fbpx

Απώλειες αυξήσεων από 86 έως 120 ευρώ το μήνα για χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους

0

Οι συνέπειες που έχει στις αποδοχές των υπαλλήλων το διετές «πάγωμα» της μισθολογικής εξέλιξης και ο μη συνυπολογισμό της περιόδου 2016-2017 στις μισθολογικές ωριμάνσεις που λαμβάνουν χώρα από 1η-1-2018 και μετά.

Τον μηχανισμό με τον οποίο πρέπει να υπολογίζονται οι μισθολογικές ωριμάνσεις των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, μετά την άρση της αναστολής της μισθολογικής τους εξέλιξης την οποία προέβλεπε η παράγραφος 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο, διευκρινίζει εγκύκλιος της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία εκδόθηκε στις 8 Φεβρουαρίου. Από τα όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο προκύπτει ότι εκατοντάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι υφίστανται ήδη ή πρόκειται να υποστούν σημαντικού ύψους εισοδηματικές απώλειες.

Οι λόγοι για τους οποίους επέρχονται ή θα επέλθουν οι εισοδηματικές απώλειες είναι δύο:

α) Ο μη συνυπολογισμός της διετίας 2016-2017 στη μισθολογική εξέλιξη η οποία «ξεπάγωσε» από την 1η-1-2018.

β) Ο συμψηφισμός των μηνιαίων αυξήσεων από 43 έως 60 ευρώ που προκύπτουν για τους βασικούς μισθούς των υπαλλήλων από την 1η-1-2018 και μετά, λόγω «ξεπαγώματος» της μισθολογικής τους εξέλιξης και επαναφοράς των μισθολογικών ωριμάνσεων, με τις «προσωπικές διαφορές» που ήδη έχουν λάβει από την 1η-1-2016 για να καλυφθούν οι μισθολογικές μειώσεις οι οποίες προέκυψαν από την ημερομηνία εκείνη με το ν. 4354/2015 για το νέο ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο.

Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την οποία παρέχονται διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, από την 1η-1-2018 έπαψε να ισχύει η αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, την οποία προέβλεπαν οι συγκεκριμένες διατάξεις για το χρονικό διάστημα από την 1η-1-2016 έως την 31η-12-2017. «Ξεπάγωσαν» δηλαδή οι μισθολογικές ωριμάνσεις τους. Ωστόσο, οι συνολικές αποδοχές εκατοντάδων χιλιάδων πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων δεν αυξήθηκαν με το «ξεπάγωμα» των ωριμάνσεων, αλλά αντιθέτως υφίστανται απώλειες από 43 έως και 60 ευρώ το μήνα! Αυτό συνέβη, επειδή με την επανενεργοποίηση των μισθολογικών ωριμάνσεων, η οποία έγινε από την 1η-1-2018, δεν ελήφθη υπόψη ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε την διετία 2016-2017. Οι απώλειες εισοδηματικών αυξήσεων θα είναι διπλάσιες και θα φθάσουν τελικά να κυμαίνονται από 86 έως 120 ευρώ μήνα, καθώς οι αυξήσεις των βασικών μισθών των υπαλλήλων, οι οποίες έχουν προκύψει από την 1η-1-2018 ή θα προκύψουν εντός της περιόδου 2018-2020, λόγω λήξης του διετούς «παγώματος» της μισθολογικής τους εξέλιξης και επαναφοράς της δυνατότητας μετάβασής τους σε υψηλότερο Μισθολογικό Κλιμάκιο, έχουν συμψηφιστεί ή θα συμψηφιστούν με τα ποσά των μειώσεων των βασικών μισθών τους, τα οποία προέκυψαν από την 1η-1-2016, με την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4354/2015, και τα οποία εξακολουθούν να λαμβάνουν μέχρι σήμερα ως «προσωπικές διαφορές».

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τους αναλυτικούς πίνακες των βασικών μισθών που προβλέπει ο ν. 4354/2015, οι συνολικές αποδοχές περίπου 300.000 δημοσίων υπαλλήλων, υφίστανται τις εξής απώλειες:

* 43 ευρώ το μήνα για όσους υπάγονται στην κατηγορία ΥΕ,

* 60 ευρώ το μήνα για όσους υπάγονται στην κατηγορία ΔΕ

* 55 ευρώ το μήνα για όσους υπάγονται στην κατηγορία ΤΕ,

* 59 ευρώ το μήνα για όσους υπάγονται στην κατηγορία ΠΕ.

Τα παραπάνω ποσά είναι οι αυξήσεις των βασικών μισθών που προκύπτουν από την μετάβαση των αποδοχών σε υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο λόγω μισθολογικής εξέλιξης ή ωρίμανσης, δηλαδή λόγω συμπλήρωσης τριετούς (για τις κατηγορίες ΥΕ και ΔΕ) και διετούς (για τις κατηγορίες ΤΕ και ΠΕ) υπηρεσίας στο υφιστάμενο μισθολογικό κλιμάκιο.

