fbpx

Αυστηρότερος ο νόμος για τους τηλεφωνικούς «εκβιαστές»

0

Νέα δεδομένα στο τρόπους «επικοινωνίας» των εισπρακτικών εταιριών με δανειολήπτες θα εισάγει το υπουργείο Ανάπτυξης μετά την εκτόξευση στα ύψη των καταγγελιών πολιτών για οχλήσεις που δέχονται ακόμα και στους εργασιακούς τους χώρους, για να καλύψουν άμεσα τις υποχρεώσεις τους.

Το θέμα φαίνεται να έχει λάβει διαστάσεις μετά την μαζική πώληση χαρτοφυλακίων δανείων από τις τράπεζες σε ξένα fundsπου χρησιμοποιούν ακραίες μεθόδους προκειμένου να καλύψουν τους στόχους τους και την αύξηση των κερδών τους. Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί άμεσα θέτει ανώτατο ημερήσιο επιτρεπόμενο πλαφόν τηλεφωνημάτων από τις εισπρακτικές, συμπεριλαμβάνοντας και τις αναπάντητες κλήσεις και εφόσον κάποια εταιρία το υπερβαίνει θα επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα.

Ήδη η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προχώρησε σε επιβολή κυρώσεων προς τέσσερις εταιρίες του κλάδου. Ειδικότερα επιβλήθηκαν διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 46.000 ευρώ σε τέσσερις ανώνυμες εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις («εισπρακτικές εταιρείες») για παραβάσεις του Νόμου 3758/2009.

Οι παραβάσεις αφορούσαν:

  1. Όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους
  2. ‘Οχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας
  3. Παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστ
  4. Παραπλανητική πληροφόρηση
  5. 5)Επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ σε περίπτωση που σας τηλεφωνήσουν για οφειλή σας θα πρέπει:

Να σας καλούν 1 φορά ανά δύο ημέρες ή πιο αραιά
Να σας καλούν κατά τις εργάσιμες ημέρες 9:00 – 20:00
Να εμφανίζεται ο τηλεφωνικός αριθμός κλήσης. Να μην σας καλούν δηλαδή με “απόκρυψη”
Ο υπάλληλος της εταιρείας να αναφέρει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στο αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας
Να σας ενημερώνουν ότι η κλήση καταγράφεται και τα στοιχεία διατηρούνται για 1 έτος. Στη συνέχεια καταστρέφονται, εκτός αν ζητήσει τη διατήρησή τους ο οφειλέτης ή η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, οπότε και πρέπει να παρασχεθούν εντός 10 ημερών. Τα αρχεία αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον σας

Να σας καλούν αποκλειστικά και μόνο για ενημέρωση και διαπραγμάτευση των όρων πιθανής ρύθμισης

Σε περίπτωση γραπτής επικοινωνίας, να φαίνονται πάνω στο έγγραφο όλα τα στοιχεία της εταιρείας (επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ.) και σε καμία περίπτωση να μην χρησιμοποιείται η επωνυμία της τράπεζας

Οι εταιρείες ενημέρωσης απαγορεύεται:

Να σας καλούν πριν να περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό
Να σας καλούν για οφειλές που βρίσκονται σε ρύθμιση, όσο καιρό αυτή τηρείται
Να εισπράττουν με οποιοδήποτε τρόπο ληξιπρόθεσμες οφειλές
Να προβαίνουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας
Να σας δυσφημίζουν στο οικογενειακό/εργασιακό σας περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα το κάνουν
Να ενοχλούν τα οικεία σας πρόσωπα
Να σας καλούν στην εργασία, εκτός και αν είναι το μοναδικό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει για επικοινωνία
Να παριστάνουν ότι είναι υπάλληλοι της τράπεζας, δικηγόροι, δικαστικοί επιμελητές κλπ.
Να αναθέτουν σε άλλη εταιρεία ή φυσικό πρόσωπο, εκτός των υπαλλήλων τους, την ενημέρωσή σας για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές
Να αναθέτουν σε δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές τη δικαστική διεκδίκηση της οφειλής
Να σας επιβαρύνουν με έξοδα
Να σας επισκέπτονται κατ’ ιδία

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra