fbpx

Πειραιώς- Intrum: “Κόβουν -ράβουν” στα δάνεια τα συνεταιράκια

0

Διαβάστε μία ‘καφκική’ ιστορία τραπεζικής στην Ελλάδα του 2023.

Ακριβά δάνεια με τα υψηλότερα επιτόκια της αγοράς η μία, ‘κέρβερος’ που θυμίζει άλλες εποχές η άλλη. Ένα δίδυμο ‘τραπεζικής επιτυχίας’ με πρακτικές που δεν δίνουν εύσημα στην ελληνική τραπεζική. Αφορμή για τις διαπιστώσεις μας ήταν η ιστορία ενός αναγνώστη μας , του κ. Χ , καθ’ όλα συνεπή στις τραπεζικές του υποχρεώσεις αλλά και γενικότερα στην οικονομική διαχείριση της ζωής του.  Διαβάστε μία αφήγηση που θυμίζει έναν ‘καφκικό ήρωα’

Ο κ. Χ είχε τα λεφτά του στην Τράπεζα Πειραιώς και προχώρησε σε ένα μικρό καταναλωτικό δάνειο προκειμένου να αγοράσει αυτοκίνητο, συμπληρώνοντας την πληρωμή του σε μετρητά. Ζήτησε να κάνει το δάνειο με την Τράπεζα Πειραιώς αφου είχε και τις καταθέσεις του εκεί αλλά και είχε προχωρήσει σε άλλα δάνεια στο παρελθόν με επιτυχία. Ωστόσο η τραπεζική εξυπηρέτηση δεν ήταν αυτή που θα ήθελε.

Οι υπάλληλοι της Τράπεζας Πειραιώς της περιοχής του αφού τον ταλαιπώρησαν (τον δυσκόλεψαν μέχρι και για το κλείσιμο ραντεβού)  με γραφειοκρατικές διαδικασίες για την ρευστοποίηση ενός αμοιβαίου κεφαλαίου (η υπάλληλος δεν ήξερε ούτε τη διαδικασία ρευστοποίησης),  τελικά του άνοιξαν φάκελο με επιτόκιο που ήταν από τα μεγαλύτερα της αγοράς.

Ο κ. Χ προχώρησε στην λήψη του δανείου μέσω του εμπόρου συμφωνώντας στο υψηλό επιτόκιο για να αποφύγει τις μεταφορές χρημάτων από την Πειραιώς σε άλλη τράπεζα και τις πληρωμές έξτρα προμηθειών. Πληρώνει εμπρόθεσμα την πρώτη δόση του δανείου και αίφνης μετά από 15 ημέρες του έρχεται μήνυμα στο κινητό από την Intrum ότι είναι εκπρόθεσμος (άρα ‘κόκκινος’) για ένα ποσό 50 ευρώ.  Ο κ. Χ που ήταν απολύτως συνεπής και τυπικός στις συναλλαγές του , ταράχθηκε βεβαίως που σε λιγότερο από ένα μήνα από την λήψη του δανείου βρέθηκε να χρωστάει, παίρνει τηλέφωνο την Intrum να του εξηγήσει.  Η νεαρή υπάλληλος στο τηλέφωνο ήταν ευγενέστατη μεν αλλά δεν μπορούσε να εξηγήσει τον λόγο που βρέθηκε ‘ανοικτός’ για 50 ευρώ δε. Τον έστειλε να ρωτήσει τον έμπορο.

Ο κ. Χ παίρνει τηλέφωνο το λογιστήριο του εμπόρου , η υπεύθυνη λογιστηρίου κυττάει την καρτέλα του και του λέει ότι δεν βλέπει καμμία οφειλή προς την εταιρεία ούτε γνωρίζει τον λόγο για τα 50 ευρώ.  Ο κ. Χ πηγαίνει στην τράπεζα Πειραιώς της περιοχής του απ’ όπου είχε λάβει την δανειακή σύμβαση για να ρωτήσει. Ο υπάλληλος έλειπε και μία συναδελφός του δεν κατάφερε να βρει την αιτία, λέγοντας πάλι ότι ήταν λάθος του εμπόρου. Αποφασίζει να το ψάξει μόνος του μέσα από το winbanking της τράπεζας Πειραιώς.  Ανοίγοντας στο winbanking τον τρεχούμενο λογαριασμό του δανείου βλέπει ότι τα 50 ευρώ ήταν η χρέωση για ‘ διαχείριση αιτήματος φακέλου’. Προσοχή εδώ, δεν ήταν για τον φάκελο τον ίδιο τον οποίο είχε πληρώσει αλλά για ‘διαχείριση αιτήματος φακέλου’ . Που σημαίνει ότι ο δανειολήπτης πληρωσε το bonus και την εργασία του τραπεζικού υπαλλήλου. Ουσιαστικά του πλήρωσε το μεροκάματο που ήταν υποχρεωμένη να πληρώσει η τράπεζα Πειραιώς.  Αυτό είναι η επιτομή της καταχρηστικής χρέωσης.

Την επόμενη ημέρα ο κ. Χ πήγε στην τράπεζα για ρωτήσει από κοντά. Το πρόβλημα βεβαίως δεν ήταν τα 50 ευρώ αλλά γιατί έγινε αυτό και βρέθηκε μέσα σε 20 ημέρες ‘κόκκινος’ στην Intrum.  Η εξήγηση που πήρε ήταν ότι τα 50 ευρώ προβλέπονταν μέσα στην σύμβαση που υπέγραψε και ότι ο πωλητής (έμπορος) θα έπρεπε να τον ενημερώσει !!!  Δηλαδή για να το καταλάβουμε θα έπρεπε ο πωλητής αυτοκινήτων να κάτσει να εξηγήσει στον πελάτη του όχι τις λειτουργίες του αυτοκινήτου αλλά τις λειτουργίες του δανείου της Τράπεζας Πειραιώς !!!

Συνοψίζοντας τα παραπάνω στην ιστορία βλέπουμε ότι :

  • Yπάρχουν ακόμη ακριβά επιτόκια χορηγήσεων σε σχέση με τα μέσα επιτόκια της διατραπεζικής αγοράς
  • Καταχρηστικές χρεώσεις
  • Γραφειοκρατία και άγνοια λειτουργιών από τους υπαλλήλους της Τράπεζας
  • Έλλειψη σαφών εξηγήσεων στον πελάτη από την Intrum και προειδοποίηση από τις πρώτες ημέρες.

Βέβαια οι ξένοι οίκοι βλέπουν μόνο κέρδη και περιθώρια κερδών και ουδείς ενδιαφέρεται για τις πρακτικές. Μήπως η Τράπεζα της Ελλάδος θα πρέπει να τους εξηγήσει στο δόγμα ‘χρήμα-πίστης’, θα πρέπει να δώσουν λίγη έμφαση και στο πίστη (εμπιστοσύνη) στον πελάτη;

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra