fbpx

Ford Puma: Τop pick για εκδρομές στη φύση

0 156

Ακούγεται από παντού τα τελευταία χρόνια. Και έχει και μία μεγάλη δόση αλήθειας. “Δεν υπάρχουν πλέον κακά αυτοκίνητα”. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει φτάσει σε ένα τέτοιο υψηλό επίπεδο κατασκευαστικής ολοκλήρωσης που δύσκολα θα βρεις κάτι τρανταχτό να προσάψεις σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Τι μένει λοιπόν πριν αρχίσεις να τα βλέπεις όλα σαν λευκές ηλεκτρικές συσκευές, αραδιασμένα στην σειρά ανάμεσα σε ντουλάπες καταψύκτες πέντε αστέρων και δέκα προγράμματα προπλύσεων σε ανοξείδωτους κάδους;

Μένει εκείνη η σπίθα. Η ανάγκη να δημιουργήσεις κάτι που θα κάνει όλες σου τις αισθήσεις να εκραγούν και να λάμψουν σαν πυροτεχνήματα. Είναι εκείνες οι στιγμές που ανηφορίζεις από τα Σπήλαια των Λιμνών προς τον ελαφρύ αέρα του Χιονοδρομικού, απόγευμα φθινοπώρου, με ελάχιστη κίνηση, με τους σφυγμούς σου σε συναγερμό και την άσφαλτο σε ερωτική διάθεση. Είσαι και πάλι στο τιμόνι ενός Ford (που αλλού;), είσαι και πάλι στο κάθισμα ενός Puma και είσαι και πάλι στον δρόμο για να ζήσεις μοναδικές στιγμές μακριά από τις έγνοιες της καθημερινότητας.

Προφανώς και δεν είναι η πρώτη φορά που συναντιόμαστε με το Puma. Όντας σχεδόν τρία χρόνια στην αγορά, έχουμε περάσει δεκάδες ώρες μαζί του, έχουμε οργώσει την Ελλάδα με κάθε ευκαιρία, το έχουμε απολαύσει σε κάθε του έκδοση, μας έχει στοιχειώσει με τα 200 άλογα του ST.

Όμως πάντα είναι όπως η πρώτη φορά. Και αυτό, αν μη τι άλλο, είναι η απόλυτη ένδειξη ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο αληθινά ξεχωριστό, ένα αυτοκίνητο που αφήνει το στίγμα του σε όσους το οδηγούν και το χαίρονται.

Με το Puma η Ford έδειξε για άλλη μια φορά τι σημαίνει το DNA μιας εταιρίας. Τι σημαίνει να κουβαλάς πίσω σου μια ιστορία και να θέλεις να την παραδώσεις και στις επόμενες γενιές χωρίς εμπορικές εκπτώσεις και μαρκετινίστικες παρεμβολές.

Ακόμα και σε αυτές τις γενιές που αδιαφορούν πλέον για τα happy days των hot hatches και στρέφονται προς κάτι πιο πρακτικό και μοδάτο, τα μικρά SUV. Αυτήν την κατηγορία που γεννά χρυσά αυγά σε όλη την Ευρώπη, που γεμίζει ταμεία και ισολογισμούς και στην οποία η Ford έρχεται να καταθέσει εκτός από το μυαλό και κάτι ακόμα πιο πολύτιμο: ψυχή!

Πιθανόν όλα αυτά να ακούγονται κάπως υπερβολικά για ένα SUV “της διπλανής πόρτας”, αλλά πιστέψτε μας δεν είναι. Μιλάμε για το απόλυτο fun to drive αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ένα όχημα που θα σε πάρει από το χέρι και θα σου δείξει τον τρόπο που μία διαδρομή που έχεις κάνει δεκάδες φορές αποκτά νέο νόημα.

Μια διαδρομή που ξεκινά από την εθνική Τρίπολης-Πάτρας (ή και ανάποδα αν θέλετε μια στάση μοναδικού αισθητικού κάλους στο δάσος της Φολόης, ιδίως τώρα το φθινόπωρο), στρίβει προς τα βουνά στην διασταύρωση της Κλειτορίας, περνά μέσα από το πάντα μαγικό Πλανητέρο και από εκεί ανοίγεται στα αλπικά του Χελμού, μέσα σε δρόμους και διαδρομές υψηλής πατριδογνωσίας.

Σε αυτή την διαδρομή μας είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε και πάλι στο Puma με τους 155 ίππους. Μία έκδοση που αναδεικνύει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του πλαισίου και της γενικότερης φιλοσοφίας του Puma, πριν αναλάβει το ST να κάνει τα “μαγικά” του.

Πρόκειται για ένα σύνολο κορυφαίας μηχανολογικής συγκρότησης, με την δημιουργικότητα των ανθρώπων της Ford να έχει χτυπήσει κόκκινο σε όλα τα επίπεδα.