Όπως προκύπτει όμως από τα όσα έχουν καταγγείλει εδώ και αρκετούς μήνες, συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων:

– Με την εκ νέου ενεργοποίηση του μηχανισμού των μισθολογικών ωριμάνσεων, η οποία έγινε την 1η-1-2018, δεν λαμβάνεται υπόψη το διετές χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του ν. 4354/2015, δηλαδή από την 1η-1-2016 μέχρι τις 31-12-2017. Αυτό σημαίνει ότι την 1η-1-2018 δεν έλαβαν χώρα αμέσως ωριμάνσεις λόγω παρόδου της διετίας 2016-2017! Ουσιαστικά, με τον μη συνυπολογισμό της διετίας 2016-2017 στις μισθολογικές ωριμάνσεις που «ξεπάγωσαν» από την 1η-1-2018, οι δημόσιοι υπάλληλοι χάνουν αυξήσεις 43-60 ευρώ το μήνα

– Οι περαιτέρω αυξήσεις βασικών μισθών κατά 43 έως 60 ευρώ το μήνα που προκύπτουν από τις μισθολογικές ωριμάνσεις (από την μετάβαση των υπαλλήλων σε υψηλότερα Μ.Κ. με τη συμπλήρωση 2ετούς ή 3ετούς υπηρεσίας στο υφιστάμενο Μ.Κ.) οι οποίες λαμβάνουν χώρα από δω και πέρα δεν έχουν ως συνέπεια την αύξηση των συνολικών αποδοχών των υπαλλήλων, διότι απλώς συμψηφίζονται με τα ποσά της «προσωπικής διαφοράς», τα οποία θεσπίστηκαν από την 1η-1-2016 με τον ν. 4354/2016, προκειμένου να μην σημειωθούν μειώσεις αποδοχών με την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου. Ουσιαστικά οι αυξήσεις λόγω ωριμάνσεων απλώς μειώνουν τα ποσά της «προσωπικής διαφοράς» και δεν επηρεάζουν ανοδικά τις συνολικές αποδοχές των υπαλλήλων. Συνεπώς, στις απωλεσθείσες αυξήσεις αποδοχών λόγω μη συνυπολογισμού της διετίας 2016-2017 στην επανενεργοποιηθείσα από 1η-1-2018 μισθολογική εξέλιξη, προστίθενται ή θα προστεθούν και επιπλέον απώλειες αυξήσεων, λόγω συμψηφισμού των όποιων ωριμάνσεων έχουν ήδη επέλθει από την 1η-1-2018 ή θα επέλθουν από δω και στο εξής με τις «προσωπικές διαφορές» που έχουν λάβει οι υπάλληλοι. Το αποτέλεσμα θα είναι οι συνολικές εισοδηματικές να κυμανθούν από 86 έως 120 ευρώ το μήνα.

Οι μόνοι υπάλληλοι οι οποίοι ευνοούνται κάπως από το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών ωριμάνσεων είναι όσοι δεν λαμβάνουν «προσωπική διαφορά» επειδή οι συνολικές τακτικές μηνιαίες αποδοχές τους όπως διαμορφώθηκαν την 1η-1-2016 με το ν. 4354/2015 έγιναν υψηλότερες αυτών που δικαιούνταν μέχρι 31-12-2015 και ήδη λαμβάνουν σε 4 ετήσιες δόσεις τις όποιες αυξήσεις έχουν προκύψει. Στις περιπτώσεις των υπαλλήλων αυτών, οι ωριμάνσεις που λαμβάνουν χώρα στο εξής (μη συνυπολογιζόμενου όμως του χρόνου υπηρεσίας που παρήλθε την περίοδο 2016-2017) γίνονται αντιληπτές με τη μορφή αυξήσεων στις συνολικές αποδοχές τους.

Διευκρινίσεις από το Γενικό λογιστήριο του Κράτους

Με εγκύκλιο που εξέδωσε στις 8 Φεβρουαρίου, η Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους επιβεβαιώνονται τα «φαινόμενα» των συμψηφισμών των αυξήσεων που προκύπτουν από τις μισθολογικές ωριμάνσεις με τις «προσωπικές διαφορές» και του μη συνυπολογισμού της διετίας 2016-2017 στη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, τα οποία γίνονται αιτίες σημαντικών εισοδηματικών απωλειών για περισσότερους από 300.000 δημοσίους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 2/1868/ΔΕΠ/2018, που φέρει τον τίτλο «Άρση αναστολής της μισθολογικής εξέλιξης της παρ. 2 του άρθρου 26 του Ν.4354/2015», διευκρινίζονται τα εξής:

1) Από 1-1-2018 αίρεται η αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 7 του ν.4354/2015 και ενεργοποιείται εκ νέου η μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ιδίου νόμου 4354/2015, συνυπολογιζομένου και του τυχόν πλεονάζοντος χρόνου που είχε υπολογιστεί κατά την αρχική κατάταξη, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από 1-1-2016 μέχρι και 31-12-2017.

