fbpx

Γαλλία vs Ολλανδίας = Σημειώσατε 2

0 88

Καλές μεν οι αρχές της ελεύθερης αγοράς, αλλά καλύτερα να μην θίγουν εθνικά συμφέροντα και δη, με υψηλή πολιτική σημασία. Το βλέπουμε στην διογκούμενη κόντρα στους κόλπους της Renault-Nissan, που αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τα συμφέροντα που έχουν οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Ιαπωνίας, το βλέπουμε και στη διαμάχη που ξέσπασε σήμερα μεταξύ Γαλλίας και Ολλανδίας για τις ισορροπίες δυνάμεων στην Air France-KLM.

Οι Γάλλοι, κυριολεκτικά, δεν το περίμεναν. Πιάστηκαν στον ύπνο, όπως και οι διεθνείς αγορές, από την αιφνιδιαστική ανακοίνωση της ολλανδικής κυβέρνησης πως στρατευμένα αλλά σιωπηρά, κατόρθωσε σιγά-σιγά να «χτίσει» ένα μετοχικό μερίδιο της τάξεως του 12,68% στον γαλλο-ολλανδικό γίγαντα των αιθέρων. Το ολλανδικό Δημόσιο είχε ένα ποσοστό 5,9% στην KLM.

Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Οικονομικών Βόπκε Χούστρα ξεκαθάρισε ευθαρσώς ότι η κίνηση αυτή έγινε για να προστατευτούν τα ολλανδικά εθνικά συμφέροντα από το να παραγκωνιστούν από τα γαλλικά συμφέροντα, να προστατευτούν θέσεις εργασίας και μια επένδυση σημαντική για την ολλανδική οικονομία. Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο του θα συνεχίσει να αγοράζει μετοχές, δαπανώντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ, μέχρι το ολλανδικό μερίδιο στον Όμιλο να εξισωθεί με το 14,3% του γαλλικού Δημοσίου.

Η… χαρά που πήραν οι Γάλλοι, δεν περιγράφεται. Δεν είναι βέβαιο τι ακριβώς απάντησε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν στον Ολλανδό πρωθυπουργό Μαρκ Ρούτε, όταν του τηλεφώνησε χθες το βράδυ για να του πει τα… νέα. Όμως, ο υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λε Μερ δεν έκρυψε σήμερα τη δυσφορία του για την έλλειψη προηγούμενης επικοινωνίας και συνεννόησης από την ολλανδική πλευρά. Αντιστοίχως, ο γαλλικός Τύπος έσταζε… βιτριόλι για την νεοφιλελεύθερη και δήθεν υπέρμαχη των αρχών της ελεύθερης αγοράς ολλανδική κυβέρνηση.

Στις κατηγορίες αυτές, οι ολλανδοί απάντησαν, διαμηνύοντας ότι απλά αντεπιτέθηκαν (επιτέλους) στις τάσεις προστατευτισμού που έχουν επιδείξει οι γάλλοι, τα τελευταία χρόνια, θέλοντας να αναλάβουν τον έλεγχο της Air France-KLM.

Ο γάμος των δύο κολοσσών, πριν 15 χρόνια, δεν υπήρξε ποτέ ανέφελος, με τον ανταγωνισμό μεταξύ τους να είναι έντονος, καθώς καμία πλευρά δεν ήθελε να εμφανίζεται υποδεέστερη της άλλης. Όμως, κατά τους ολλανδούς, η δική τους άποψη και θέση παραγκωνιζόταν όλο και πιο συχνά από τη διοικητική δομή του Ομίλου. Κάτι που τώρα θέλουν να αλλάξει, διασφαλίζοντας την επιρροή τους, αλλά και την στρατηγική σημασία του διεθνούς αεροδρομίου Shciphol του Άμστερνταμ, ως βάσης του Ομίλου.

Πως θα απαντήσουν οι Γάλλοι; Θα φανεί σύντομα…

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More