Το «λουκέτο» της InstaShop και ο Μητσοτάκης
Αν έχεις το… κληρονομικό χάρισμα… Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επενδύσει μπόλικο από το πολιτικό κεφάλαιό του στην επιχειρηματικότητα, στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, αλλά και στις ελληνικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στο χώρο των λεγόμενων start-up (νεοφυείς επιχειρήσεις επί το ελληνικότερο).
Ως εκ τούτου σε κάθε τέτοιο βήμα τρέχει να «κλέψει» λίγο από το success story της εταιρίας που πραγματοποιεί το άλμα. Χαρακτηριστική περίπτωση η InstaShop, μια εταιρία express delivery προϊόντων λιανεμπορίου, η οποία ιδρύθηκε στο Ντουμπάι από Έλληνες, τον κ. Τσιώρη και την κα. Αγγελιδάκη το 2015, κατέκτησε γρήγορα τις αγορές της Μέσης Ανατολής και εξαγοράστηκε πέντε χρόνια αργότερα από τον γερμανικό κολοσσό Delivery Hero για 360 εκατ. ευρώ.
Την ίδια χρονιά η InstaShop, με «ζεστό χρήμα» στο ταμείο, έκανε έναρξη εργασιών και στην Ελλάδα, αρχικά στη Θεσσαλονίκη και μετά στην Αθήνα. Χαράς ευαγγέλια στο πρωθυπουργικό γραφείο! Και να τα συγχαρητήρια Μητσοτάκη, να οι φωτογραφίες με τους ιδρυτές της στο Μαξίμου, να και οι δηλώσεις για το φιλοεπενδυτικό περιβάλλον της Ελλάδας και τα πομπώδη περί καλλιέργειας του καινοτόμου επιχειρηματικού οικοσυστήματος.
Τις προάλλες η εταιρία ανακοίνωσε τους «τίτλους τέλους» της παρουσίας της στην Ελλάδα… Μάλιστα, στη σχετική ενημέρωση προς τους συνεργάτες της σημειώνεται πως η απόφαση πάρθηκε «μετά από προσεκτική αξιολόγηση των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς», που σημαίνει πως το φιλοεπενδυτικό περιβάλλον, το… οικοσύστημα και οι άλλες μπαρούφες των κυβερνώντων έχουν πάει περίπατο.
Με την ακρίβεια να «καταπίνει» καταναλωτές και επιχειρήσεις, φαίνεται πως η Ελλάδα αναπτύσσεται και προοδεύει μόνο στο πρωθυπουργικό TikTok…