2) Η αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων για το χρονικό διάστημα από 1-1-2016 έως 31-12-2017 αφορά όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους, τόσο αυτούς που υπηρετούσαν στις 31.12.2015 όσο και αυτούς που διορίστηκαν από την 1η-1-2016 και μετά. Δηλαδή η μισθολογική εξέλιξη μέχρι 31-12-2017 ανεστάλη τόσο για τους υπηρετούντες κατά την 31η-12-2015 όσο και γι’ αυτούς που διορίστηκαν μετά την 1η-1-2016 και κατατάχθηκαν στα μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, την τυχόν προϋπηρεσία καθώς και τον κατέχοντα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών.
Το ίδιο ισχύει και για τους αποφοιτήσαντες μετά την 1.1.2016 από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

3) Πέραν των ανωτέρω, από την άρση αναστολής της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων επηρεάζεται επίσης η μισθολογική εξέλιξη:

α) των υπαλλήλων που είχαν υποβάλει αίτηση για αναγνώριση προϋπηρεσίας μετά την 1-1-2016, η οποία είτε αναγνωριζόταν με το προηγούμενο μισθολογικό καθεστώς (ν.4024/2011) είτε από το ισχύον (ν.4354/2015) και

β) των υπηρετούντων την 1η-1-2016 υπαλλήλων που είχαν υποβάλει αιτήσεις για αναγνώριση μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά την 1-1-2016.

Αναλυτικά παραδείγματα:

α) Έστω υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας με χρόνο υπηρεσίας κατά την 1η-1-2016, 4 έτη και 6 μήνες ο οποίος είχε καταταχθεί στο Μ.Κ. 3 της κατηγορίας του με πλεονάζοντα χρόνο 6 μήνες. Από την 1η-1-2018 που ενεργοποιείται η μισθολογική εξέλιξη, ο συγκεκριμένος υπάλληλος θα καταταγεί στο επόμενο Μ.Κ. (Μ.Κ.4) μετά την παρέλευση 18 μηνών, συμπληρώνοντας τους απαιτούμενους 24 μήνες για την αλλαγή κλιμακίου και τούτο διότι, τα έτη 2016 και 2017 δεν υπολογίζονται στο χρόνο υπηρεσίας του για την απονομή του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου, καθώς για αυτά τα δύο έτη δεν προβλέπεται καμία μισθολογική εξέλιξη.

β) Έστω υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας ο οποίος κατά την 31/12/2017 κατέχει το ΜΚ 3, δεν έχει προσωπική διαφορά και από τη σύγκριση αποδοχών που έγινε κατά την 31.12.2015 έλαβε αύξηση ύψους 60 ευρώ στο βασικό μισθό του, την οποία λαμβάνει σε 4 ισόποσες δόσεις. Επίσης, κατά την κατάταξή του την 1.1.2016 είχε πλεονάζοντα χρόνο 6 μήνες ενώ με αίτησή του μετά την 1-1-2016 ζήτησε την αναγνώριση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και επομένως από 1-1-2018 δικαιούται προώθηση κατά 2 μισθολογικά κλιμάκια.

Ο υπάλληλος αυτός μετά την 1-1-2018 που ενεργοποιείται η μισθολογική εξέλιξη, προωθείται κατά 2 ΜΚ, κατατάσσεται στο 5 ο ΜΚ και λαμβάνει στο ακέραιο τη διαφορά μεταξύ των 2 κλιμακίων (118 ευρώ), καθώς και την 3η δόση της αύξησης που είχε προκύψει κατά την αρχική κατάταξη με το ν. 4354/2015. Για την αλλαγή του επόμενου ΜΚ, θα πρέπει να περάσουν 18 μήνες (συν 6 μήνες πλεονάζων χρόνος), ώστε να συμπληρωθεί το διάστημα των 24 μηνών που απαιτείται για μισθολογική εξέλιξη. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος αυτός έχει και προσωπική διαφορά, αυτή συμψηφίζεται με την αύξηση που προέκυψε από την αλλαγή του κλιμακίου (από την μισθολογική ωρίμανση).

Δείτε στο συνημμένο αρχείο τους πίνακες των βασικών μισθών του ν. 4354/2015 από τους οποίους προκύπτουν οι αυξήσεις λόγω μισθολογικών ωριμάνσεων που χάνονται εις διπλούν για τους υπαλλήλους με τις «μεθοδεύσεις» του συγκεκριμένου νόμου.

 

 

misthoi-dimosio.xls

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra