fbpx

ΙΕΛΚΑ: Μείωση των πωλήσεων «βλέπουν» στελέχη στο λιανεμπόριο

0 81

Πτώση των πωλήσεων το δεύτερο 6μηνο του 2022 (-1,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2022 (-1,8%) «βλέπουν» στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου.

Το παραπάνω στοιχείο της έρευνας Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποτυπώνει το γεγονός ότι η ακρίβεια πλήττει με τραχύ τρόπο τα εισοδήματα των πολιτών, με συνέπεια να έχει αρχίσει να υπάρχει πτώση στην κατανάλωση.

Παράλληλα, στην ίδια έρευνα τάσεων των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου, προβλέπεται η επαναφορά του επίπεδου του οικονομικού κλίματος στα αρνητικά επί περιόδου κορωνοϊού επίπεδα.

Ιδιαίτερα έντονη είναι και η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία στη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ υπάρχει εκτίμηση για μακροχρόνιες επιπτώσεις.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 64% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα μειωθούν το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 22% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν αύξηση.

Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 1,8% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2022-Δεκέμβριος 2022 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2021, ενώ αντίστοιχη είναι και η εκτίμηση συνολικά για το 2022 με τα στελέχη να εκτιμούν μείωση πωλήσεων της τάξης του 1,8% μεσοσταθμικά.

Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2021 αναστρέφεται στην παρούσα μέτρηση.

Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο 2021 μόλις το 25% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 57% ότι βελτιώθηκε (σχήμα 2), τον Μάιο 2022 το 87% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και μόλις το 7% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα αρνητικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις περιόδους του Lockdown του 2020 ή σε περιόδους δημοσιονομικής κρίσης το 2017.

Το οικονομικό κλίμα (σχήμα 3) παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται στις συνολικά σε όλες τις εκτιμήσεις των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες).

Ο δείκτης καταγράφεται στο -0,11, μειωμένος έντονα σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση.

Η αρνητική επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία καταγράφεται ιδιαίτερα έντονα (σχήμα 4 και σχήμα 5). Συγκεκριμένα:

-Όπως αναλύεται στο σχήμα 4, η αξιολόγηση της σημασίας και της έντασης της επίδρασης του πολέμου στην Ουκρανία είναι σαφώς μεγαλύτερη της αντίστοιχης της πανδημίας. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη ένταση της επίδρασης της πανδημίας που καταγράφηκε ποτέ ήταν 4,76/10 τον Νοέμβριο του 2020, ενώ η σημερινή ένταση της κρίσης λόγω του πολέμου είναι ήδη πολύ μεγαλύτερη στο 6,28/10.

-Το 98% των στελεχών της αγοράς θεωρούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη και την επόμενη χρονιά το 2023.

-Το 56% των επιχειρήσεων αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα (κέρδη/ζημιές) το 2022 σε σχέση με το 2021 λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των συνεπειών του και μόλις 11% καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More