fbpx

Θα επιβάλλει η Ε.Ε. αναδρομικούς δασμούς στα κινεζικά EV;

0

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) έχει συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό της ότι, η Κίνα επιδοτεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της, στρεβλώνοντας την αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Θα ξεκινήσει την καταγραφή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες ημέρες και ενδεχομένως, θα επιβάλλει προσωρινούς δασμούς από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, είναι πιθανόν η Ε.Ε. να επιβάλλει αναδρομικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται στην Ευρώπη. Η έρευνα της Κομισιόν θα ολοκληρωθεί επίσημα τον Νοέμβριο και εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν άδικες επιδοτήσεις, ίσως, επιβληθούν δασμοί από τη στιγμή της ταξινόμησης. Επιπλέον, η Ε.Ε. ενδεχομένως ξεκινήσει την επιβολή προσωρινών δασμών τον Ιούλιο.

Η Ε.Ε. υποστηρίζει ότι, οι εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζουν να αυξάνονται με «επιταχυνόμενο ρυθμό». Εάν συνεχιστεί αυτό, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποστούν ανεπανόρθωτη ζημιά. Η ταξινόμηση των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεκινήσει την επομένη της δημοσίευσης του σχεδίου στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται μετά την επίσκεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους τρεις κινέζους κατασκευαστές, την BYD, την Geely και την SAIC για να επαληθεύσει τις πληροφορίες που παρείχαν προηγουμένως οι κατασκευαστές στα ερωτηματολόγιά της. Η Επιτροπή αναφέρει τώρα ότι «τα διαθέσιμα στοιχεία σε αυτό το στάδιο τείνουν να αποδείξουν ότι, οι εξαγωγές του υπό εξέταση προϊόντος επωφελούνται από αντισταθμίσιμες επιδοτήσεις».

Η Ε.Ε. ξεκίνησε έρευνα «αντιντάμπινγκ» τον Οκτώβριο του 2023 για να καθορίσει εάν οι αλυσίδες αξίας ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα «επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και εάν αυτή η επιδότηση προκαλεί ή απειλεί να προκαλέσει οικονομική ζημία στους παραγωγούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε δηλώσεις της στα μέσα Σεπτεμβρίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, ανέφερε: «Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας».

Τότε, ήταν ήδη σαφές ότι, εάν δικαιολογείται νομικά, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει προσωρινούς δασμούς κατά των επιδοτήσεων μετά από εννέα μήνες (δηλαδή τον Ιούλιο του 2024), οι οποίοι μπορούν να γίνουν οριστικοί 13 μήνες μετά την έναρξη της εν λόγω έρευνας.

Το εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν ή όχι αθέμιτες επιδοτήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικό υπό το φως του αυξανόμενου μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αυτά αντιπροσώπευαν το 8% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023 και θα μπορούσαν να φτάσουν το 15% έως το 2025, σύμφωνα με το Reuters, «με αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα να κοστίζουν γενικά 20% λιγότερο από τα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη».

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra