fbpx

Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε.: Κατήφορος! Τι συμβαίνει στην εισηγμένη

0

Η χρονιά που διανύσαμε δεν μπήκε με το δεξί για την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που στο πρώτο εξάμηνο είδε τα κέρδη της να μειώνονται αισθητά, όπως άλλωστε συνέβη και με τον τζίρο της εταιρείας.

Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας μειώθηκαν κατά 38,1% και από τα 2,73 εκατομμύρια ευρώ το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο της περσινής χρονιάς, φέτος με την συμπλήρωση του πρώτου εξαμήνου ήταν στα 1,69 εκατομμύρια, γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά την διοίκηση της εταιρείας. Την ίδια καθοδική πορεία ακολούθησαν όμως και οι πωλήσεις της που μειώθηκαν κατά 5,5% και ανήλθαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στα 70,24 εκατομμύρια ευρώ, από τα 74,36 εκατομμύρια ευρώ που είχε καταγράψει κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ έχουμε και αύξηση των δαπανών που προέρχονται από πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές των προμηθευτών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η μείωση των πωλήσεων τόσο στον τομέα των αγροτικών μηχανημάτων και οχημάτων Τρακτέρ, όσο και η πτώση στον τομέα των πωλήσεων ανταλλακτικών αλλά και επιβατικών οχημάτων είναι ένα πραγματικό καμπανάκι για την εταιρεία που θα πρέπει να επανεξετάσει συνολικά το σχεδιασμό της αποκτώντας μια λογική εξωστρέφειας. Τι και αν κλείστηκε νέα συμφωνία την περσινή χρονιά για να εκπροσωπήσει η Πετρόπουλος ΑΕΒΕ νέο παίκτη από την Κίνα στην ελληνική αγορά των νέων πράσινων λεωφορείων, τι και αν εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας μια μάρκα με αυτοκίνητα υψηλής προστιθέμενης αξίας όπως η Jaguar και η Land Rover, το τελικό αποτέλεσμα δεν δικαίωσε τις προσδοκίες και τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, που σε επίπεδο πωλήσεων και κερδών σημείωσαν πραγματικά καθίζηση.

Η επιλογή του να λειτουργούμε με διαχειριστική λογική, χωρίς εξωστρεφείς τάσεις και χωρίς παράλληλα να εντάσσουμε στην στρατηγική μας την διαφημιστική προώθηση των προϊόντων μας κάνοντας χρήση των σύγχρονων εργαλείων του Μάρκετινγκ, είναι μια στρατηγική που την περίοδο που διανύουμε είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Άλλο η διαχείριση σε επίπεδο τεχνικό και άλλο το κομμάτι των πωλήσεων που απαιτεί μια πολύπλευρη και πολλές φορές επιθετική στρατηγική, καθώς οι διεθνείς προκλήσεις είναι μεγάλες και ο ανταγωνισμός στην αγορά έντονος. Μια εισηγμένη εταιρεία με μια 100ετή πορεία στην ελληνική αγορά, με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει ως εισαγωγέας τις εταιρίες Scania & Isuzu (D MAX & βαρέα), τα ηλεκτρικά (BYD & Maxus) και ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο με δεκάδες κορυφαία brands, που περιλαμβάνουν φορτηγά, λεωφορεία, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, κινητήρες diesel, μπαταρίες, ελαστικά και λιπαντικά δεν μπορεί να λειτουργεί χωρίς να ανοίγει τα φτερά της σε ξένες αγορές και χωρίς να τοποθετείται ως μεγάλος παίκτη σε εξαγορές.

Η κερδοφορία μιας εταιρείας που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, αποτελεί και θεμέλιο λίθο και για την πορεία της μετοχής της, αλλά και βασικό αιτούμενο για το σύνολο των μετόχων μικρών ή μεγάλων.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra