AEGEAN: Άνοιξε τα… φτερά της για επιστροφή σε μεγάλη κερδοφορία
Άνοιξε ξανά τα φτερά της κερδοφορίας της η AEGEAN μετά από μια πραγματικά δύσκολη χρονιά, όπως μπορεί να χαρακτηριστεί η περσινή, επιστρέφοντας φέτος στο δρόμο των κερδών. Το πτητικό έργο της εταιρείας σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης εισιτηρίων, συνέβαλαν καθοριστικά στην μεγέθυνση κατά 201% του κύκλου εργασιών, κατά την περίοδο του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους.
Ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα 327,3 εκατομμύρια, ενώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο ήταν μόλις στα 108,6 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων για το δεύτερο τρίμηνο του έτους άγγιξαν τα 17,7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη τα 10,8 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό που απέχει παρασάγγας από τις ζημίες των 33,9 εκατομμυρίων ευρώ του δευτέρου τριμήνου του 2021.
Αλματώδης ήταν και η αύξηση που παρουσίασε ο συντελεστής πληρότητας των αεροσκαφών αγγίζοντας το 79,2%, σε σχέση πάντα με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. Η επιβατική κίνηση που καταγράφηκε στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε απόλυτους αριθμούς έφτασε τους 3,3 εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους τα νούμερα ήταν κατά πολύ χαμηλότερα, φτάνοντας μόλις το 1,2 εκατομμύρια επιβάτες.
Η διανομή μερίσματος είναι ένα θέμα που απασχόλησε την διοίκηση της εταιρείας και σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης, για το 2022 δεν γίνεται καν λόγος για να δοθεί μέρισμα στους μετόχους, ενώ και το 2023 ένα τέτοιο σενάριο φαντάζει μάλλον εξωπραγματικό εκτός και αν τα μεγέθη της κερδοφορίας είναι τόσο αυξημένα που θα εκπλήξουν ακόμη και αυτή τη διοίκηση της εταιρείας. Η επιστροφή στην κερδοφορία και τα σημάδια ανάκαμψης που προκύπτουν μέσα από τους αριθμούς του 2022, δημιουργούν σίγουρα ένα κλίμα ευφορίας για την πορεία της εταιρείας.
Τα αγκάθια όμως από την υπέρμετρη αύξηση της τιμής των καυσίμων και οι μειωμένες παραδόσεις των νέων αεροσκαφών στην εταιρεία παραμένουν, προβληματίζοντας την ηγεσία της που αναζητά λύσεις σε όλα τα πεδία. Ο αρχικός σχεδιασμός για το έτος προέβλεπε την παραλαβή οκτώ νέων αεροσκαφών μέχρι τον Ιούνιο, όμως αυτό δεν κατέστη δυνατό, με αποτέλεσμα η εταιρεία να παραλάβει τέσσερα μόλις αεροσκάφη. Ένας αριθμός ακόμη τεσσάρων αεροσκαφών αναμένεται να παραληφθεί μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ ακόμη δύο θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη του έτους όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχης Βασιλάκης. Για την ιστορία, να πούμε εδώ πως ο αρχικός σχεδιασμός για το 2022 προέβλεπε την παραλαβή 12 αεροσκαφών, από την παραγγελία μαμούθ των 46 αεροσκαφών Airbus 320/321 neo στην οποία και έχει προβεί η AEGEAN.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας στο βασικό σχεδιασμό της παραμένουν ως αιχμή του δόρατος, οι περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, το Ηράκλειο και τα Χανιά της Κρήτης, περιοχές που συμβάλουν τα μάλα στην ενίσχυση των μεγεθών της εταιρείας. Οι ταμειακές ροές της εταιρείας έχουν αυξηθεί σημαντικά ακολουθώντας την πορεία της ζήτησης των εισιτηρίων, ενώ οι επιδόσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους έχουν ξεπεράσει τις εταιρικές προβλέψεις. Τα τελικά νούμερα για το τρίτο τρίμηνο φαίνεται πως τελικά θα αγγίξουν τα νούμερα του 2019, ενώ συνολικά για το τρέχον έτος η μείωση των εσόδων σε σχέση με το 2019, θα είναι μεταξύ του 3 και 6% και η επιβατική κίνηση γύρω στα 12,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Αλέξανδρος Κοντοπάνος