ΑΕΓΕΚ: Το μετρό, οι τράπεζες και το δικηγορικό γραφείο
Ένας κλάδος με πολύ ενδιαφέρον, πλούσια ειδησεογραφία και πολλές ανατροπές είναι ο χώρος τον κατασκευών. Αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, επιχειρηματίες να πηγαίνουν και να έρχονται, έργα σε εξέλιξη και ανεκτέλεστα, μεγάλος ο ανταγωνισμός, εμπλοκή των τραπεζικών ιδρυμάτων και εταιρείες που έρχονται ξανά στο προσκήνιο για να λειτουργήσουν ως μοχλός εισόδου σε νέα έργα.
Η αδράνεια αποτελεί και αυτή την άλλη όψη σε ένα νόμισμα που έχει ως ένα μέρος της την δράση με εταιρείες του κλάδου, μετά από μια περίοδο περιπετειών προς τη δόξα ξανά να τραβούν. Η περίφημη ιστορία με το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν αποτέλεσε απλά το γεφύρι της Άρτα για την συμπρωτεύουσα που το πρωί φτιαχνόταν και το βράδυ… γκρεμιζόταν, αλλά και μία τροχοπέδη για κάποιες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες.
Μια από αυτές τις εταιρείες που πέρασαν μέσα από τις συμπληγάδες πέτρες ενός κλάδου που οι εξελίξεις πολλές φορές τρέχουν σαν το ορμητικό ποτάμι, είναι η γνωστή κατασκευαστική ΑΕΓΕΚ των Μανέτα, Τριανταφύλλου και Παπαγεωργίου που ατύχησε με το Μετρό της Συμπρωτεύουσας, βρέθηκε στο δρόμο του Μαρούλη και στο βάθος… στην αγκαλιά των τραπεζών. Όπως αναφέρουν κύκλοι τις αγοράς τώρα ξεκινά μια νέα προσπάθεια για να βρεθεί η εταιρεία ξανά στο προσκήνιο, ένα δρόμος δύσβατος για τον οποίο ο μετροπόντικας περνά μέσα από τα τραπεζικά χρέη και από την εμπλοκή μεγάλου δικηγορικού γραφείου στη νύφη του Θερμαϊκού .
Αλέξανδος Κοντοπάνος