fbpx

H Alfa Romeo 155 έγινε 30 ετών και της αξίζει αφιέρωμα

0 99

Πόσο εύκολο είναι να ακτικαταστήσεις ένα μοντέλο όπως η Alfa Romeo 75; Και δη όταν είσαι η Alfa Romeo και είσαι σε φάση ανακατατάξεων και χάνεις την “ανεξαρτησία” σου;

Έχουν περάσει πλέον 30 χρόνια από την στιγμή που το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας βγήκε στο δρόμο. Ναι, η Alfa Romeo 155 που γνώρισε την έντονη αμφισβήτηση πριν τη δικαίωση, φέτος κλείνει 30 χρόνια ζωής και της αξίζει ένα μικρό αφιέρωμα.

Τα δύσκολα γενέθλια της Alfa Romeo

H Alfa Romeo 155 πριν καν δημιουργηθεί έπρεπε να αντιμετωπίσει μια σειρά καταστάσεων οι οποίες δεν είχαν να κάνουν άμεσα με την ίδια, αλλά επηρέαζαν σε μεγάλο βαθμό την ύπαρξη της. Το 1985 η Alfa Romeo γιόρταζε τα 75α γενέθλια της δίνοντας το συγκεκριμένο αριθμό στο νέο της μεσαίο σεντάν. Λίγους μήνες αργότερα, η Fiat μέσω μιας διαδικασίας θρίλερ με εμπλοκή αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών, θα εξαγόραζε την Alfa Romeo η οποία αντιμετώπιζε σημαντικές οικονομικές δυσχέρειες. Ουσιαστικά λοιπόν η 75 ήταν το τελευταίο μοντέλο που η δημιουργία του θα γινόταν από την “ανεξάρτητη” Alfa Romeo. Στις αρχές της δεκαετίας θα ερχόταν η ώρα της αντικατάστασης για την 75 με ένα νέο μοντέλο που με την παρουσίαση του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1992 γνώρισε την αμφισβήτηση.

H Alfa Romeo 155 και η κίνηση στους “λάθος” τροχούς

Αρχικά η 155 είχε εξελιχθεί μετά την εξαγορά από τη Fiat και αυτό από μόνο του αρκούσε να φέρει προβληματισμό στους φανατικούς της μάρκας. Επίσης σε αντίθεση με την 75 που ακολουθούσε την “ορθόδοξη” για τη μάρκα επιλογή, κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω, η Alfa Romeo 155 υιοθετούσε την πολύ πιο λογική για την κατηγορία, αλλά και σίγουρα πιο συμβατική λύση με τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός.

Η διάθεση και τετρακίνησης έκδοσης δεν μπορούσε να διασκεδάσει την απογοήτευση των Alfisti που έβλεπαν ο αντικαταστάτης της 75 να δίνει την κίνηση στους “λάθος” τροχούς. Επιπλέον η 155 κατηγορήθηκε ως θύμα του “badge enginnering”, δηλαδή της κατασκευής όμοιων ουσιαστικά αυτοκινήτων (στην περίπτωση της 155 η “κατηγορία” αφορούσε τα Fiat Tempra και Lancia Dedra), τα οποία ξεχωρίζουν μόνο από το σήμα.

Και πάλι όμως η Alfa Romeo 155 είχε μερικά χαρακτηριστικά που την ξεχώριζαν από τα αντίστοιχα μοντέλα του Ιταλικού γκρουπ. Το φαρδύτερο εμπρός μετατρόχιο, η πιο άμεση κρεμαγιέρα, η διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης, οι κοντύτερες σχέσεις του κιβωτίου και η επιλογή των κινητήρων έδιναν το στίγμα της διαφορετικότητας που απαιτεί μια Alfa Romeo.

Από την άλλη πλευρά, ακόμα και οι Alfisti μπορούσαν να αναγνωρίσουν ότι η 155 ήταν πολύ καλά κατασκευασμένη, πρακτική, ευρύχωρη, αλλά και εύκολη στην οδήγηση. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο χώρος αποσκευών έφτανε τα 525 λίτρα.

Επίσης η σχεδίαση του μοντέλου από τον οίκο I.DE.A. ήταν ισορροπημένη παρά την πλήρη απουσία καμπύλων επιφανειών, όπως εξαιρετικός ήταν και ο αεροδυναμικός συντελεστής με Cx:0,29 σε σχέση με το 0,37 της 75.

Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.8 (129 ίπποι) και 2.0 λίτρων (143 ίπποι) εκτός από την τεχνολογία Twin Spark αξιοποιούσαν και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού, επίσης μια καινοτομία της Alfa Romeo.

Διαθέσιμος ήταν και ο V6 κινητήρας των 2.5 λίτρων, αλλά και ο 2λιτρος Turbo (166 ίπποι) της έκδοσης Q4 που συνδυαζόταν με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ουσιαστικά να ήταν δανεισμένο από την Lancia Delta Integrale.

Η ρετσινιά της μη αυθεντικής Alfa και η δικαίωση

Η 155 είχε να αντιμετωπίσει έντονο σκεπτικισμό και όσο και αν τα θετικά της στοιχεία ήταν εμφανή δεν ήταν εύκολο να βγάλουν από πάνω της την πεποίθηση ότι δεν ήταν μια αυθεντική Alfa Romeo.

Τη λύτρωση ήρθε να δώσει ένας χώρος στον οποίο συχνά στο παρελθόν είχε δοξαστεί το όνομα της Alfa Romeo, οι αγώνες. Αμέσως μετά την παρουσίαση της, η 155 GTA θα κατακτούσε το Ιταλικό Πρωτάθλημα Superturismo του 1992 δίνοντας την πρώτη μεγάλη επιτυχία στο “επίορκο” μοντέλο.

Αυτή η κατάκτηση όμως σύντομα θα ξεχνιόταν, αφού θα έφτανε η ώρα για την πραγματική δικαίωση της 155 και μάλιστα μέσα στην έδρα του Γερμανικού ανταγωνισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More