fbpx

Public: Ο Π. Γερμανός διορθώνει το λάθος με επένδυση 50 εκατ. ευρώ

0 544

Ποιος είπε ότι, οι αποδεδειγμένα ικανοί και ευφυείς επιχειρηματίες δεν κάνουν λάθη; Κάθε άλλο! Άλλωστε λάθη δεν κάνει μόνο όποιος δεν κάνει τίποτα. Αυτό, όμως, που τους ξεχωρίζει από τους άλλους είναι ότι, αντιλαμβάνονται γρήγορα τις αστοχίες, τις αναγνωρίζουν και κάνουν άμεσα τις απαραίτητες κινήσεις για να τις διορθώσουν.

Το γεγονός ότι η πολυσυζητημένη συνένωση δυνάμεων μεταξύ Public και MediaMarkt, το 2019, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα επιβεβαιώνεται, για μία ακόμη φορά, από τις εξελίξεις. Ένα πρωτο ενδεικτικό σημάδι των δυσλειτουργιών στο κοινοπρακτικό σχήμα που δημιούργησαν ο όμιλος Olympia και οι Γερμανοί της Media Saturn Holding ήταν η αναπάντεχη αποχώρηση, τον Μάιο του 2021, του CEO του PMM Group, Joern Taubert, που είχε αναλάβει -μετά βαΐων και κλάδων- τη θέση έξι μήνες πριν, με βαρύ βιογραφικό και περγαμηνές σε κολοσσούς, όπως η Amazon. Το πόστο ανέλαβε έκτοτε ο έμπειρος Ρόμπυ Μπουρλάς, στενός συνεργάτης του Πάνου Γερμανού επί σειρά ετών και εμπνευστής του εγχειρήματος.

Μηδενικό αποτέλεσμα

Δυόμισι χρόνια μετά τη σύσταση της κοινοπραξίας PMM, η αγορά βλέπει ότι επί της ουσίας Public και MediaMarkt παραμένουν δύο ξεχωριστά brands στη συνείδηση των καταναλωτών και οι συνέργειες, σε επίπεδο πωλήσεων, παραμένουν μηδαμινές. Μπορεί η συνεργασία να έχει δημιουργήσει μία «δύναμη πυρός» που ισχυροποιεί τη θέση του group έναντι των προμηθευτών, αλλά όσον αφορά το marketing, λίγα έχουν αλλάξει.

Η μεν Public συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα brands στον κλάδο της, αλλά κανείς δεν την έχει ως πρώτη επιλογή για οικιακές συσκευές, η δε MediaMarkt συνεχίζει να «κουβαλάει» τα βαρίδια της εποχής των Γερμανών και δεν έγινε ποτέ ιδιαίτερα αγαπητή στους Έλληνες καταναλωτές. Γνώστες της αγοράς, μάλιστα, τονίζουν με νόημα ότι, αν το ζητούμενο του Π. Γερμανού ήταν απλώς να «βάλει πόδι» στον χώρο των οικιακών συσκευών, θα μπορούσε να το έχει κάνει όπως η οικογένεια Γεράρδου με το Πλαίσιο, χωρίς να… μπλέξει με τους Γερμανούς.

Η απόφαση

Όλα τα παραπάνω -και ίσως και άλλα, που δεν είναι δυνατό να γνωρίζουμε- οδήγησαν στην απόφαση του επιχειρηματία να «πάρει επάνω του», σχεδόν στο σύνολό του, το πρότζεκτ. Ο όμιλος Olympia ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 50 εκατ. στο νέο Public Group «με στόχο την επιτάχυνση του αναπτυξιακού και επενδυτικού του πλάνου». Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι, με την επένδυση αυτή το Olympia Group θα κατέχει πλέον το 98% του κοινοπρακτικού σχήματος Public-MediaMarkt στην Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ η Media Saturn Holding θα παραμείνει μέτοχος με ποσοστό 2%.

Ουσιαστικά, τη δεδομένη στιγμή, δεν μιλάμε για μία επένδυση με την έννοια της περαιτέρω ανάπτυξης του πλάνου, αλλά για «εξαγορά» του ποσοστού των Γερμανών στην κοινοπραξία και εκπαραθύρωσή τους από το σχήμα. Μάλιστα, γίνεται λόγος για «το νέο Public Group» και όχι για το μέχρι σήμερα υπάρχον σχήμα Public-MediaMarkt, εξέλιξη πίσω από την οποία ειδήμονες του marketing «διαβάζουν» την απόφαση του Π. Γερμανού να… εξαφανίσει, το ταχύτερο δυνατόν, το brand MediaMarkt.

Νέα στρατηγική με τον πελάτη στο επίκεντρο

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τον όμιλο Olympia, η οργανική ανάπτυξη του Public θα επιταχυνθεί με τη διεύρυνση του προϊοντικού μείγματος στο ενοποιημένο δίκτυο των 70 φυσικών καταστημάτων, στην καινοτόμα e-Commerce πλατφόρμα, αλλά και στο εξειδικευμένο Marketplace που λειτουργεί.

Η εταιρία υπόσχεται ότι, στα επόμενα χρόνια, θα φέρει στην αγορά μια σειρά από επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενισχύσουν την εμπειρία και την αξία που φέρνει το brand Public στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η νέα στρατηγική του Public έχει αναπτυχθεί μετά από ενδελεχή έρευνα στις βέλτιστες πρακτικές των μεγάλων omnichannel retailers, σε Ευρώπη και Αμερική και θα υλοποιηθεί με μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως:

  • Το λανσάρισμα νέων Public concept stores που συνδυάζουν τα ψώνια με την ψυχαγωγία σε εντυπωσιακούς, σύγχρονους και φιλικούς προς τους καταναλωτές χώρους, για μια άνετη και ακόμη πιο συναρπαστική εμπειρία αγορών, με επιλογές στις πιο ανταγωνιστικές τιμές.
  • Την παρουσίαση καινοτόμων, ψηφιακών interfaces με επίκεντρο την εξαιρετική εμπειρία του πελάτη, δίνοντάς του πρόσβαση σε αμέτρητες επιλογές προϊόντων, ανεξάρτητα από την τοποθεσία ή τον τρόπο που επιλέγει να πραγματοποιήσει τις αγορές του.
  • Τον συνδυασμό της καλύτερης πρότασης στην αγορά, που φέρνουν τα φυσικά καταστήματα Public με την πιο σύγχρονη e-commerce πλατφόρμα, με στόχο να προσφέρουν στους καταναλωτές την καλύτερη omnichannel εμπειρία.

Logistics και Call Center

Επιπλέον, η επένδυση των 50 εκατ. ευρώ θα επιταχύνει τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κέντρα logistics, με την επέκταση της σημερινής εγκατάστασης και την ενίσχυση του στόλου μεταφορικών οχημάτων της εταιρείας. Στόχος είναι η σημαντική βελτίωση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των παραδόσεων σε όλη την Ελλάδα, καθώς και οι επενδύσεις σε νέες δυνατότητες για τους καταναλωτές για παράδοση την ίδια μέρα, αργά το απόγευμα ή το Σάββατο.

Τέλος, με την αξιοποίηση των πιο σύγχρονων λύσεων λογισμικού και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο call center της εταιρείας, η Public στοχεύει στη βέλτιστη εμπειρία εξυπηρέτησης του καταναλωτή μέσα από την ψηφιοποίηση των συναλλαγών και την υποστήριξη 24/7 εξυπηρέτησης, καθώς και τη δραστική μείωση των χρόνων αναμονής, σε συνδυασμό με τη βελτίωση του ποσοστού απόκρισης.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More