fbpx

ΕΕΑ: Τι δείχνει η έρευνα για τα ταξί

0 133

Παρουσιάστηκε εχθές Πέμπτη 23 Φλεβάρη σε ειδική εκδήλωση στο Εμπορικό Επιμελητήριο Αθηνών, η μελέτη που υλοποίησε και που οποία εκπονήθηκε από την ICAP, για τον
κλάδο των ταξί.

Στην παρουσίαση έδωσαν το «παρών» ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου,
Αντιπρόεδρος Νίκος Γρέντζελος, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, καθώς
και επαγγελματίες του κλάδου.

«Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στηρίζει έμπρακτα και τον κλάδο των
αυτοκινητιστών. Σε συνεργασία με την ICAP εκπονήσαμε μελέτη για τα ταξί, κάτι που
γίνεται για πρώτη φορά για τον συγκεκριμένο κλάδο. Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και
αποτυπώνουν τα πραγματικά προβλήματα για τους επαγγελματίες, όπως για παράδειγμα
την αύξηση των κενών χιλιομέτρων ή του χρόνου εργασίας τους, ενώ παράλληλα
αποδεικνύουν την επιδραστικότητα που έχει ο κλάδος σε κομβικούς δείκτες της εθνικής
οικονομίας.

Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις του Ε.Ε.Α. θα συνεχιστούν, με μοναδικό γνώμονα την
ενίσχυση των επαγγελματιών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», δήλωσε ο κ.
Χατζηθεοδοσίου.

Τα αποτελέσματα της Μελέτης ανέλυσε από την ICAP ο κ. Γιώργος Παναγιωτίδης, Senior
Manager, Business Consulting & Analytics.

Ο αριθμός των ταξί ανέρχεται σε περίπου 14.000 και το 70% ανήκει στην μεσαία
κατηγορία με μέση αξία αγοράς ως €25.000.

– Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι μάρκας Skoda σε ποσοστό 70,3%.
Ακολουθεί η Mercedes-Benz σε ποσοστό 15,4%, ενώ η Toyota βρίσκεται στη τρίτη
θέση με ποσοστό 9,9%.

– Τα καινούργια αυτοκίνητα, από 1 έως 3 χρόνια, καλύπτουν μερίδιο 7,7%. Το
44,6% των οχημάτων έχει παλαιότητα από 4 έως 8 χρόνια, ενώ το 29,2% από 9
έως 13 χρόνια. Το 1,5% των οχημάτων είναι ηλικίας μεγαλύτερη των 16 ετών

– Οι ώρες εργασίας καθημερινά ήταν περισσότερες το 2022 σε σχέση με το 2019. Το
2019 το 23,3% εργαζόταν καθημερινά έως και 12 ώρες, ενώ το 2022 το ποσοστό
αυτό αυξήθηκε σε 26,4%.

– Το 2022 διαπιστώνεται αύξηση της εβδομαδιαίας εργασίας σε σχέση με το 2019.
Το 2022 το 54,8% των οδηγών εργάζεται και τις 7 ημέρες, ενώ το 2019 όλες τις
ημέρες της εβδομάδας εργαζόταν το 50%.

– Οι κούρσες σε σχέση με το 2019 έχουν μειωθεί. Τα ποσοστά με 15 ημερήσιες
κούρσες και πάνω το 2022 είναι χαμηλότερα σε σχέση με το 2019.

– Το ποσοστό των κενών χιλιομέτρων ήταν υψηλότερο το 2022 σε σχέση με το
2019. Το 2019 για το 4,8% των οδηγών το 60% με 80% των διανυόμενων
χιλιομέτρων ημερησίως ήταν «κενά» χιλιόμετρα, ενώ το 2022 αυτό το μερίδιο
των οδηγών αυξήθηκε στο 11,4%.

– Η πιάτσα και το ραδιοταξί είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι εργασίας για τους
επαγγελματίες ταξί. Το 35,3% επιλέγει να περιμένει στη πιάτσα για να παραλάβει
κάποιον πελάτη ενώ το 21,3% επιλέγει να εργάζεται με ραδιοταξί και οι
εφαρμογές του διαδικτύου καλύπτουν ποσοστό 19,3%.

– Ο αριθμός των ταξί που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια είναι πάρα πολύ μικρός.
Το κυρίαρχο καύσιμο των ταξί είναι το πετρέλαιο σε ποσοστό 82,8%, ενώ μερίδιο
14% του συνόλου χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (cng) – βενζίνη.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More