fbpx

Επιχειρήσεις: Ποιοι κλάδοι κέρδισαν – Ποιοι κλάδοι έχασαν το 2021

1

Τουριστικά καταλύματα, βιομηχανίες παραγωγής μετάλλων, τροφίμων και φαρμάκων, επιχειρήσεις αποθήκευσης και μεταφορών, χονδρικού και λιανικού εμπορίου, πάροχοι ενεργειακών προϊόντων και γεωργικές εκμεταλλεύσεις παρουσίασαν σημαντική αύξηση τζίρου το 2021 σε σύγκριση με το 2020, σύμφωνα με στοιχεία προερχόμενα από τις υποβληθείσες δηλώσεις ΦΠΑ της διετίας 2020-2021 τα οποία επεξεργάστηκε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

Τα στοιχεία μέρος των οποίων παρουσιάζεται στη σελίδα 13 του Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης της Α.Α.Δ.Ε. για το 2021 δείχνουν, ειδικότερα, ότι στο σύνολο των 87 κλάδων οικονομικής δραστηριότητας, 79 κλάδοι κατέγραψαν αύξηση τζίρου, 7 κλάδοι μείωση και 1 κλάδος δεν παρουσιάζει καμία μεταβολή στον δηλωθέντα τζίρο, Τα δεδομένα αποτυπώνονται στις δηλωθείσες φορολογητέες εκροές που περιελήφθησαν στα έντυπα των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των ετών 2020 και 2021.

Στον σχετικό πίνακα που έχει συμπεριλάβει η Α.Α.Δ.Ε. στη σελίδα 13 του Επιχειρησιακού Σχεδίου της παρουσιάζονται οι ποσοστιαίες μεταβολές στις φορολογητέες εκροές των κλάδων που καταγράφουν τις υψηλότερες απόλυτες (θετικές και αρνητικές) μεταβολές, μεταξύ των ετών 2021/2020.

Η Α.Α.Δ.Ε. επισημαίνει ότι οι απόλυτες μεταβολές των κλάδων που καταγράφουν αύξηση στις φορολογητέες εκροές τους το 2021 σε σύγκριση με το 2020 είναι σημαντικά ισχυρότερες, συγκρινόμενες με τις απόλυτες μεταβολές των κλάδων που σημειώνουν πτώση των φορολογητέων εκροών τους κατά το υπό εξέταση χρονικό διάστημα. Τονίζει επίσης ότι η ανάκαμψη των φορολογητέων εκροών στις δηλώσεις ΦΠΑ μεταξύ των ετών 2021 και 2020 έχει αντισταθμίσει σημαντικά τις απώλειες που παρατηρήθηκαν κατά το προηγούμενο έτος λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού, ιδιαίτερα στους κλάδους που προϋποθέτουν υψηλό βαθμό ανθρώπινης επαφής (contact-intensive) και ελευθερία μετακινήσεων-μεταφορών, όπως στους κλάδους που εντάσσονται στη βιομηχανία του τουρισμού.

Από τα στοιχεία του πίνακα που παραθέτει η Α.Α.Δ.Ε. προκύπτει ότι:

1) Το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης τζίρου μεταξύ των ετών 2021 και 2020 είχαν οι επιχειρήσεις των τουριστικών καταλυμάτων (+118,9%) και ακολούθησαν, οι βιομηχανίες παραγωγής βασικών μετάλλων (+51,7%), οι εταιρίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και κλιματισμού (+46,9%), οι εταιρίες χονδρικού και λιανικού εμπορίου και επισκευής οχημάτων (+22,7%), οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αποθήκευση και τις μεταφορές (+20,1%), οι βιομηχανίες παραγωγής φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων (+14,9%), οι γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις (+14%) και οι λοιπές επιχειρήσεις χονδρικού και λιανικού εμπορίου (+14% και +8% αντίστοιχα).

2) Τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου δήλωσαν το 2021 οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην άντληση αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου (-71,4%), στην παροχή υπηρεσιών πληροφορίας (-43,3%), στην κατασκευή οχημάτων (-30,9%), στην κατασκευή ηλεκτρονικών προϊόντων (-13,2%), στην εξόρυξη άνθρακα και λιγνίτη (-10,8%) και στον τομέα του πολιτισμού (-6,3%).

Για ορισμένους κλάδους επιχειρήσεων όπως π.χ. οι πάροχοι ενεργειακών προϊόντων η δηλωθείσα αύξηση τζίρου οφείλεται βασικά στην αύξηση των διεθνών τιμών των προϊόντων τους, ενώ για ορισμένες άλλες όπως οι φαρμακοβιομηχανίες, η αύξηση του τζίρου αποδίδεται κυρίως στην αύξηση της ζήτησης των προϊόντων τους την οποία τροφοδότησε η πανδημία του κορωνοϊού. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση που καταγράφεται στον τζίρο των τουριστικών καταλυμάτων, καθώς το ποσοστό αύξησης δείχνει υπερδιπλασιασμό των εσόδων των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, εξέλιξη η οποία πρέπει να αποδοθεί στην ανάκαμψη του τουρισμού κατά τη διάρκεια του 2021. Από την άλλη πλευρά, η πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην άντληση αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου και στην εξόρυξη άνθρακα και λιγνίτη θα πρέπει να αποδοθεί στην στροφή της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης προς τις λιγότερο ρυπογόνες μορφές ενέργειας και στην απόφασή της να περιορίσει σταδιακά την παραγωγή των ρυπογόνων ενεργειακών προϊόντων.

1 Σχόλιο
  1. Αντρέας Τρ. λέει

    Η εστίαση εχασε πελατες και ειδικα οι αλυσιδες καφε και πρωινου καθως θα μπορουσαν να επενδυσουν , τον καιρο που ηταν κελιστα, ειτε στην ποιοτητα ειτε στην εξυπηρετηση. Ατυχεστατο παραδειγμα η αλυσιδα Γρηγόρης μικρογευματα που αλλαζοντας προμηθευτες επεσε η ποιοτητα και το σερβις ειναι κατω του μετριου.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra