fbpx

Προς αύξηση του μέγιστου βάρους για τα φορτηγά μηδενικών ρύπων

0

Μετά την Επιτροπή Μεταφορών, το Κοινοβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπερψήφισε επίσης την αύξηση του μέγιστου βάρους και μήκους των φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι, η θέση του Κοινοβουλίου είναι σαφής ενόψει των διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο.

Συγκεκριμένα, το μέγιστο βάρος για φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα αυξηθεί κατά τέσσερις τόνους προκειμένου να αντισταθμιστεί ο χώρος και το βάρος που απαιτείται για τις μπαταρίες και τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και έτσι να δημιουργηθούν κίνητρα για μετάβαση σε κινητήρες χωρίς εκπομπές ρύπων. Ενώ το Κοινοβούλιο μπόρεσε να συμφωνήσει σε αυτό το σημείο, το Συμβούλιο της Ε.Ε. δεν έχει ακόμη συμφωνήσει για τη θέση του. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα λίγος χρόνος, καθώς το νέο Ευρωκοινοβούλιο θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο μόνο μετά τις εκλογές του Ιουνίου.

Η Επιτροπή της Ε.Ε. έθεσε το θέμα στην ημερήσια διάταξη στα μέσα του 2023 και στην αρχική της πρόταση υποστήριξε την αύξηση του μέγιστου βάρους των ηλεκτρικών φορτηγών. Η Κομισιόν υποστήριξε ότι, χάρη στην τεχνολογική πρόοδο, τα φορτηγά χωρίς εκπομπές ρύπων θα είναι ελαφρύτερα στο μέλλον και επομένως «θα επωφελούνται από πρόσθετο ωφέλιμο φορτίο μακροπρόθεσμα».

Από το 2019, επιτρέπεται στα φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων να ζυγίζουν δύο τόνους περισσότερο για να αντισταθμίσουν τις μπαταρίες και τα συστήματα κυψελών καυσίμου. Το επιτρεπόμενο υπερβάλλον βάρος ρυθμίζεται στον άμεσα ισχύοντα Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1242. Ωστόσο, αυτό θεωρείται από την Επιτροπή και το Κοινοβούλιο ως ανεπαρκές για να αποφευχθεί η απώλεια ικανότητας μεταφοράς φορτίου.

Όπως έχουν τώρα τα πράγματα, το Κοινοβούλιο θέλει να χορηγήσει τους επιπλέον τέσσερις τόνους και σε φορτηγά ντίζελ, τουλάχιστον έως το 2035, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η εναρμόνιση των κανόνων για τη διασυνοριακή κυκλοφορία με την αναθεώρηση των κανονισμών για το βάρος και τις διαστάσεις. Η πρόταση προβλέπει επί του παρόντος ότι, όλα τα φορτηγά 44 τόνων, ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιείται, μπορούν να διασχίζουν τα σύνορα των κρατών-μελών.

Πρόκειται για ένα αμφιλεγόμενο σημείο, όπως σχολιάζει μεταξύ άλλων η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment. Προειδοποιεί ότι, ο νόμος δίνει στα φορτηγά ντίζελ ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, επιτρέποντας την ίδια αύξηση βάρους. «Ενώ τα ηλεκτρικά φορτηγά στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων χρειάζονται το πρόσθετο βάρος για να αντισταθμίσουν τις μπαταρίες, τα φορτηγά ντίζελ απλώς θα αυξήσουν την ικανότητα μεταφοράς φορτίου», σημειώνει η οργάνωση. Υπάρχει κίνδυνος οι εμπορευματικές μεταφορές με πετρελαιοκίνητα φορτηγά να γίνουν φθηνότερες και τα ηλεκτρικά φορτηγά να είναι σε μειονεκτική θέση.

Η ώθηση για αύξηση του μέγιστου βάρους και μήκους έρχεται λίγο αφότου η Ε.Ε. άνοιξε τον δρόμο για νέα πρότυπα εκπομπών CO2 για φορτηγά και λεωφορεία. Οι εκπομπές του «στόλου» φορτηγών άνω των 7,5 τόνων και λεωφορείων πρέπει να μειωθούν κατά 45% από το 2030, κατά 65% από το 2035 και κατά 90% από το 2040.

Πηγές: acea.auto, transportenvironment.org

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra