fbpx

Στην Αθήνα η Μελόνι: Κορβέτες, φυσικό αέριο και… Ράμα στο «μενού»

0

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχίζει την κακοφτιαγμένη επανάληψη του «έξω πάμε καλά» του αείμνηστου Καραμανλή, επενδύοντας στην ενίσχυση του διεθνούς προφίλ του και στα deals με όλο τον πλανήτη και αδιαφορώντας για τα εσωτερικά της χώρας.

Με τα ελληνοτουρκικά να «τρέχουν» στο παρασκήνιο, τις «δουλειές» με τη Μέση Ανατολή να προχωρούν, όπως και το λόμπινγκ του Ζελένσκι, σειρά παίρνει η «γειτονιά», με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι να επισκέπτεται την Αθήνα για λίγες ώρες και να συναντά τον Έλληνα πρωθυπουργό. Οι δυο πρωθυπουργοί θα συζητήσουν τόσο για το Μεταναστευτικό και τις πρωτοβουλίες των μεσογειακών κρατών στο πλαίσιο της Ε.Ε., όσο και για το περιθώριο διεύρυνσης των αμυντικών, ενεργειακών και εμπορικών που «τρέχουν» διακρατικά.

Στα οικονομικού ενδιαφέροντος, κυριαρχεί η αναβάθμιση των συζητήσεων για την κατασκευή και προμήθεια πολεμικών σκαφών τύπου κορβέτας. Εκεί υπάρχει το κατ’αρχήν σύμφωνο συνεργασίας (ΜοU) των ναυπηγείων Ελευσίνας (ΟΝΕΧ) και της ιταλικής Fincantieri, και στο παρασκήνιο εκφράζεται η βεβαιότητα πως θα προχωρήσει η προμήθεια τριων ιταλικών κορβετών ως έναρξη πολύχρονης αμυντικής συνεργασίας σε επίπεδο τεχνογνωσίας και συμπαραγωγής.

Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι συμπράξεις στην ενέργεια. Η Αθήνα επιδιώκει την αύξηση των εξαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας προς την Ιταλία, κάτι που εξυπηρετεί κυβέρνηση και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, και το θέμα θα τεθεί στο τραπέζι. Από την πλευρά της Ρώμης υπάρχει το διαρκές ενδιαφέρον για τη δημιουργία του νέου EastMed, επί της ουσίας ενός ελληνοιταλικού αγωγού που θα στέλνει φυσικό αέριο από το Ισραήλ, την Κύπρο, τη χώρα μας, ακόμα και από την Αίγυπτο σε όλη την Ευρώπη μέσω Ιταλίας. Σε αυτό το πλαίσιο είναι ενεργή η κοινοπραξία της ΔΕΠΑ με την Edison για την κατασκευή του αγωγού Ποσειδών, που θα μπορούσε να είναι έτοιμος μέχρι το 2027. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται για το τέλος του έτους, οπότε και θα εκκινήσουν τα έργα.

Στις ελληνοιταλικές συζητήσεις υπάρχουν και «αγκάθια», που αφορούν στις θαλάσσιες μεταφορές και τον τουρισμό. Η «απόβαση» του κολοσσού Grimaldi στα λιμάνια της χώρας, από την Κρήτη μέχρι την Ηγουμενίτσα, έχει προκαλέσει αντιδράσεις, κυρίως μετά την εκτόξευση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων του καλοκαιριού. Με αυτή την αφορμή πολλοί φορείς μιλούν για μονοπωλιακές πρακτικές στην ακτοπλοΐα από την εταιρεία και είναι κάτι που θα επανεμφανιστεί στο μέλλον αν δεν υπάρχει από τώρα πρόβλεψη.

Σχετική δυσαρέσκεια στην ελληνική πλευρά υπάρχει και για το «πουσάρισμα» του τουρισμού της Αλβανίας από τη Ρώμη, με τους Ιταλούς τουρίστες να πραγματοποιούν «απόβαση» στη βόρεια γείτονα. Η ίδια η Μελόνι πραγματοποίησε πολυήμερες διακοπές στην «αλβανική Ριβιέρα», γεγονός που διαφημίστηκε από τους Αλβανούς και τον ίδιο τον Ράμα, σε μια περίοδο που οι ελληνοαλβανικές σχέσεις είναι σε «κακό φεγγάρι».

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra