fbpx

Η easyJet απέρριψε πρόταση εξαγοράς από τη Wizz Air

0 93
Η easyJet στη διάρκεια της πανδημίας εμφάνισε για πρώτη φορά στην ιστορία της ζημίες σε ετήσια βάση και περιέκοψε 4.500 θέσεις εργασίας (φωτ. Reuters).

O βρετανικός αερομεταφορέας της easyJet είχε τεθεί στο στόχαστρο της oυγγρικής ανταγωνίστριάς της Wizz Air, η οποία ενδιαφερόταν να την αποκτήσει ώστε να διαμορφωθεί ένας νέος αερομεταφορέας χαμηλών ναύλων ως αντίπαλον δέος στην ιρλανδική Ryanair. Ωστόσο, η πρώτη απέρριψε την προσέγγιση της δεύτερης και αντ’ αυτού προτίμησε να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου της τάξεως του 1,7 δισ. δολαρίων, απευθυνόμενη στους μετόχους της. Συνεπώς σε έναν κλάδο ο οποίος πλήττεται από τις δεινές επιπτώσεις της πανδημίας, ο βρετανικός αερομεταφοράς αποφασίζει να ακολουθήσει την οδό της αυτονομίας και να ζητήσει ενίσχυση από άλλη πηγή. Αναφερόμενη, πάντως, η easyJet στην προτεινόμενη εξαγορά της, η οποία δυνητικά θα διεκπεραιωνόταν με μετοχές και μόνον, τόνισε πως υποβάθμιζε σημαντικά την αξία των δραστηριοτήτων της. Προσέθεσε, πάντως, ότι αφ’ ης στιγμής διατυπώθηκε η πρόταση, στη συνέχεια η υποψήφια αγοράστρια Wizz Air απέσυρε το ενδιαφέρον της. Οπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Γιόχαν Λούντγκρεν, «η προσέγγιση είχε εξαρχής πολλούς όρους, που έπρεπε να εκπληρωθούν, οπότε καθίστατο πολύ αβέβαιη όσον αφορά την υλοποίησή της». Πάντως δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Η εξεύρεση πόρων είναι η δεύτερη που δρομολογείται εντός της περιόδου της πανδημίας, όπως ανέφερε η easyJet, και εκτιμάται πως θα ενισχύσει τον ισολογισμό της, ειδικά εάν η κάμψη λόγω του ιού συνεχιστεί. Επιπλέον θα της δώσει την άνεση να μπορεί να λειτουργήσει πιο επιθετικά, αφότου η ανάκαμψη επιστρέψει. Επίσης έχει επισημάνει πως την ενδιαφέρει να αγοράσει δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως αυτά του Παρισιού, του Αμστερνταμ και του Μιλάνου. «Εκτιμώ πως πρόκειται πραγματικά για μια ευκαιρία που έχει μια εταιρεία μία φορά στη ζωή της», υπογράμμισε ο κ. Λούντγκρεν. Αξίζει να επισημανθεί ότι η easyJet, η οποία στη διάρκεια της πανδημίας εμφάνισε πρώτη φορά στην ιστορία της ζημίες σε ετήσια βάση και περιέκοψε 4.500 θέσεις εργασίας, επιζητεί, όπως αναφέρει το Reuters, να κλέψει μερίδιο αγοράς από παραδοσιακές εταιρείες όπως η IAG (μητρική των British Airways και Ιberia). Και αυτό το προσδοκά διότι αυτού του τύπου οι αερομεταφορείς αποσύρονται από το πεδίο των βραχείας διάρκειας πτήσεων. Βέβαια, δεν είναι η μόνη που έχει αυτόν τον στόχο. Οξύς ανταγωνισμός εκδηλώνεται από την ιρλανδική Ryanair, τη μεγαλύτερη εταιρεία της Γηραιάς Ηπείρου στα χαμηλά ναύλα, ενώ και η ουγγρική Wizz Air δείχνει να επεκτείνεται εντυπωσιακά. Αμφότερες οι εταιρείες έχουν δείξει πως ανακάμπτουν ταχύτερα από την easyJet το τρέχον έτος.

Η Wizz, σημειωτέον, έχει δυναμική παρουσία σε προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία και η Ρουμανία, όταν η easyJet έχει εδραιωθεί σε χώρες όπως η Βρετανία, η Ιταλία, η Ελβετία, η Γερμανία και η Γαλλία. Αμφότερες διατηρούν στόλο με αεροσκάφη της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής Αirbus, οπότε ένας πιθανός συνδυασμός τους θα ήταν και ως προς αυτό, όπως αναφέρεται στο Reuters. Ωστόσο, εάν συνδυαστούν τα δεδομένα του 2020 για τις εταιρείες easyJet και Wizz Air, και πάλι υστερούν έναντι της ιρλανδικής Ryanair κατά σχεδόν 20 εκατομμύρια επιβάτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More