Oι πρώτες εντυπώσεις δημιουργούνται από το αμάξωμα. Αθλητικό και μυώδες, δείχνει αμέσως τις προθέσεις των σχεδιαστών της Ford στο να παρουσιάσουν την πιο σπορ εκδοχή ενός μικρού compact SUV.

Με την χαρακτηριστική και γεμάτη δυναμισμό μάσκα, τις όμορφες καμπύλες και τα φουσκώματα στους θόλους και τις στιβαρές αναλογίες, το Puma παραμένει απόλυτα επίκαιρο και μοντέρνο, όντας ένα γνήσιο ατίθασο Ford σε έναν κόσμο που πασχίζει να ξεχωρίσει μέσα στην ομοιομορφία των σύγχρονων SUV.

Ιδίως σε αυτήν εδώ την έκδοση ST-Line της μικρής μας απόδρασης στον Χελμό, όπου υπάρχουν και έξτρα σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως οι πανέμορφες ζάντες, η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, τα ειδικά λογότυπα και γενικά μία αύρα ενός αυτοκινήτου που απευθύνεται περισσότερο στον οδηγό παρά στον χρήστη.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί το ψηφιακό περιβάλλον αλλά και η μοναδική θέση οδήγησης, με τα κορυφαίας αισθητικής σπορ καθίσματα και το πολύ όμορφο τιμόνι με τις ραφές.

Ο πίνακας οργάνων είναι μία πολύ εντυπωσιακή οθόνη 12,3 ιντσών με υψηλή ανάλυση και πολύ μοντέρνα γραφικά, αλλά και τεράστιες δυνατότητες παραμετροποίησης και χρωματικών επιλογών ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.

Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία ακόμα οθόνη 8 ιντσών, εξαιρετικής αισθητικής και πολύ υψηλής ανάλυσης και μάλιστα αρκετά άμεση στην απόκριση των εντολών του χρήστη. Το σύστημα infotainent SYNC 3 εφοδιάζεται με πληθώρα λειτουργιών ενώ εντυπωσιάζει το πόσο γρήγορα και εύκολα συνδέεται με κινητά τηλέφωνα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η πρακτικότητα του σαλονιού, με τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, και μάλιστα τοποθετημένες στις σωστές εργονομικά θέσεις.

Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του Puma είναι η ευρυχωρία που εξασφαλίζει για τους επιβάτες του. Οι χώροι στα πίσω καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν δύο ή και τρεις επιβάτες χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις. Ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος για την κατηγορία, φθάνοντας τα 456 λίτρα, σε συνδυασμό με το μοναδικό MegaBox των 80 λίτρων.

Το τελευταίο πρόκειται για μία πραγματική έμπνευση των σχεδιαστών της Ford, αποτελώντας ουσιαστικά έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο, με σκληρή πλαστική επένδυση και δυνατότητα αποστράγγισης υγρών, ο οποίος έχει πολλαπλές δυνατότητες χρήσης (μας βόλεψε απίστευτα όταν τα ορειβατικά μποτάκια μας έγιναν μούσκεμα κατά την διάρκεια της φωτογράφισης στο Πλανητέρο).

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και ένα πληθωρικό πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού. Τα οποία μάλιστα συνδυάζονται με ένα σωστά μελετημένο αμάξωμα το οποίο έχει καταφέρει να αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAp.

H σουίτα συστημάτων Driver Assistance για την υποβοήθηση του οδηγού βασίζεται σε 12 αισθητήρες υπερήχων, 3 ραντάρ και 2 κάμερες, τα οποία είναι τοποθετημένα περιμετρικά του αυτοκινήτου έτσι ώστε κάθε στιγμή να προσφέρουν στον οδηγό την απαραίτητη βοήθεια για την χρήση του αυτοκινήτου.

Μεταξύ άλλων, το Ford Puma διαθέτει συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go (το οποίο σταματά τελείως το όχημα σε πυκνή κυκλοφορία), Speed Sign Recognition και Lane-Centring, το Blind Spot Information System (BLIS) της Ford με Cross Traffic Alert για κάλυψη των νεκρών γωνιών ορατότητας και κατά την έξοδο από θέση στάθμευσης, το Active Park Assist για βοήθεια στο παρκάρισμα, την αυτόματη μεγάλη σκάλα των φώτων Auto High Beam κ.ά.

Διατίθεται επίσης σύστημα Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection το οποίο ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές, σύστημα αυτόματων ελιγμών για την αποφυγή άλλου οχήματος με την ονομασία Evasive Steering Assist, σύστημα προειδοποίησης Wrong Way Alert για προειδοποίηση κίνησης αντίθετα στην κυκλοφορία και πολλά ακόμα. Παράλληλα διατίθενται έξι αερόσακοι καθώς και παιδικά καθίσματα ISOFIX για ασφαλέστερη μετακίνηση των παιδιών στα πίσω καθίσματα.

