H2FLY: Επιτυχημένη η πρώτη πτήση αεροσκάφους με υγρό υδρογόνο
Η 2FLY είναι μια εταιρεία με έδρα στη Στουτγάρδης της Γερμανίας που ειδικεύεται στην ανάπτυξη συστημάτων ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου (Fuel Cells) για αεροσκάφη. Μαζί με τους εταίρους από το έργο HEAVEN, η εταιρεία αναφέρθηκε στις πρώτες πτήσεις στις οποίες χρησιμοποιήθηκε υγρό, κρυογονικό υδρογόνο (LH2) ως καύσιμο.
Το αεροσκάφος επίδειξης HY4 που χρησιμοποιήθηκε στις δοκιμαστικές πτήσεις και απογειώθηκε αρκετές φορές για δοκιμαστικούς σκοπούς με δεξαμενές πίεσης από το 2020. Μεταξύ άλλων, το HY4 έχει ήδη ολοκληρώσει μια πτήση μήκους 124 χιλιομέτρων χωρίς στάση από το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης στο Friedrichshafen χρησιμοποιώντας αέριο υδρογόνο.
Ο φορέας δοκιμών έλαβε πρόσφατα ένα σύστημα δεξαμενής υγρού υδρογόνου (LH2). Συνολικά, το HY4 που μετατράπηκε με αυτόν τον τρόπο ολοκλήρωσε τέσσερις πτήσεις με τροφοδοσία υγρού υδρογόνου – συμπεριλαμβανομένης μιας πτήσης που διήρκεσε πάνω από τρεις ώρες.
Από τις δοκιμαστικές πτήσεις, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη απέδειξε ότι χρησιμοποιώντας υγρό αντί για αέριο υδρογόνο, η μέγιστη αυτονομία του αεροσκάφους επίδειξης μπόρεσε να διπλασιαστεί από 750 σε 1.500 χιλιόμετρα.
Το συμπέρασμα της πρωτοβουλίας LH2 είναι ότι η χρήση υγρού, κρυογονικού υδρογόνου επιτρέπει σημαντικά χαμηλότερα βάρη και όγκους δεξαμενής σε σύγκριση με την αποθήκευση αερίου υδρογόνου υπό υψηλή πίεση (GH2), γεγονός που οδηγεί σε αυξημένη αυτονομία και ωφέλιμο φορτίο του αεροσκάφους.
Από την οπτική γωνία των εμπνευστών αυτών των δοκιμών, τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν τώρα με το HY4 αντιπροσωπεύουν ένα αποφασιστικό βήμα προς τις εμπορικές πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων χωρίς εκπομπές ρύπων.
Τώρα πλέον οι έρευνες εστιάζονται στην επέκταση της τεχνολογίας στα αεροσκάφη περιφερειακών αποστάσεων, καθώς και σε άλλες εφαρμογές ώστε να επιτευχθεί το σημαντικό έργο της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στην εμπορική αεροπορία.