fbpx

Ιταλία: Επιδοτήσεις για αγορά καθαρών I.X. με απόσυρση και εισοδηματικά κριτήρια

0

Την 1η Φεβρουαρίου, η κυβέρνηση της Ιταλίας παρουσίασε τα βασικά σημεία του νέου συστήματος επιδοτήσεων για την αγορά καθαρών οχημάτων. Η επίσημη παρουσίαση του νέου προγράμματος επιδοτήσεων επιβεβαίωσε σχετικά παλαιότερα δημοσιεύματα, που συνέδεαν τις επιδοτήσεις με την απόσυρση και το εισόδημα των επιδοτούμενων.

Οι επιδοτήσεις απευθύνονται κυρίως σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος που έχουν στην κατοχή τους «γερασμένα» αυτοκίνητα. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 950 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος. Ο κύριος στόχος του ιταλικού προγράμματος επιδοτήσεων είναι να ανανεωθεί ο ιταλικός στόλος οχημάτων, ο οποίος είναι ένας από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 11 εκατομμύρια οχήματα κατηγορίας εκπομπών ρύπων EURO 3 αυτοκίνητα ή ακόμη κατώτερης κατηγορίας να κυκλοφορούν στους ιταλικούς δρόμους.

Τα 950 εκατομμύρια επιδοτήσεων της ιταλικής κυβέρνησης κατανέμονται σε 793 εκατομμύρια για Ι.Χ. αυτοκίνητα, 35 εκατομμύρια για μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες, 53 εκατομμύρια για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 20 εκατομμύρια για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 50 εκατομμύρια για προγράμματα μακροπρόθεσμης ενοικίασης.

Από τα 793 εκατομμύρια ευρώ για Ι.Χ. αυτοκίνητα, ωστόσο, μόνο 240 εκατομμύρια θα διατεθούν για την επιδότηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και άλλα 150 εκατομμύρια για plug-in υβριδικά. Επίσης 403 εκατομμύρια – και επομένως περισσότερα από τα μισά χρήματα – θα διατεθούν για πλήρη υβριδικά, ήπια υβριδικά και για οχήματα με κινητήρες καύσης με εκπομπές CO2 μεταξύ 61 και 135 g/km.

Το ύψος της επιδότησης θα εξαρτάται από το εισόδημα του αιτούντος και το πρότυπο εκπομπών του «γερασμένου» αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο πρέπει να αποσυρθεί. Το μέγιστο ποσό της επιδότησης θα ανέρχεται σε 13.750 ευρώ ανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο (για αιτούντες με ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 30.000 ευρώ, με απόσυρση ενός παλαιού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης με εκπομπές ρύπων Euro 0 έως Euro 2).

Γενικά, η αγορά των καινούργιων καθαρών αυτοκινήτων θα επιδοτείται μόνο μέχρι μια τιμή καταλόγου 35.000 ευρώ καθαρά ή 42.700 ευρώ μεικτά. Εξαίρεση αποτελούν τα plug-in υβρίδια, τα οποία επιδοτούνται έχοντας τιμή καταλόγου έως 45.000 ευρώ καθαρά ή 54.900 ευρώ μεικτά. Το περιβαλλοντικό μπόνους για οχήματα με κινητήρες καύσης περιορίζεται στα 3.000 ευρώ – και θα είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδυασμό με απόσυρση του παλαιού οχήματος. Για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και για τα plug-inυβριδικά οχήματα, η επιδότηση θα ισχύει και χωρίς απόσυρση ενός παλαιού οχήματος και θα ανέρχεται μέχρι του ποσού των 7.500 ευρώ.Το νέο σύστημα επιδοτήσεων θα τεθεί επίσημα σε ισχύ τον Μάρτιο του 2024.

Η Ιταλία μελετούσε την τροποποίηση των κινήτρων για την αγορά καθαρών αυτοκινήτων εδώ και αρκετό καιρό. Τον Οκτώβριο του 2023, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ρώμη εξέταζε ένα σύστημα επιδοτήσεων παρόμοιο με αυτό της Γαλλίας. Ο πυρήνας της προσέγγισης της γαλλικής κυβέρνησης είναι να κλιμακώσει το περιβαλλοντικό μπόνους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σύμφωνα με το συνολικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Η γαλλική στρατηγική επιδοτήσεων αποσκοπεί έμμεσα στον περιορισμό των εισαγωγών των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Τελικά, η ιταλική κυβέρνηση επέλεξε μια διαφορετική προσέγγιση.

Πηγές: ilmessaggero.it, mimit.gov.it

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra