προϊόντα, πλήρη πακέτα αυθεντικών εμπειριών, υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών και φιλοξενίας, shopping tours και διαδρομές που δημιουργούν αφηγήσεις τέτοιες που θα μεταμορφωθούν σε εκατοντάδες και χιλιάδες “ποσταρίσματα” στα social media, μετατρέποντας τις γυναίκες επισκέπτες της χώρας σε συνεργάτες και διαφημιστές, δίνοντας μια άλλη έννοια στη “mouth to mouth” διαφήμιση.
Αυτά τα ευρήματα όχι μόνο υπογραμμίζουν τη μεταμορφωτική επιρροή των γυναικών ταξιδιωτών στην τροχιά του κλάδου, αλλά φωτίζουν επίσης την ποικιλόμορφη, δυναμική και συνεχώς εξελισσόμενη φύση των ταξιδιωτικών τους φιλοδοξιών.
Από τις αναβαθμίσεις της κατανάλωσης στις πρωτοποριακές τάσεις στην εξερεύνηση προορισμών, οι γυναίκες αναμφισβήτητα δημιουργούν μια νέα αφήγηση στα ταξίδια, μια αφήγηση που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει την αγορά με νέους και διαρκείς τρόπους.