fbpx

TV100: Ενημέρωναν τον κόσμο με «κλεμμένα» πλάνα

0

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, εκτός από την τραγική διάσταση των 57 νεκρών και την ανάδειξη των τεράστιων ελλείψεων, αλλά και των επικίνδυνων συνθηκών που επικρατούσαν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αποτέλεσε σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά γεγονότα της δεκαετίας. Δεν είναι τυχαίο ότι, διεθνή δίκτυα, όπως το Reuters, το BBC, o Guardian ή το TV5 το έπαιζαν, επί μέρες ολόκληρες, ως πρώτη είδηση, με συνεχείς συνδέσεις, ανταποκρίσεις και αποστολές.

Κι όμως στη Θεσσαλονίκη υπήρξε ένα ειδησεογραφικό κανάλι, το οποίο δεν μπήκε στον κόπο να στείλει ούτε έναν δημοσιογράφο ή τηλεοπτικό συνεργείο μέχρι τη Λάρισα! Το κακό είναι πως δεν μιλάμε για ένα οποιοδήποτε περιφερειακό μέσο, αλλά για τη Δημοτική Τηλεόραση TV100. Ένα δημοτικό κανάλι με ιστορία τουλάχιστον 35 χρόνων -καθώς ιδρύθηκε το 1988, ως ο πρώτος μη κρατικός τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα- το οποίο λειτουργεί με τα χρήματα των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Κι όμως, την ώρα που η πόλη θρηνούσε τους νεκρούς της και παρακολουθούσε σοκαρισμένη τις εφιαλτικές αποκαλύψεις για την τραγωδία, οι ιθύνοντες της TV100 αρκέστηκαν στην κάλυψη του θέματος με πλάνα και ρεπορτάζ που «έκλεβαν» από την κρατική τηλεόραση και τα ιδιωτικά κανάλια. Παρά το γεγονός ότι, η Λάρισα απέχει μόλις 152 χιλιόμετρα, ο προορισμός του τρένου ήταν η Θεσσαλονίκη -οπότε οι περισσότεροι επιβάτες προέρχονταν από την πόλη- και το πιο φοβερό, η πλειονότητα των νεκρών ήταν φοιτητές στο ΑΠΘ και το ΠΑΜΑΚ, για την TV100 δεν ήταν θέμα αρκετά σπουδαίο, για να εγκρίνουν μία αποστολή στον τόπο του δυστυχήματος.

Οι δημοσιογράφοι του καναλιού δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι, το μέσο στο οποίο εργάζονται δεν θα έχει πρωτογενές ρεπορτάζ για ένα από τα πιο σημαντικά θέματα των τελευταίων χρόνων. Όταν αντέδρασαν και θέλησαν να μάθουν για ποιον λόγο επιλέχθηκε αυτή η «απουσία», η απάντηση που έλαβαν ήταν τουλάχιστον τραγελαφική και αναδεικνύει αυτό που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «αθάνατο ελληνικό Δημόσιο», καθώς η διοίκηση επικαλέστηκε «μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία».

Κι αυτό γιατί, όπως τους είπαν, επειδή η TV100 είναι κανάλι ειδικού σκοπού, για την οποιαδήποτε μετακίνηση εκτός Περιφέρειας, πρέπει να λάβει την έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, οι αρμόδιοι της οποίας, όμως, έχουν ξεκαθαρίσει ότι μπορούν να τη δώσουν μόνο σε ώρες λειτουργίας… Δημοσίου. Δηλαδή, ένας ειδησεογραφικός τηλεοπτικός σταθμός, που είναι γνωστό ότι δεν μπορεί πάντα να προγραμματίζει την επικαιρότητα- γιατί, δυστυχώς, συχνά προκύπτουν έκτακτα γεγονότα- δεν έχει προβλέψει να «απεγκλωβισθεί» απ’ αυτή τη δέσμευση και να βρει έναν πιο ευέλικτο τρόπο, ώστε να λαμβάνει άμεσα την έγκριση των εκτός έδρας μετακινήσεων, όποτε αυτές χρειαστούν.

Βέβαια, απ’ ό,τι μας ενημέρωσαν, η «Αποκεντρωμένη» έχει ορίσει από τις 13 Ιανουαρίου ένα ανώτατο όριο ημερών εκτός έδρας κίνησης -που προφανώς δεν έχει καλυφθεί- τόσο για τους αιρετούς και τα στελέχη, όσο και για τους δημοσιογράφους και τους τεχνικούς. Που σημαίνει ότι, για την έγκριση των εξόδων της αποστολής θα χρειαζόταν απλώς μία εντολή μετακίνησης, την οποία θα υπέγραφε ο γενικός διευθυντής και θα έπρεπε να αναρτηθεί στη «Διαύγεια».

Τώρα εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, άντε και το βράδυ δεν μπορούσαν να τα κάνουν όλα αυτά και θα έπρεπε να περιμένουν να ξημερώσει, ώστε να προσέλθουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στην υπηρεσία τους και να εγκρίνουν την αποστολή… Αν και ποιος υπεύθυνος της «Αποκεντρωμένης» θα απέρριπτε τη μετακίνηση δημοσιογράφου και συνεργείου, για να καλύψει ένα τέτοιας εμβέλειας συμβάν; Τέλος πάντων, ακόμη κι έτσι, όμως, γιατί δεν πήγαν το πρωί; Εδώ, αρχίζει το δεύτερο «ανέκδοτο».

Η Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης για τις ανάγκες κάλυψης των ρεπορτάζ διέθετε, την περίοδο εκείνη, μόνο ένα αυτοκίνητο για τα ENG. Το δεύτερο αυτοκίνητο βρισκόταν, επί έναν ολόκληρο μήνα, στο συνεργείο γιατί το είχε τρακάρει ένα όχημα, ενώ ήταν παρκαρισμένο επί της οδού Νικολάου Γερμανού. Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν λοιπόν ότι, δεν ήθελαν να διακινδυνεύσουν να αφήσουν τη Θεσσαλονίκη χωρίς συνεργείο, λες και εκείνες τις μέρες θα «έπαιζε» κάποιο άλλο θέμα εκτός από το δυστύχημα στα Τέμπη.

Πάντως, όπως πληροφορούμαστε, το θέμα των αυτοκινήτων της TV100 είναι άλλη μία «πονεμένη» ιστορία. Γιατί οι δημοσιογράφοι (28 μόνιμοι και 13 συμβασιούχοι σε τηλεόραση και ραδιόφωνο) και οι τεχνικοί (13 οπερατέρ και οδηγοί)  παίζουν καθημερινά τη ζωή τους «κορώνα- γράμματα», καθώς μετακινούνται με αυτοκίνητα 25ετίας, τη στιγμή που οι αντιδήμαρχοι διαθέτουν ολοκαίνουργια, πολυτελή αυτοκίνητα.

Στις επανειλημμένες αναφορές τους προς τη διοίκηση, αυτό που ακούν είναι ότι, για την προμήθεια νέων αυτοκινήτων πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός, ενώ η ενοικίαση υπόκειται και αυτή στις γραφειοκρατικές διαδικασίες με την «Αποκεντρωμένη». Ακόμη κι έτσι, όμως, όλοι αναρωτιούνται για ποιο λόγο δεν έχει ξεκινήσει το παραμικρό και η κατάσταση παραμένει στάσιμη με ό,τι συνεπάγεται αυτή η ολιγωρία σε επίπεδο λειτουργίας και, κυρίως, ασφάλειας.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra