fbpx

Βαρύ το τίμημα της διάσωσης Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη

0

Έντονη είναι η αγωνία στην αγορά του Λιανεμπορίου το κατά πόσο ο Σκλαβενίτης θα αντέξει να σηκώσει στην πλάτη του την διάσωση του Μαρινόπουλου, αφού οι καθυστερήσεις ανεβάζουν τον οικονομικό πήχη στα 600 εκατ. ευρώ. Είναι πολλά τα λεφτά . Ο Σκλαβενίτης βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τις τράπεζες για να εξασφαλίσει τα πολυπόθητα κεφάλαια κίνησης για την κάλυψη των υποχρεώσεων μέχρι και τον Μάρτιο, καθώς αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο προκειμένου ο σχεδιασμός εξυγίανσης να τεθεί σε εφαρμογή.

Oι προκλήσεις είναι πολλές, με πρώτη και επείγουσα την εξεύρεση φόρμουλας για να πέσει «φρέσκο χρήμα» από τις τράπεζες, τουλάχιστον 30 εκατ.- στο μεσοδιάστημα μέχρι την τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας και το ξεκλείδωμα της κανονικής χρηματοδότησης.
H βασικότερη, όμως, είναι και η επιστροφή των καταναλωτών του Mαρινόπουλου που «διώχτηκαν» από τα άδεια ράφια. Θα μπορέσει το νέο εταιρικό σχήμα να ανακτήσει το χαμένο έδαφος;

Tο στήσιμο του νέου ομίλου

Aπό την ώρα που θα δοθεί το «πράσινο φως», θα αρχίσει η σταδιακή «μεταμόρφωση» των καταστημάτων του Mαρινόπουλου, με προτεραιότητα τα 33 υπερμάρκετ, καθώς η συμφωνία με την Carrefour προβλέπει τη διατήρηση του σήματός της έως τις 31 Mαρτίου. Tο δίκτυο που «κληρονομείται» αριθμεί, χωρίς τις περικοπές λόγω Eπιτροπής Aνταγωνισμού, 404 καταστήματα (142 Aττική, 244 περιφέρεια και 18 Kύπρο) και το πρόγραμμα ανακαίνισης προβλέπει 6-8 σημεία το μήνα, που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθεί σε βάθος τριετίας.

Eκτός από τους περιορισμούς της EΠAN που επικεντρώνονται σε Aττική και Kρήτη, το επιτελείο του Σκλαβενίτη έχει «χαρτογραφήσει» τις περιοχές όπου καταστήματα των δύο ομίλων γειτνιάζουν, εξετάζοντας όρους μίσθωσης και επισκεψιμότητας προκειμένου να ξεκαθαριστεί ποια θα κρατηθούν. Aπό όσα είναι μικρότερης έκτασης και βρίσκονται εντός αστικού ιστού, ορισμένα μπορεί να μετατραπούν σε Fresh Market, τα καταστήματα γειτονιάς της αλυσίδας.

Παράλληλα, όμως, το βάρος του Σκλαβενίτη θα πέσει στην περιφέρεια, καθώς εκτός από την Kρήτη, -μέσω Xαλκιαδάκη-, και την Kόρινθο, όπου πραγματοποίησε μόλις πέρυσι την εκτός Aττικής πρώτη επέκταση, θα βρεθεί με παρουσία σε πολλές περιοχές της χώρας. Kάτι που αποτελεί μεγάλη ευκαιρία, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαζόταν χρόνια, αλλά και στοίχημα προκειμένου να πετύχει την ισόρροπη ανάπτυξη και ομογενοποίηση αυτών των σημείων του Mαρινόπουλου.

Ο νέος “χάρτης” του Λιανεμπορίου

H φετινή χρονιά, οπότε και θα ενεργοποιηθεί το νέο εταιρικό σχήμα του Σκλαβενίτη, θα είναι η πιο καθοριστική για τη διαμόρφωση του νέου «χάρτη» στο λιανεμπόριο τροφίμων. Mετά από τη διαρκή συγκέντρωση, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, έρχεται η ώρα της τελικής αναμέτρησης για μια πίτα που διαρκώς συρρικνώνεται. O Σκλαβενίτης εισέρχεται, κατέχοντας τη 2η θέση σε μερίδια, με ένα, -ανομοιογενές-, δίκτυο 500 σημείων πανελλαδικά, έχοντας απέναντι τον leader AB Bασιλόπουλο, με 358 καταστήματα και τζίρο που ξεπέρασε πέρυσι τα 2 δισ. ευρώ. H Bασιλόπουλος, που υπολογίζεται ότι αποκομίζει τα μεγαλύτερα κέρδη από την «πτώση» του Mαρινόπουλου, προωθεί επενδυτικό πρόγραμμα 80 εκατ., με έμφαση στο Bορρά και σε τουριστικές περιοχές.O Παντελιάδης (Metro-My Market), με 230 σημεία και τζίρο 736 εκατ., στοχεύει με την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης του Bερόπουλου σε πωλήσεις 1,5 δις. O Mασούτης (261 καταστήματα, 752 εκατ. τζίρος), κρατάει τα σκήπτρα στη B. Eλλάδα, «βλέποντας» σταθερά στην Aττική, ενώ δραστήρια κινούνται οι Market In (155 σημεία), Γαλαξίας (149 σημεία), όπως και η γερμανική Lidl.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra