1 δισ. «έκλεψαν» από τους Έλληνες το 2023 σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές
Εντάξει, να το παραδεχτούμε. Η λέξη έκλεψαν είναι λίγο βαριά, γι’ αυτό και τη βάζουμε σε εισαγωγικά, αλλά, όπως και να το κάνουμε, κανείς δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει το γεγονός πως επιπλέον 1,077 δισ. ευρώ στοίχισαν στους Έλληνες καταναλωτές οι αγορές από το σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά, κυρίως λόγω των ανατιμήσεων, με το επιπλέον κόστος σε βάθος διετίας, δηλαδή από το 2021, να αγγίζει το 1,86 δισ. ευρώ.
Τρελά ποσά.
Θεότρελα.
Γιατί, αν κάποιος συνυπολογίσει σε όλο αυτό τη ληστεία, με τις ευλογίες του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησής του, που υφίστανται οι Έλληνες από τους κάθε λογής παρόχους ενέργειας, τότε εύκολα καταλήγει στο συμπέρασμα γιατί οι πολίτες αυτής της χώρας έχουν φτωχοποιηθεί βιαίως. Κάτι που αποδεικνύεται και από την αύξηση που παρουσίασαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, τα οποία είναι σε κάθε περίπτωση πιο φτηνά από τα επώνυμα…
Βεβαίως και ένα κομμάτι των αυξήσεων έχει να κάνει με εξωγενείς παράγοντες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να παραβλεφθούν τα υπερκέρδη των σούπερ μάρκετ, των πολυεθνικών που τροφοδοτούν τα συγκεκριμένα καταστήματα και των εταιριών ενέργειας.
Μάθαμε λοιπόν, ότι… πρωταθλητές στις ανατιμήσεις ήταν τα προϊόντα για το σπίτι, όπου η τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 8,4% ενώ στο +6,5% ήταν η αύξηση στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως και στα τρόφιμα.
Στους μεγάλους κερδισμένους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων ανήλθε στο 26,3% από 25,8% το 2022 και 23,6% το 2021. Η μεγαλύτερη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται στα τρόφιμα, όπου το μερίδιό τους είναι 26,7%, στα προϊόντα για το σπίτι είναι στο 25,7% ενώ στο 20,9% είναι το μερίδιό τους στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας.
Τι σημαίνει αυτό το τελευταίο, για να το κάνουμε λιανά;
Ότι οι Έλληνες ψωνίζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γιατί δεν μπορούν ν’ αγοράσουν τα άλλα, τα επώνυμα.
Άλλο ένα δείγμα της φτωχοποίησης της κοινωνίας.