Όμως το πιο σημαντικό κομμάτι στο παζλ του Puma είναι το μηχανολογικό του υπόβαθρο. Εκεί, η ανεβασμένη ενέργεια των μηχανικών της Ford με ότι καταπιαστούν, αποδίδει και πάλι καρπούς, δημιουργώντας το πιο σπορ και συμμετοχικό αυτοκίνητο της κατηγορίας των μικρών SUV και όχι μόνο.

Ένα εξαιρετικό πλαίσιο, στιβαρό και γεμάτο κατασκευαστική αυτοπεποίθηση, συνδυάζεται με ένα εξαιρετικά ρυθμισμένο σετ αναρτήσεων και ένα τιμόνι ιδιαίτερα ακριβές και με κορυφαία αίσθηση.

Υπάρχουν επίσης και 5 προγράμματα οδήγησης, Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία του κινητήρα και των συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης έτσι ώστε το Puma να προσαρμόζεται καλύτερα στην εκάστοτε διαδρομή και στις συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα.

Πάνω σε αυτή την βάση τοποθετείται ίσως ο καλύτερος μικρός κινητήρας των ημερών μας. Ο Ecoboost του 1,0 λίτρου, ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις, στους 125 και 155 ίππους.

Πρόκειται για ένα μοτέρ αληθινό πρότυπο για το πως μπορεί να συνδυαστεί η πολιτισμένη λειτουργία και ο δυναμικός χαρακτήρας με την οικονομία στο καύσιμο η οποία προκύπτει και από την συνύπαρξη με ένα ήπια υβριδικό σύστημα.

Το σύνολο συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και σωστή κλιμάκωση εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ υπάρχει και η επιλογή σε ένα πολύ σύγχρονο και άκρως αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Η εκδρομή στον Χελμό έγινε με τον πιο οδηγοκεντρικό συνδυασμό, την έκδοση των 155 ίππων, το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το πακέτο εξοπλισμού ST-Line (με το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Β&Ο). Ένα σύνολο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ελληνικής πραγματικότητας, στο σωστό μέγεθος από άποψη διαστάσεων και με premium χαρακτηριστικά άνεσης και ποιότητας κύλισης.

Η απόδοση του κινητήρα είναι καταιγιστική, με δυνατό τράβηγμα σε όλες τις στροφές και επιδόσεις που κάνουν τις προσπεράσεις πραγματικό παιχνιδάκι στο δύσκολο επαρχιακό δίκτυο της ορεινής Αχαϊας.

Ευέλικτο και άμεσο στα στενά δρομάκια των μικρών χωριών (δοκιμάστε να ανεβείτε μέχρι το σκαρφαλωμένο στα 900 μέτρα χωριό Αροάνια, θα αποζημιωθείτε!) και τα στενά στροφιλίκια, με μεγάλες off road ικανότητες στα αλπικά μονοπάτια του Χελμού, το Puma είναι ένα πολυεργαλείο για κάθε είδους ανάγκη και lifestyle. Και πάντα με την πρακτικότητα που του εξασφαλίζουν οι μεγάλοι χώροι και ένα ευχάριστο και άνετο σαλόνι για μία οικογενειακή απόδρασης παντός καιρού και εδάφους.

Αυτό όμως που το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό είναι ο οδηγικός εθισμός που σου προκαλεί. Αυτή η σπίθα που λέγαμε πιο πάνω, η οποία σταδιακά εξελίσσεται σε φλόγα, η οποία σε παρασέρνει να απολαύσεις εξίσου τις στάσεις της διαδρομής κάτω από τα αιωνόβια πλατάνια (και τις πέστροφες…) στο Πλανητέρο αλλά και την οδήγηση ανηφορίζοντας προς τις κορυφές και τα αλπικά λιβάδια του Χελμού.

Μία διαδρομή γεμάτη υπερπαραγωγές της φύσης, με κεντρική θέση στο δράμα και τον θρίαμβο της ελληνικής ανθρωπογεωγραφίας, που μέσα από το Puma αποκτά μία ρέουσα πλοκή, σε μία εξαίσια συνύπαρξη της μηχανής και του τόπου.

Κατηφορίζονας βιαστικά από τα Καλάβρυτα προς την Εθνική, αργά τη νύχτα (πολύ καλά φώτα, μην το ξεχάσουμε…), μπορεί εσύ να έχεις αρχίσει να παραδίδεις το πνεύμα, όμως το Puma παραμένει εκεί να σε προκαλεί και να σε καλεί να απολαύσεις κάθε μέτρο της διαδρομής. Λες και έχει ποτιστεί με τόνους βιομηχανικού energy drink, το μικρό SUV της Ford σου υπενθυμίζει διαρκώς ότι η ζωή είναι μικρή για να την σκορπάς σε αυτοκίνητα-ψυγειοκαταψύκτες.

Και σου ζητά να του δοθείς με όλες τις έξι αισθήσεις σου. Όχι μόνο εκείνες τις πέντε που σε ακολουθούν παντού. Αλλά και την έκτη, την πιο σπάνια και δυσεύρετη από όλες. Την οδήγηση!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More